Istället för Elder Scrolls VI – Skyrim Special Edition till pc, PS4 och Xbox One

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Meningslöst. Dels har jag gjort allt som finns att göra i Skyrim, och skulle jag vilja spela om det så sparkar jag väl igång 360n, inte fan betalar jag igen för att spela det på One?

Trams.

Det är ju inte heller någon som tvingar dig att köpa det


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
MEG
Medlem

Förmodligen enklare för dem att släppa ett upphottad Skyrim än att släppa ett nytt, bara det inte är början på en trend...


signatur

Death is only the beginning

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Mortaigne:

Meningslöst. Dels har jag gjort allt som finns att göra i Skyrim, och skulle jag vilja spela om det så sparkar jag väl igång 360n, inte fan betalar jag igen för att spela det på One?

Trams.

Det är ju inte heller någon som tvingar dig att köpa det

Nej visserligen inte, men börjar bli lite trött på remakes, "ompaketeringar", mobilspel, kortspel och annat trams.


signatur

Jump in.

Medlem

Körs det i 1080p 60 fps på PS4 blir det ett solklart köp även om jag får min PC-version uppdaterad.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Kanske kan vara kul för PS4-, och XB1-ägare som får tillgång till ett snyggare Skyrim och stöd för mods - men jag har svårt att se varför någon skulle spela detta på PC.

-Det finns oändligt många mods för Skyrim till PC. Dessa kommer att bli inkompatibla med Skyrim Special Edition.
-Det går redan att få Skyrim mer eller mindre lika snyggt via mods.

Varför uppdaterar de inte något av de äldre spelen istället -som till exempel Oblivion?

Finns många som inte orkar hålla på med moddar (jag t.ex.) och som uppskattar detta till PC. Blir nog ett köp.

Medlem

Kommer definitivt testa detta när det kommer ut. Mitt Skyrim kanske ser bättre ut än det här, men jag måste ju felsöka vilken mod som orsakar fps drops i trappor.. Det spårar lätt ur när man installerar en massa mods.

Medlem
Skrivet av Kixo:
Skrivet av Puscifer:

Kanske kan vara kul för PS4-, och XB1-ägare som får tillgång till ett snyggare Skyrim och stöd för mods - men jag har svårt att se varför någon skulle spela detta på PC.

-Det finns oändligt många mods för Skyrim till PC. Dessa kommer att bli inkompatibla med Skyrim Special Edition.
-Det går redan att få Skyrim mer eller mindre lika snyggt via mods.

Varför uppdaterar de inte något av de äldre spelen istället -som till exempel Oblivion?

Finns många som inte orkar hålla på med moddar (jag t.ex.) och som uppskattar detta till PC. Blir nog ett köp.

Haha, nu när du säger det inser jag att jag förmodligen spenderat mer tid åt att hitta mods och få de att fungera med varandra än jag har spelat själva spelet.

Jag behöver bara köpa till Dragonborn DLC:t så får jag Skyrim Special Edition utan extra kostnad, så jag kommer hålla ett öga efter en prissänkning under sommarrean.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har aldrig spelat spelet. Kanske dags att testa detta nu.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Vad har man tänkt sig för prislapp på detta? Liknande Skyrim+addons? För det går inte att stödja sådan praxis isf, och det säger jag som stort ES-fan. Är det ett mer modererat pris så är jag för det dock.

På plus-sidan kanske man kan fixa minneshanteringen (64bit osv), hur många addons som kan vara aktiva och sådant, men på minussodan så lär det påverka en hel massa mods som redan finns negativt. Återstår att se hur den här biten hamnar.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Körs det i 1080p 60 fps på PS4 blir det ett solklart köp även om jag får min PC-version uppdaterad.

Elder Scrolls och Fallout är spel som inte går att spela utan en massa mods. Svårt att tänka mig att spela någon av spelen på konsol.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Elder Scrolls och Fallout är spel som inte går att spela utan en massa mods. Svårt att tänka mig att spela någon av spelen på konsol.

Konstigt då att massor av konsolspelare har dragit sig igenom båda spelen utan problem. Kanske är du som är för kräsen.

Medlem

Åh vad roligt!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av kebbe:

Körs det i 1080p 60 fps på PS4 blir det ett solklart köp även om jag får min PC-version uppdaterad.

