Fick inte spela Hearthstone i militären - ritade av alla kort

Robot
Fick inte spela Hearthstone i militären - ritade av alla kort

Ska man göra lumpen i nästan två år gäller det att vara kreativ.

#hearthstone


Medlem
Fick inte spela Hearthstone i militären - ritade av alla kort

yikes thats dedication


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
dmn
Medlem

Dåligt att de inte färlagt dom.

Medlem

Påminner om när man satt och rita av Magic kort för man inte hade råd att köpa dem

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dmn:

Dåligt att de inte färlagt dom.

Haha, du hittar alltid snolket i bägaren minsann.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

Dåligt att de inte färlagt dom.

Haha, du hittar alltid snolket i bägaren minsann.

Smolken?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av johandaniels:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

Dåligt att de inte färlagt dom.

Haha, du hittar alltid snolket i bägaren minsann.

Smolken?

Smolket. Och felstavningen var antagligen med flit, i referens till "färlagt".

Medlem

Varför inte skriva ut dom istället??

Medlem

Märkligt att man inte får spela spel i det militära... Jag undrar om det är samma sak i Sverige?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av moggen:

Påminner om när man satt och rita av Magic kort för man inte hade råd att köpa dem

Känns väl inte direkt fair att kopiera kort inom Magic?
Eller ni spela bara med polarna då misstänker jag som gjorde samma sak?

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Märkligt att man inte får spela spel i det militära... Jag undrar om det är samma sak i Sverige?

Inte så märkligt när landet är i "krig" med sina norra grannar.
Egentligen är all form av uppkoppling ett hot mot den egna enheten och likaså det större förband man tillhör. All data kan spåras och skapa mönster vilket ger en bild av hur förbandet rör på sig. Nu förutsätter jag att personen spelar på mobiltelefon. Men man kan säkerligen få ut en massa data om förband eller liknande ur en datorspelare också. Kan vara att personen pratar med en kompis om den senaste övningen och det avlyssnas. Sedan när man fått in tillräckligt med data från flera spelare har man ett mönster som kan appliceras i försvars/anfallsplaner.

Medlem
Skrivet av beltet:
Skrivet av Ravenknight:

Märkligt att man inte får spela spel i det militära... Jag undrar om det är samma sak i Sverige?

Inte så märkligt när landet är i "krig" med sina norra grannar.
Egentligen är all form av uppkoppling ett hot mot den egna enheten och likaså det större förband man tillhör. All data kan spåras och skapa mönster vilket ger en bild av hur förbandet rör på sig. Nu förutsätter jag att personen spelar på mobiltelefon. Men man kan säkerligen få ut en massa data om förband eller liknande ur en datorspelare också. Kan vara att personen pratar med en kompis om den senaste övningen och det avlyssnas. Sedan när man fått in tillräckligt med data från flera spelare har man ett mönster som kan appliceras i försvars/anfallsplaner.

Låter rimilgt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Nunk:

Varför inte skriva ut dom istället??

Exakt, printscreen och sen skriva ut dem.

Inaktiv

Snacka om att vara spelberoende...

Medlem

Jag hade nog börjat med Magic eller liknande där man faktiskt använder fysiska kort.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Märkligt att man inte får spela spel i det militära... Jag undrar om det är samma sak i Sverige?

Inte där jag var åtminstone. Efter en heldag med strid i bebyggelse spenderades kvällen på soldathemmet och spelandes CS. De fanns både datorer och xbox360 att tillgå.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Nunk:

Varför inte skriva ut dom istället??

För att det skulle kräva en dator, som de inte fick sitta vid.

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av moggen:

Påminner om när man satt och rita av Magic kort för man inte hade råd att köpa dem

Känns väl inte direkt fair att kopiera kort inom Magic?
Eller ni spela bara med polarna då misstänker jag som gjorde samma sak?

Det är väldigt vanligt, det är så man gör för att testa hur ens lek funkar mot de lekarna som spelas ofta. En lek som duger att tävla med i magic kostar oftast några tusenlappar att köpa in, inget man gör utan att ha testkört den först.

Medlem

Efter en dag i vakten under sin värnplikt. Gick man till soldathemmet och köpte sig en hamburgare tallrik och spelade bf2 eller WoW.

Medlem
Skrivet av Nunk:

Varför inte skriva ut dom istället??

För då måste man även skriva ut straffet.

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Snacka om att vara spelberoende...

Det är nog många som sitter med vanliga kortlekar i militären. Jag ser inte hur detta skulle vara så mycket annorlunda. Man är inte spelberoende bara för att man vill ha ett tidsfördriv.

Inaktiv
Skrivet av returpack:
Skrivet av nhagyavi:

Snacka om att vara spelberoende...

Det är nog många som sitter med vanliga kortlekar i militären. Jag ser inte hur detta skulle vara så mycket annorlunda. Man är inte spelberoende bara för att man vill ha ett tidsfördriv.

Sitter dessa vanliga kortspelare och spelar under timtals (om inte över eller under 12 timmar) varje dag? Nöpe Det gör de ej, men det gör de personer som artikeln handlar om. De spelar såpass mycket, att de inte ens kan sluta spela det - inte ens i militären. Då är man spelberoende och därav min förra kommentar.

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av returpack:
Skrivet av nhagyavi:

Snacka om att vara spelberoende...

Det är nog många som sitter med vanliga kortlekar i militären. Jag ser inte hur detta skulle vara så mycket annorlunda. Man är inte spelberoende bara för att man vill ha ett tidsfördriv.

Sitter dessa vanliga kortspelare och spelar under timtals (om inte över eller under 12 timmar) varje dag? Nöpe Det gör de ej, men det gör de personer som artikeln handlar om. De spelar såpass mycket, att de inte ens kan sluta spela det - inte ens i militären. Då är man spelberoende och därav min förra kommentar.

Det är helt irrelevant hur mycket tid man spenderar. Det har ingenting med min kommentar att göra.
Om jag skulle bli tvingad av avstå från mitt favoritintresse i två år skulle jag nog försöka hitta lösningar också.

Inaktiv
Skrivet av returpack:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av returpack:
Skrivet av nhagyavi:

Snacka om att vara spelberoende...

Det är nog många som sitter med vanliga kortlekar i militären. Jag ser inte hur detta skulle vara så mycket annorlunda. Man är inte spelberoende bara för att man vill ha ett tidsfördriv.

Sitter dessa vanliga kortspelare och spelar under timtals (om inte över eller under 12 timmar) varje dag? Nöpe Det gör de ej, men det gör de personer som artikeln handlar om. De spelar såpass mycket, att de inte ens kan sluta spela det - inte ens i militären. Då är man spelberoende och därav min förra kommentar.

Det är helt irrelevant hur mycket tid man spenderar. Det har ingenting med min kommentar att göra.
Om jag skulle bli tvingad av avstå från mitt favoritintresse i två år skulle jag nog försöka hitta lösningar också.

Jo. Det är det, för de är ett par spelberoende personer som spenderar mycket tid åt att spela Hearthstone. Såpass mycket att spelandet går före fysik träning, utbildning och socialitet. Personer som spelar vanliga kortspel, kan avbryta när de känner för det. Det kan oftast inte spelberoende personer. Sånt är en omöjlighet. Jag har varit spelberoende själv, så jag vet vad jag pratar om.

1
Skriv svar