Se när Gran Turismo Sport avtäcks ikväll!

Robot
Se när Gran Turismo Sport avtäcks ikväll!
Medlem
Se när Gran Turismo Sport avtäcks ikväll!

VR osv visst visst, frågan är om det kommer ha stöd till min Logitech G25 så jag slipper ha en ratt för 2,5 k som står och dammar? :/

Medlem

Förmodligen inte då g25 saknar det chip som krävs för att kunna kommunicera med ps4:an

Medlem

Hype! Iofs känns det som en prologue eller så kommer resten av bilarna och fler banor med update? Får väl veta mer om en timme.

Medlem

Gran Turismo Sport Gamelplay Trailer Captured on PS4

Medlem
Skrivet av Frux:

VR osv visst visst, frågan är om det kommer ha stöd till min Logitech G25 så jag slipper ha en ratt för 2,5 k som står och dammar? :/

Inget stöd för G25 eller G27, officiellt för att det är något säkerhetstjafs i PS4 som gör det omöjligt att koppla in dessa rattar, inofficiellt för att Logitech vill att man pungar ut över 4k för G29 och tillhörande växelspak. Köpte GT6 och hoppar helt över alla racingspel på konsol som inte har stöd för G27 istället.

http://www.isrtv.com/forums/topic/14666-logitech-responds-to-...

Medlem
Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Frux:

VR osv visst visst, frågan är om det kommer ha stöd till min Logitech G25 så jag slipper ha en ratt för 2,5 k som står och dammar? :/

Inget stöd för G25 eller G27, officiellt för att det är något säkerhetstjafs i PS4 som gör det omöjligt att koppla in dessa rattar, inofficiellt för att Logitech vill att man pungar ut över 4k för G29 och tillhörande växelspak. Köpte GT6 och hoppar helt över alla racingspel på konsol som inte har stöd för G27 istället.

http://www.isrtv.com/forums/topic/14666-logitech-responds-to-...

Jao.. Det verkar som om 3e-partstillverkare måste ha ett "säkerhetschip" i utrustningen. För mig luktar det kickbacks så in i helvete, dvs att om du vill tillverka en kontroller (eller vilken utrustning som helst..) så måste du betala Sony / MS.

Fy fan.. vilken fin utveckling för konkurrens. Låt inte dina kunder välja utan tvinga dem. Det är som om Volvo skulle tvinga dig använda en viss tillverkares däck.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Tittar på presentationen just nu...Vilket skämt...
Det kanske blir bättre men hittills visas bara ett fult och tråkigt spel med dåligt ljud...
Är detta hur de tänker sälja in hype för GTS?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Med tanke på spektaklet som skulle komma till PS3... där guld och gröna skogar utlovades, så är man inte speciellt intresserad förrän de visar upp något extraordinärt.

Gnällkuk

Rejält tråkig trailer om jag får säga det. Gjorde mig inte ett dugg intresserad av spelet faktiskt. Kan knappast påstå att den enorma screen tearingen var ett plus i kanten heller. 30fps med screen tearing är sådär snyggt...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Seriöst? Ljud-fx e ju skit fortfarande, e japanerna döva eller hör som ens hur ljuden låter?
Förra spelet så lät de som två plastdunkar när man kollidera

Medlem

Undrar om 95% procent av bilarna blir copy paste som i gt5/gt6 som var från ps2ans gt4.

Medlem

Jag vill bara ha ett open world bilspel med mod-support och realistisk bilfysik, olika väderförhållanden, dygnscykel, tillsammans med bra deformationsfysik på alla fordon. Och en drös med bilar från början. Support för många olika rattar och VR-headset och att man kan spela över cross-platform. Finns det seriöst inga AAA företag som vågar ta det riktigt stora steget? Street Tuning Evolution är drömmen om att det kommer till liv... Vill få möjligheten att köra jorden runt i en Aston Martin i vilken hastighet jag själv väljer.

Medlem
Skrivet av delli:

Seriöst? Ljud-fx e ju skit fortfarande, e japanerna döva eller hör som ens hur ljuden låter?
Förra spelet så lät de som två plastdunkar när man kollidera

Poly påstod att det beror på licenserna. De säger att de inte får krocka vissa bilar. Lite underligt eftersom andra titlar inte har några problem med att de faller i bitar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Freffo:

Jag vill bara ha ett open world bilspel med mod-support och realistisk bilfysik, olika väderförhållanden, dygnscykel, tillsammans med bra deformationsfysik på alla fordon. Och en drös med bilar från början. Support för många olika rattar och VR-headset och att man kan spela över cross-platform. Finns det seriöst inga AAA företag som vågar ta det riktigt stora steget? Street Tuning Evolution är drömmen om att det kommer till liv... Vill få möjligheten att köra jorden runt i en Aston Martin i vilken hastighet jag själv väljer.

håller med.. Ge oss fler Forza horizon liknande spel

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av delli:

Seriöst? Ljud-fx e ju skit fortfarande, e japanerna döva eller hör som ens hur ljuden låter?
Förra spelet så lät de som två plastdunkar när man kollidera

Kan ju ändå lägga till något ljud som låter hyffsat nära? Plåt mot plåt låter lika så om de e en Fiat Punto eller en Veyron.

Poly påstod att det beror på licenserna. De säger att de inte får krocka vissa bilar. Lite underligt eftersom andra titlar inte har några problem med att de faller i bitar.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Inget stöd för G25 eller G27, officiellt för att det är något säkerhetstjafs i PS4 som gör det omöjligt att koppla in dessa rattar, inofficiellt för att Logitech vill att man pungar ut över 4k för G29 och tillhörande växelspak. Köpte GT6 och hoppar helt över alla racingspel på konsol som inte har stöd för G27 istället.

Det går tydligen att lösa om man kopplar gamla rattar via en PC och använder ett program som gör att ratten "ser ut" som en G29 för konsolen.

http://blog.gimx.fr/

Medlem

Jag har längtat efter ett nytt BRA GT sedan PS2 tiden, men blir besviken på nytt exakt hela tiden. Nudå? Grafik som hackar, ljud som ÅTERIGEN låter som dammsugare????!! Fattar dom inte vad som krävs i ett bilspel eller. 1000 nonpremium bilar håller inte måttet för helvetet. Jag kan visa EXAKT vad som skulle sälja ett nytt GT. En ledtråd, det är INTE att skita i min G25a som står i garderoben!!

https://www.youtube.com/watch?v=aki-a_sA3pU#t=87


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Project Cars ger mig allt jag behöver. Jag vill ha ett bra MC spel. Det senaste riktigt bra var SBK 08. SBK 09 hade varit himlen om de inte hade fuckat upp det så det blev ett...wait for it.... bakbroms(!)spel. Såååå nära var dom. Och Tourist Trophy var så bra. Hoppas Project Cars teamet ger sig på MC.

Skrivet av Freffo:

Jag vill bara ha ett open world bilspel med mod-support och realistisk bilfysik, olika väderförhållanden, dygnscykel, tillsammans med bra deformationsfysik på alla fordon. Och en drös med bilar från början. Support för många olika rattar och VR-headset och att man kan spela över cross-platform. Finns det seriöst inga AAA företag som vågar ta det riktigt stora steget? Street Tuning Evolution är drömmen om att det kommer till liv... Vill få möjligheten att köra jorden runt i en Aston Martin i vilken hastighet jag själv väljer.

Det hade såklart varit riktigt coolt. Tills dess kan man spela NFS The Run igen som faktiskt hade en väldigt bra cross-country känsla.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar