Xbox One blir bakåtkompatibel!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Köp en beg med femhundraelva spel för en näve 1 kronor.
Kolla blocket.

har en 360 sen innan men inte inkopplad pga brist på plats i tvbänken och slut på hdmi-uttag. Så därför kollade jag inte ens bland begagnade 360spel på Game eftersom orkar intr krångla med få plats med den nånstans under teven men går de spela på X1:an... mumma

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Bojkott:

Microsoft levererade, och det var nog första året på länge som de levererade så här stort.

Gjorde de? Jag tyckte bara att det här var den enda triumfen (om än en stor sådan). Annars var det mest besvikelser för min del. Det enda i spelväg som såg riktigt intressant ut var Cuphead.

ReCore såg väl också väldigt intressant ut? Iofs bara CGI-trailer, men Keiji Inafune + några Metroid Prime utvecklare = förmodligen ett ganska bra och intressant spel i ett.

Jo, det har potential. Men som sagt, bara en CGI-trailer som inte säger någonting.

Inaktiv

Första tanken blev ju att de endast skulle gälla digital download, men att de nu även gäller för skivor köpta från BUTIK är helt klart kudos.

Om man aktiverar en gammal skiva igen, så blir de som en download backup..?

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av marcus8958:

Köp en beg med femhundraelva spel för en näve 1 kronor.
Kolla blocket.

har en 360 sen innan men inte inkopplad pga brist på plats i tvbänken och slut på hdmi-uttag. Så därför kollade jag inte ens bland begagnade 360spel på Game eftersom orkar intr krångla med få plats med den nånstans under teven men går de spela på X1:an... mumma

En beg konsol med många spel kommer ändå vara billigare än nya spel på game med 50% kk-rea.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Vad kommer hindra mig från att låna skivor av kompisar för att kunna ladda ner de spelen digitalt?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Vart är alla ponies idag? Tog gears 4 grafiken luften ur era drömmar om att ps4 var kraftfullare? Vilken sjuhelvetes keynote, och då har MS ändå SPARAT en massa till senare i veckan och till gamescom..... snacka om att man köpt rätt konsol om man gillar spel!!!

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Vad kommer hindra mig från att låna skivor av kompisar för att kunna ladda ner de spelen digitalt?

Att skivan sitter i när du ska spela kanske.

Inaktiv
Skrivet av citrus:
Skrivet av Mjauv:

Det var som tjyvingen, denna nyhet hade jag sannerligen inte väntat mig! Med tanke på att en Xbone nu går att få för under 3 lax så börjar jag nästan bli sugen på att köpa en. Igen. Jag skäms lite men så är det!

Vad finns det att skämmas över? Har ägt Xbox One sedan day one och är väldigt nöjd!

Well, jag bytte bort den på 2 röda mot en PS4 när jag fick chansen och nu vill jag ha den igen! (jag skulle inte ge upp min PS4 mot den men ja, du hajar)

Medlem

YES rdr över till xbone ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Joavels:
Skrivet av Puscifer:

Vad kommer hindra mig från att låna skivor av kompisar för att kunna ladda ner de spelen digitalt?

Att skivan sitter i när du ska spela kanske.

Jaha, ja, det låter ju rimligt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ha inte för höga förväntning föratt alla xbox360 spel kommer inte ha stöd för bakåtkompatibilitet. Asså de använder Software emulation föratt köra xbox360 gamla spel och en del spel kan ha instabilitet problem.

Medlem

360 har ett rätt fint bibliotek av guldtitlar. Det här var nog överlag det smartaste Microsoft kunnat göra

Medlem

Detta är dock omöjligt för Sony att göra på Ps4 pga Cellprocessorn som sitter i Ps3.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Hexon:

Här har ni nått att lära er av Sony!
Dröjer nog inte länge innan Sony sväljer sin stolthet och gör detsamma.

Lättare sagt än gjort. Det var avsevärda skillnader i X360 och PS3-arkitekturerna, där X360 i betydligt större utsträckning liknade en PC redan då.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

KoP
Medlem
Skrivet av Ztreek:

MEN körs det i högre upplösning eller bilduppdatering? bättre grafik?????

Bättre bilduppdatering då spelen drar nytta av hårdvaran i Xbone sa han från scenen.

Medlem

Stämmer det så är det ju kanon


signatur

Jäh!

Inaktiv
Skrivet av ivanhoe68:

Detta är dock omöjligt för Sony att göra på Ps4 pga Cellprocessorn som sitter i Ps3.

Inte omöjligt, MS tekniker hade förmodligen kunnat åstadkomma liknande resultat med Cell (om än besvärligare) men faktum är att powerpc arkitekturen från 360 samt grafikkortet är väldigt annorlunda mot de i One. Så jag undrar hur i helskotta har de gjort detta, fattar inte hur de löst det rent tekniskt.

Tänk hur kraftfull pc du behöver för att emulera bara de enklaste titlar från tidigare konsolgenerationer via en VM.

Vad döljer MS för oss om One, hur gör de!!!

Inaktiv
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av ivanhoe68:

Detta är dock omöjligt för Sony att göra på Ps4 pga Cellprocessorn som sitter i Ps3.

Inte omöjligt, MS tekniker hade förmodligen kunnat åstadkomma liknande resultat med Cell (om än besvärligare) men faktum är att powerpc arkitekturen från 360 samt grafikkortet är väldigt annorlunda mot de i One. Så jag undrar hur i helskotta har de gjort detta, fattar inte hur de löst det rent tekniskt.

Tänk hur kraftfull pc du behöver för att emulera bara de enklaste titlar från tidigare konsolgenerationer via en VM.

Vad döljer MS för oss om One, hur gör de!!!

PS! sony har varken kunskap eller vilja(då kan de slänga playstation now) att följa efter även de hade världens press på sig.

12
Skriv svar