Chocken: NHL 17 släpps i höst! Här är första trailern och omslaget

Robot
Chocken: NHL 17 släpps i höst! Här är första trailern och omslaget
Medlem
Chocken: NHL 17 släpps i höst! Här är första trailern och omslaget

Gameplay trailer? Vart då?


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Men seriöst... FIFA tog sitt förnuft till fånga och började släppa till PC igen (räknar inte de otaliga och värdelösa PS2-portningarna), varför inte NHL?! Orka köpa konsoller enbart för NHL. Finns faktiskt samma gamepads till PC:n och kan välja med en knapptryckning om jag vill lira i soffan på TVn eller vid skrivbordet om frugan vill kolla på Idol eller nått annat trams. Fan dags nu EA... Suck!


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av Paiden:

Men seriöst... FIFA tog sitt förnuft till fånga och började släppa till PC igen (räknar inte de otaliga och värdelösa PS2-portningarna), varför inte NHL?! Orka köpa konsoller enbart för NHL. Finns faktiskt samma gamepads till PC:n och kan välja med en knapptryckning om jag vill lira i soffan på TVn eller vid skrivbordet om frugan vill kolla på Idol eller nått annat trams. Fan dags nu EA... Suck!

Du har rätt, du köper inte en konsoll för NHL. NHL suger trots allt. Däremot finns där gott om spel till båda konsoller som är riktigt jävla bra.

Medlem

Jag hade blivit mer chockad om det inte släpptes ett detta år, vilket förvisso var nyhetsskribentens poäng med rubriken, men ändå....

Skrivet av donniedarko:

Gameplay trailer? Vart då?

Står väl "trailer" utan "gameplay", eller läser vi på olika ställen?

Skrivet av Paiden:

Men seriöst... FIFA tog sitt förnuft till fånga och började släppa till PC igen (räknar inte de otaliga och värdelösa PS2-portningarna), varför inte NHL?! Orka köpa konsoller enbart för NHL. Finns faktiskt samma gamepads till PC:n och kan välja med en knapptryckning om jag vill lira i soffan på TVn eller vid skrivbordet om frugan vill kolla på Idol eller nått annat trams. Fan dags nu EA... Suck!

Jo precis, hockeyspel är ett av de få spel som jag saknar när jag övergav konsol för bra många år sedan. Kanske finns någon mindre känd titel där ute som man kan spela istället? Eller en mindre laglig version att spela via emulator?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nästa år ska väll nhl också köras med frostbite. Kan ju alltid hoppas dom tar sitt förnuft och släpper på pc.
En gång i tiden var det nhl till pc som var överlägset konsolvarianterna och jag tror att la dom kärlek på pc spel skulle det bli samma.
Jag provade btw nhl 16 till xbone ingen trevlig upplevelse, bättre på ps4 dock.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av donniedarko:

Gameplay trailer? Vart då?

Står väl "trailer" utan "gameplay", eller läser vi på olika ställen?

Om du läser rubriken på youtubeklippet så ser du att det står gameplay trailer.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Paiden:

Men seriöst... FIFA tog sitt förnuft till fånga och började släppa till PC igen (räknar inte de otaliga och värdelösa PS2-portningarna), varför inte NHL?! Orka köpa konsoller enbart för NHL. Finns faktiskt samma gamepads till PC:n och kan välja med en knapptryckning om jag vill lira i soffan på TVn eller vid skrivbordet om frugan vill kolla på Idol eller nått annat trams. Fan dags nu EA... Suck!

Du har rätt, du köper inte en konsoll för NHL. NHL suger trots allt. Däremot finns där gott om spel till båda konsoller som är riktigt jävla bra.

Inte tillräckligt många för att det ska löna sig att investera 3000-4000 på en XOne/PS4, eller så finns de på PC också och då finns det heller ingen poäng med det. Undantaget en del dåliga portningar som tex senaste Batman, men återigen inte tillräckligt många för att motivera att lägga 3000 plus spelkostnad för att få spela dem när jag redan har allting i en PC som dessutom har ett oöverträffbart mervärde.

