Legend of Zelda till Wii U försenas – visas inte på E3

Robot
Legend of Zelda till Wii U försenas – visas inte på E3
Medlem
Legend of Zelda till Wii U försenas – visas inte på E3

Lanseringstitel till NX vore nog ett smart drag för att få en stark start. Lanseringstitlarna till Wii U var ganska fjantiga. New Super Mario och Zombi U är inget de flesta betalar 4000kr för att få.

Medlem

Tråkigt, hade sett fram emot att se det under E3.

Medlem

Trist, men samtidigt inte helt oväntat. Det fanns ju inte ens en undertitel till spelet än. Och nu ser Nintendos 2015 på en gång lite tunnare ut.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Lanseringstitel till NX vore nog ett smart drag för att få en stark start. Lanseringstitlarna till Wii U var ganska fjantiga. New Super Mario och Zombi U är inget de flesta betalar 4000kr för att få.

NX släpps nog inte förrän 2017 och Zelda borde om det finns någon slags anständighet kvar i världen hinna ut under 2016. Jämför med Skyward Sword, som släpptes ett år innan Wii U.

Medlem

Trist att det behöver gå fem år mellan vare "riktig" ny del av Zelda.

Inte sedan på Gamecube har vi fått två spel till samma konsol. Och där dröjde det faktiskt fyra år. Wind Waker kom redan 2002 i Japan (ganska tidigt i konsolens livscykel trots allt), och Twilight Princess kom 2006.

Jag har svårt att se spel som Minish Cap, Four Sword Adventures, Phantom Hourglass, Spirit Tracks, Hyrule Warriors, A Link Between Worlds och diverse remakes som riktiga delar i serien.

Taskigt mot A Link Between Worlds kanske?

Medlem
Skrivet av Banjo:

Trist att det behöver gå fem år mellan vare "riktig" ny del av Zelda.

Inte sedan på Gamecube har vi fått två spel till samma konsol. Och där dröjde det faktiskt fyra år. Wind Waker kom redan 2002 i Japan (ganska tidigt i konsolens livscykel trots allt), och Twilight Princess kom 2006.

Jag har svårt att se spel som Minish Cap, Four Sword Adventures, Phantom Hourglass, Spirit Tracks, Hyrule Warriors, A Link Between Worlds och diverse remakes som riktiga delar i serien.

Taskigt mot A Link Between Worlds kanske?

Själv så föredrar jag många av de spel du nämnde som oriktiga delar som bättre spel än 3D-spelen. Jag spelar hellre A link between worlds än Skywards Swords t.ex.

Medlem

Bra beslut! Ett Zeldaspel ska inte stressas fram!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag tycker de jobbar för långsamt när det gäller hela Wii U.

Startar av Wii U med relativt dåliga spel och inte direkt något nytt (förutom kanske Zombie U)
Sedan tar det nästan ett helt år innan det kommer ett bra Mario spel.
Sen har vi fått Mario kart och Smash bros.
Men nu ska vi vänta ännu längre på Zelda...

I mina ögon är det här helt klart Nintendos sämsta satsning någonsin (om man nu kan kalla det satsning).
Jag känner mig rätt besviken när jag sitter hemma med bara några ynka spel till konsolen och det redan är snack om en ny pga allt misslyckande.

Näe... fanboys kommer hata mig men jag känner mig iaf oerhört besviken på Nintendo just nu.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Banjo:

Trist att det behöver gå fem år mellan vare "riktig" ny del av Zelda.

Inte sedan på Gamecube har vi fått två spel till samma konsol. Och där dröjde det faktiskt fyra år. Wind Waker kom redan 2002 i Japan (ganska tidigt i konsolens livscykel trots allt), och Twilight Princess kom 2006.

Jag har svårt att se spel som Minish Cap, Four Sword Adventures, Phantom Hourglass, Spirit Tracks, Hyrule Warriors, A Link Between Worlds och diverse remakes som riktiga delar i serien.

Taskigt mot A Link Between Worlds kanske?

Själv så föredrar jag många av de spel du nämnde som oriktiga delar som bättre spel än 3D-spelen. Jag spelar hellre A link between worlds än Skywards Swords t.ex.

Jag är mer för 2D spelen själv, men att jömföra Between worlds och skywards swords är väl lite knasigt? För mig att fansen sågat "SS" (lol) rätt så hårt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gjorde rätt i att sälja min Wii U! NX here i come!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bojkott:

Lanseringstitel till NX vore nog ett smart drag för att få en stark start. Lanseringstitlarna till Wii U var ganska fjantiga. New Super Mario och Zombi U är inget de flesta betalar 4000kr för att få.

Kostade konsolen så mycket när den var ny...?

Tror det hade gjort skillnad om ZombiU faktiskt var bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bojkott:

Lanseringstitel till NX vore nog ett smart drag för att få en stark start. Lanseringstitlarna till Wii U var ganska fjantiga. New Super Mario och Zombi U är inget de flesta betalar 4000kr för att få.

Kostade konsolen så mycket när den var ny...?

Tror det hade gjort skillnad om ZombiU faktiskt var bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Så i nuläget är det litet och dåligt? TIHI

k3m
Medlem
Skrivet av Banjo:

Trist att det behöver gå fem år mellan vare "riktig" ny del av Zelda. ?

Jag tycker det är riktigt bra.

Medlem

Jag blir bara glad av nyheten. Det är kul att se ett företag gå i mot trenden där man ska försöka släppa spel så fort som möjligt och istället försena det för att man kom på en cool sak man velat lägga in.

Respekt Nintendo.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bojkott:

Lanseringstitel till NX vore nog ett smart drag för att få en stark start. Lanseringstitlarna till Wii U var ganska fjantiga. New Super Mario och Zombi U är inget de flesta betalar 4000kr för att få.

Kostade konsolen så mycket när den var ny...?

Tror det hade gjort skillnad om ZombiU faktiskt var bra.

Den kostade så med ett spel (förutom Nintendo Land) till konsolen (tror att en pro controller ingick i premium också), annars kostade Premium modellen 3500 och basic 3000. Gick ner till 2500 för premium efter närmare 1 år.

Medlem

Tror de flesta av oss har nog att spela genom på wii u medans vi väntar på zelda U.
bayonetta2, dk tropical freeze, smash bros, splatoon och så kanske man missat något av de andra liren som kommit sedan release?

Medlem

FFFFFUUUUUUUUUUUU-


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Banjo:

Trist att det behöver gå fem år mellan vare "riktig" ny del av Zelda. ?

Jag tycker det är riktigt bra.

Hellre det än ett "Call of Ocarina - Modern Epona" med odöda hönor i ett DLC varje år


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Anledningen är sannolikt att de vill ha spelet redo till lanseringen av NX. Då kan de ju släppa spelet till både Wii U och NX, ungefär som de gjorde med Twillight princess (då Gamecube och Wii).

Problemet med detta är för oss som köpt Wii U i hopp om att konsolen skulle hålla ett par år osv. För om min modell stämmer, visar det ju något på att Wii U sakta men säkert redan avvecklas till förmån för annat... Tråkigt för oss lojala konsumenter i viss mån, men smart av Nintendo om de vill tjäna så mycket pengar som möjligt.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

1
Skriv svar