Elder Scrolls och Fallout är spel som inte går att spela utan en massa mods. Svårt att tänka mig att spela någon av spelen på konsol.

Ehm...moddar kommer dock till konsolerna också. Fallout 4 har det och nu får Skyrim det.

C2
Medlem

Nu vart jag sjukt förvånad på bethesda faktiskt, inte skulle väl dom mjölka ur en 5 år gammal jävla buggfest? Näää, inte bethesda inte! Det här är ju ett dåligt skämt

Medlem

Gag of the year edition?

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av marcus8958:

Elder Scrolls och Fallout är spel som inte går att spela utan en massa mods. Svårt att tänka mig att spela någon av spelen på konsol.

Konstigt då att massor av konsolspelare har dragit sig igenom båda spelen utan problem. Kanske är du som är för kräsen.

Allt för kräsen är jag inte då jag kan spela många spel på konsol. Men just Elder Scrolls och Fallout är spel som jag alltid väntar minst ett år med att köpa tills det kommer ut nog många mods för att man ska kunna göra spelet snyggare och framförallt svårare.

Skrivet av Luciphear:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av kebbe:

Körs det i 1080p 60 fps på PS4 blir det ett solklart köp även om jag får min PC-version uppdaterad.

Elder Scrolls och Fallout är spel som inte går att spela utan en massa mods. Svårt att tänka mig att spela någon av spelen på konsol.

Ehm...moddar kommer dock till konsolerna också. Fallout 4 har det och nu får Skyrim det.

Tror det kommer vara rätt så begränsat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av employed:
Skrivet av marcus8958:

Elder Scrolls och Fallout är spel som inte går att spela utan en massa mods. Svårt att tänka mig att spela någon av spelen på konsol.

Konstigt då att massor av konsolspelare har dragit sig igenom båda spelen utan problem. Kanske är du som är för kräsen.

Allt för kräsen är jag inte då jag kan spela många spel på konsol. Men just Elder Scrolls och Fallout är spel som jag alltid väntar minst ett år med att köpa tills det kommer ut nog många mods för att man ska kunna göra spelet snyggare och framförallt svårare.

Skrivet av Luciphear:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av kebbe:

Körs det i 1080p 60 fps på PS4 blir det ett solklart köp även om jag får min PC-version uppdaterad.

Elder Scrolls och Fallout är spel som inte går att spela utan en massa mods. Svårt att tänka mig att spela någon av spelen på konsol.

Ehm...moddar kommer dock till konsolerna också. Fallout 4 har det och nu får Skyrim det.

Tror det kommer vara rätt så begränsat.

Ja, det finns en gräns i och för sig. Tror det var 2-3gb för Fallout 4, samt att script extenders givetvis inte fungerar. Man får inte heller använda copyright-material eller ladda upp nakenmodeller osv.

Inte något jag anser vara allt för illa. Att det finns moddar på konsoler är fortfarande bättre än inga moddar överhuvudtaget.

Medlem

Visst många hoppades nog på ett sprillans nytt elder scrolls... men vad kan egentligen vara mer episkt och toppa Drakar?

Skrivet av Puscifer:

-Det går redan att få Skyrim mer eller mindre lika snyggt via mods.

Visst kan man det, men man får sjukt dålig prestanda med ENB's. Själv välkomnar jag en updaterad grafikmotor. Hoppas starkt på att ENB blir passe I Skyrim med det här nysläppet.

Medlem
Skrivet av KoP:

Skåpmat. Onödigt stt köpa det igen om man redan spelat det på pc, xbox elr ps. Grattis alla som inte spelat det än.

Onödigt att kommentera när du tydligen lämnade kvar din läsförmåga när du gick ut skolan.

KoP
Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av KoP:

Skåpmat. Onödigt stt köpa det igen om man redan spelat det på pc, xbox elr ps. Grattis alla som inte spelat det än.

Du kanske inte har läst hela nyheten. Alla som redan äger originalspelet med alla tilläggspaket, så får du Special Edition helt gratis.

Om man äger det på pc ja. Men jag äger det på Xbox 360 sen tidigare så nej jag får det inte gratis på varesig Xbox One eller PS4'an.

KoP
Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av KoP:

Skåpmat. Onödigt stt köpa det igen om man redan spelat det på pc, xbox elr ps. Grattis alla som inte spelat det än.

Onödigt att kommentera när du tydligen lämnade kvar din läsförmåga när du gick ut skolan.