Skrivet av conthox:

...

Skrivet av Paiden:

...

Jo precis, hockeyspel är ett av de få spel som jag saknar när jag övergav konsol för bra många år sedan. Kanske finns någon mindre känd titel där ute som man kan spela istället? Eller en mindre laglig version att spela via emulator?

NHL 2Kxx fanns förut men vete fan om de släpptes på PC? Hur som helst utdött sen några år tillbaka. Kanske finns något mindre seriöst hockey-lir bland indie's eller så men inget som liknar NHL xx såvitt jag vet.

Skrivet av Molotov:

Nästa år ska väll nhl också köras med frostbite. Kan ju alltid hoppas dom tar sitt förnuft och släpper på pc.
En gång i tiden var det nhl till pc som var överlägset konsolvarianterna och jag tror att la dom kärlek på pc spel skulle det bli samma.
Jag provade btw nhl 16 till xbone ingen trevlig upplevelse, bättre på ps4 dock.

Tyckte jag läste på FZ att de använde det i årets redan? Kanske läst fel, inte undersökt saken. Ser ju iofs många likheter med den "gamla" motorn i trailern...


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Tråkigt att NHL spelen inte har någon konkurrens.
FIFA spelen har ju iaf Pro Evolution soccer som konkurrent.

NHL spelen har enligt mig stagnerat lite. Det var en VÄLDIGT stor utveckling mellan åren 2006-2011.
Vi kan hoppas på något liknande igen, men det är klart. Det är svårt att förbättra något som nästintill nått en perfektion. Men då desto mindre anledning att behöva köpa ett nytt spel varje år??


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av henks:
Skrivet av conthox:
Skrivet av donniedarko:

Gameplay trailer? Vart då?

Står väl "trailer" utan "gameplay", eller läser vi på olika ställen?

Om du läser rubriken på youtubeklippet så ser du att det står gameplay trailer.

Ah där ja, det stämmer.

Det är nog gameplay med, fast om ordet "trailer" står med så är det mer regel än undantag att det är kraftigt klippt och stajlat.

Skrivet av Paiden:

NHL 2Kxx fanns förut men vete fan om de släpptes på PC? Hur som helst utdött sen några år tillbaka. Kanske finns något mindre seriöst hockey-lir bland indie's eller så men inget som liknar NHL xx såvitt jag vet.

Jo, tänkte att det kanske fanns ett mindre känt spel t ex indie, men det verkar dåligt med det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ta mina pengar!.... När PC-versionen är tillbaka.

Medlem
Skrivet av Paiden:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Paiden:

Men seriöst... FIFA tog sitt förnuft till fånga och började släppa till PC igen (räknar inte de otaliga och värdelösa PS2-portningarna), varför inte NHL?! Orka köpa konsoller enbart för NHL. Finns faktiskt samma gamepads till PC:n och kan välja med en knapptryckning om jag vill lira i soffan på TVn eller vid skrivbordet om frugan vill kolla på Idol eller nått annat trams. Fan dags nu EA... Suck!

Du har rätt, du köper inte en konsoll för NHL. NHL suger trots allt. Däremot finns där gott om spel till båda konsoller som är riktigt jävla bra.

Inte tillräckligt många för att det ska löna sig att investera 3000-4000 på en XOne/PS4, eller så finns de på PC också och då finns det heller ingen poäng med det. Undantaget en del dåliga portningar som tex senaste Batman, men återigen inte tillräckligt många för att motivera att lägga 3000 plus spelkostnad för att få spela dem när jag redan har allting i en PC som dessutom har ett oöverträffbart mervärde.

Skrivet av conthox:

...

Skrivet av Paiden:

...

Jo precis, hockeyspel är ett av de få spel som jag saknar när jag övergav konsol för bra många år sedan. Kanske finns någon mindre känd titel där ute som man kan spela istället? Eller en mindre laglig version att spela via emulator?

