Realism och taktik gör dig till kung över isen i NHL 17

Robot
Realism och taktik gör dig till kung över isen i NHL 17
Medlem
Realism och taktik gör dig till kung över isen i NHL 17

Synd att det inte kommer till PC, det är länge sedan man spelade ett hockeyspel senast. Elitserien 95 till SEGA Mega Drive eller ngt. Hmm, 95 är ju 21 år sedan.... jisses vad tiden går.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hoppas dom lyckas det här året, tycker den här spelserien tyvärr har haft sina bästa år bakom sig ett tag nu. (Har kört nästan alla årgångar sedan Nhl 94 på sega megadrive.)

Medlem
Skrivet av conthox:

Synd att det inte kommer till PC, det är länge sedan man spelade ett hockeyspel senast. Elitserien 95 till SEGA Mega Drive eller ngt. Hmm, 95 är ju 21 år sedan.... jisses vad tiden går.

Minns att jag vann mot Japan med 41-0 som Canada i NHL 2001, på PC.

Medlem

Och ice tilt gör dig till slav.

Medlem

RIP fritid, känns än en gång som HUT kommer sluka mycket tid. Väntan är olidlig.

Medlem

Min dröm om ett perfekt NHL spel är fortfarande långt bort.

- Ett NHL till PC.

- Ett spelläge som EASHL mer betydligt mer inlevelse och bättre domarbeslut, där en spearing ger dig ett matchstraff och eventuella avstängningar väntas som påföljd.

- När du är inne i säsongen så kan du få förfrågningar om att delta i VM, OS, WC (då VM sker varje säsong, och OS var 4:e säsong) beroende på hur dina erfarenheter är.

- Att kunna börja i SHL lag för att senare ta dig över Atlanten för att komma in i någon NHL-klubb där du eventuellt får köra något år i AHL eller om man är duktig nog att få en plats i NHL laget.

- Lägga till intervjuer före, mellan perioderna, efter matchen med slumpvis spelare/målskytt/lagkapten. (Ungefär som Live The Life var men lite mer seriösare och mer utvecklat)

- Inga mikrotransaktioner för att kunna köpa skill boosters, vill man ha högre i slagskott eller något så får man träna sig dit som alla andra.

- Allting ovan ska kunna ha onlinestöd så man kan spela med sina kompisar, så man kan kommunicera ordentligt att en polare står på blå när man åker djupt för att vinna pucken för att just kasta ner den mot blå för en one-timer.

Men får drömma några år till antar jag för detta... Men skulle det en dag bli verklighet så kommer jag kasta pengar på min skärm tills jag har sönder skärmen.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Med tanke på att EA verkar köra alla sina PC-spel genom en automatiserad portningsmaskin så fattar jag inte varför de gör ett undantag för NHL?

Medlem

Fan vad nice det verkar bli!

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Min dröm om ett perfekt NHL spel är fortfarande långt bort.

- Ett NHL till PC.

- Ett spelläge som EASHL mer betydligt mer inlevelse och bättre domarbeslut, där en spearing ger dig ett matchstraff och eventuella avstängningar väntas som påföljd.

- När du är inne i säsongen så kan du få förfrågningar om att delta i VM, OS, WC (då VM sker varje säsong, och OS var 4:e säsong) beroende på hur dina erfarenheter är.

- Att kunna börja i SHL lag för att senare ta dig över Atlanten för att komma in i någon NHL-klubb där du eventuellt får köra något år i AHL eller om man är duktig nog att få en plats i NHL laget.

- Lägga till intervjuer före, mellan perioderna, efter matchen med slumpvis spelare/målskytt/lagkapten. (Ungefär som Live The Life var men lite mer seriösare och mer utvecklat)

- Inga mikrotransaktioner för att kunna köpa skill boosters, vill man ha högre i slagskott eller något så får man träna sig dit som alla andra.

- Allting ovan ska kunna ha onlinestöd så man kan spela med sina kompisar, så man kan kommunicera ordentligt att en polare står på blå när man åker djupt för att vinna pucken för att just kasta ner den mot blå för en one-timer.

Men får drömma några år till antar jag för detta... Men skulle det en dag bli verklighet så kommer jag kasta pengar på min skärm tills jag har sönder skärmen.

Bra lista.
Spelat mycket nba 2k16, där har karriärsläget roliga inslag av pausintervjuer och kommentatorer som pratar om dej före, under och efter matcher. Dock inga VM eller OS..

Medlem

Undrar om ens egna backar kommer göra något i den här versionen av spelet om man är låst offensiv spelare själv. Ens egna ai backar har varit för bedrövliga bra många år nu.

1
Skriv svar