Nu menade jag förstås bara Xbox One och PS4'an. På dessa maskiner måste man köpa spelet igen även fast man äger det sedan tidigare på Xbox 360 elr PS3.

Onödigt otrevlig ton föressten.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av timpa:

Har dom fixat 60hz+ buggen? Spelet fuckade ur om man körde högre.

Correction
Över 60fps så är det speedat, du kan använda frekvenzer över 60
Och nej, det tvekar jag på att dom kommer fixa, för senaste motorn lider utav samma problem, samma som dom använder i Fallout 4.

Intressant, för jag spelade det från början till slut utan ett problem i 90 FPS, över det så fick jag problemet att alla fysik-objekt fick eget liv så fort jag gick in i ett hus, men jag drömde väl då?

Medlem

Vadan all denna kritik? =/ Är ju typ den bästa rpg upplevelsen sedan ocarina of time, gör ju inte ont att det äntligen hittat sin väg till ps4 med lite uppdaterad grafik! Solklart köp, hamnar högst upp i vitrinen hemmavid! =D

Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av timpa:

Har dom fixat 60hz+ buggen? Spelet fuckade ur om man körde högre.

Correction
Över 60fps så är det speedat, du kan använda frekvenzer över 60
Och nej, det tvekar jag på att dom kommer fixa, för senaste motorn lider utav samma problem, samma som dom använder i Fallout 4.

Intressant, för jag spelade det från början till slut utan ett problem i 90 FPS, över det så fick jag problemet att alla fysik-objekt fick eget liv så fort jag gick in i ett hus, men jag drömde väl då?

Det är fakta att spelet går snabbare över 60 fps, även om du inte märker det själv, vissa säger att Fallout 4 funkar fint i 120 fps utan fysik fel.
Men det är fortfarande dubbelt så snabbare än vad motorn hade först blivit programmerad för.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Spelat Oblivion men icke skyrim. Kanske dags nu iom denna version.

jkw
Medlem

Försökt spelat Skyrim många gånger till Windows, men tröttnat av olika anledningar. Detta blir då för mig en möjlighet att ge spelet en riktig chans då jag hellre spelar på PlayStation 4 än dator, även om jag har en dator som skulle klara spelet på max inställningar utan problem.

Medlem
Skrivet av Locktail:

Spelat Oblivion men icke skyrim. Kanske dags nu iom denna version.

skyrim var helt klart värt spela när det först släpptes med

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av KoP:

Skåpmat. Onödigt stt köpa det igen om man redan spelat det på pc, xbox elr ps. Grattis alla som inte spelat det än.

Onödigt att kommentera när du tydligen lämnade kvar din läsförmåga när du gick ut skolan.

Nu menade jag förstås bara Xbox One och PS4'an. På dessa maskiner måste man köpa spelet igen även fast man äger det sedan tidigare på Xbox 360 elr PS3.

Onödigt otrevlig ton föressten.

kanske du ska skriva upp det med och inte bara ha förhoppningatt folk ska förstå men dock så gnällde du ändå att du tyckte det var onödigt att folk ska behöva köpa detta igen om dom spelat det på pc redan så det motsäger ju det du förklarade för mig

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av timpa:

Har dom fixat 60hz+ buggen? Spelet fuckade ur om man körde högre.

Correction
Över 60fps så är det speedat, du kan använda frekvenzer över 60
Och nej, det tvekar jag på att dom kommer fixa, för senaste motorn lider utav samma problem, samma som dom använder i Fallout 4.

Intressant, för jag spelade det från början till slut utan ett problem i 90 FPS, över det så fick jag problemet att alla fysik-objekt fick eget liv så fort jag gick in i ett hus, men jag drömde väl då?

Det är fakta att spelet går snabbare över 60 fps, även om du inte märker det själv, vissa säger att Fallout 4 funkar fint i 120 fps utan fysik fel.
Men det är fortfarande dubbelt så snabbare än vad motorn hade först blivit programmerad för.

Då borde du hitta lite bättre källor, det finns inget i Creation Engine förutom Havok fysikmotorn som inte fungerar(/fungerar rätt) i över 60 FPS, 80-90 är en sweet spot för när fysik fungerar och att man ska få så smooth gameplay som möjligt.
Jag har dock inte en aning om hur Fallout 4 fungerar.

123
Skriv svar