NHL 2Kxx fanns förut men vete fan om de släpptes på PC? Hur som helst utdött sen några år tillbaka. Kanske finns något mindre seriöst hockey-lir bland indie's eller så men inget som liknar NHL xx såvitt jag vet.

Skrivet av Molotov:

Nästa år ska väll nhl också köras med frostbite. Kan ju alltid hoppas dom tar sitt förnuft och släpper på pc.
En gång i tiden var det nhl till pc som var överlägset konsolvarianterna och jag tror att la dom kärlek på pc spel skulle det bli samma.
Jag provade btw nhl 16 till xbone ingen trevlig upplevelse, bättre på ps4 dock.

Tyckte jag läste på FZ att de använde det i årets redan? Kanske läst fel, inte undersökt saken. Ser ju iofs många likheter med den "gamla" motorn i trailern...

Det kommer bara fler och fler exklusiva spel. Ett par exempel på exklusiva spel till PS4 som är bra nog för att rättfärdiga maskinen är spel som Bloodborne, Uncharted 4, kommande The Last Guardian, Ratchet & Clank Remastered, Last of Us remastered. Sen kommer det bara fler och fler hela tiden, och där är många jag inte har nämnt än.

Medlem

Jag är mest chockad över att det är en hockeyspelare på omslaget.

KoP
Medlem
Skrivet av Paiden:

Men seriöst... FIFA tog sitt förnuft till fånga och började släppa till PC igen (räknar inte de otaliga och värdelösa PS2-portningarna), varför inte NHL?! Orka köpa konsoller enbart för NHL. Finns faktiskt samma gamepads till PC:n och kan välja med en knapptryckning om jag vill lira i soffan på TVn eller vid skrivbordet om frugan vill kolla på Idol eller nått annat trams. Fan dags nu EA... Suck!

Säljer nog bättre på konsol än vad det någonsin kommer att göra på pc så dom tycker det väl inte är värt att kasta bort pengar på att porta det till pc.

Medlem
Skrivet av KoP:

Säljer nog bättre på konsol än vad det någonsin kommer att göra på pc så dom tycker det väl inte är värt att kasta bort pengar på att porta det till pc.

Det gör det, men man kastar inte bort pengar om det säljer mer än vad portningen kostade.

Medlem
Skrivet av Freddan:

Tråkigt att NHL spelen inte har någon konkurrens.
FIFA spelen har ju iaf Pro Evolution soccer som konkurrent.

NHL spelen har enligt mig stagnerat lite. Det var en VÄLDIGT stor utveckling mellan åren 2006-2011.
Vi kan hoppas på något liknande igen, men det är klart. Det är svårt att förbättra något som nästintill nått en perfektion. Men då desto mindre anledning att behöva köpa ett nytt spel varje år??

Jag ställer mig tveksam till att de faktiskt kan krama ur så mycket uppdateringar från ett år till ett annat så att det skulle löna sig att köpa sportspel varje år. I spelvärde då menar jag.
NHL har ju kommit med ett par vassa uppdateringar de senare åren (när fysiken verkligen uppdaterades..) men sedan dess är det CoD. Hade varit mycket bättre om de släppte en fullversion vartannat år eller så och sedan kunde man köpa DLC med lag ändringar e t c emellan.

Min åsikt i alla fall.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Paiden:

Men seriöst... FIFA tog sitt förnuft till fånga och började släppa till PC igen (räknar inte de otaliga och värdelösa PS2-portningarna), varför inte NHL?! Orka köpa konsoller enbart för NHL. Finns faktiskt samma gamepads till PC:n och kan välja med en knapptryckning om jag vill lira i soffan på TVn eller vid skrivbordet om frugan vill kolla på Idol eller nått annat trams. Fan dags nu EA... Suck!

Du har rätt, du köper inte en konsoll för NHL. NHL suger trots allt. Däremot finns där gott om spel till båda konsoller som är riktigt jävla bra.

Jag köpte både PS3 och PS4 för NHL och FIFA. Enbart. Så visst kan man göra det Sen har det blivit att jag köpt Red Dead Redemption och GTA 4/5 av bara farten.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

1
Skriv svar