10 skäl att köpa Xbox One S

k3m
Medlem

så Ms fortsätter dumma sig genom att skippa kinect!? förvånar mig inte nämnvärt då det är Ms. o surt är det. jag hade hoppats på ett MJ spel till xone :/

Redaktör
Skrivet av Diezel:
Skrivet av DrAg00nEn:

I artikeltexten före listan nämns ps4 och Sony en hel del. Att nämna att x1s är kraftigare, utan att nämna jämfört med vad, som en av orsakerna till varför man ska köpa den gör det hela vilseledande.

Håller med om detta. Påståendet att den nya Xbox konsolen är starkare än den gamla Xbox konsolen är inget argument för varför man ska välja att köpa en Xbox framför en PS4.

Åtminstone har jag svårt att se logiken i hur det passar in.

Text uppdaterad med info om att det gäller i jämförelse med Xbox One 1.0. Bra feedback, tack!


signatur
Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

En positiv Xbox-artikel på FZ...nu har jag sett allt!

Nä, men informativt och bra! Det är dags att folk får upp ögonen för att MS har väldigt bra grejer på gång.Det är inte 2013 längre.

*harkel*...


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mortaigne:

En positiv Xbox-artikel på FZ...nu har jag sett allt!

Nä, men informativt och bra! Det är dags att folk får upp ögonen för att MS har väldigt bra grejer på gång.Det är inte 2013 längre.

*harkel*...


signatur

Jump in.

Avstängd

Efter denna. "10 skäl till att köpa en PC"

Medlem

XBone tillåter mods vilket PS4 inte har och som Sony inte verkar vilja tillåta... någonsin.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Efter denna. "10 skäl till att köpa en PC"

Finns betydligt fler än 10

Nåja man kan konsumera allt men kan man bara satsa på 1 kort, kör pc


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vi som har varit Xbox trogna har fattat detta hela tiden. Nördarnas romans med Sony har alltid varit ett luftslott. Sony utvecklar inte, de kuddsnackar.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Köpte en one s enbart för uhd spelaren.

Kollade prisjakt och UHD-spelare är fan dyrare än X1S 500gb varianten. Finns ingen orsak att inte köpa en X1S om man ska ha en UHD-spelare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Håller mig nog till pc och ps4 (har aldrig gillat Xbox )

Medlem

Ps4 har VR snart. Har förbokade ps4 pro och VR. Ett mycket bra skäl till ps4 fördel tycker jag.

KoP
Medlem
Skrivet av T.Mani:

Så FZ vill att vi ska byta till Xbox...

Men ett argument som tar död på nästan alla ovanstående argument nämnt i artikeln ovan, är att PS4(pro) har ett mycket bättre spelutbud. De spel som finns till Xbox kan man ju spela på PC. Man köper ju ändå en spelkonsol i första hand för att spela spel och på den fronten har PS4 mer unikt att erbjuda

Äh, riktiga gamers har ju både Xbox och PS. Varför välja sida när man kan ta del av det bästa från dem båda?

Medlem

Trodde FZ skulle vara en oberoende och neutral spel sida.
Så fel man har haft. Denna artikel känns mera som MS PR än en spelnyhet.

Redaktör
Skrivet av Zelbano:

Trodde FZ skulle vara en oberoende och neutral spel sida.
Så fel man har haft. Denna artikel känns mera som MS PR än en spelnyhet.

Men det är vä klart att vi ska tycka saker? Vi är oberoende, men vårt jobb handlar om att informera våra läsare om vad som är bra och dåligt i spelvärlden. Det kan man inte göra utan att tycka saker. Den här texten är en del av det, liksom de tusentals recensioner vi publicerat genom åren.


signatur
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Hymer:

Köpte en one s enbart för uhd spelaren.

Kollade prisjakt och UHD-spelare är fan dyrare än X1S 500gb varianten. Finns ingen orsak att inte köpa en X1S om man ska ha en UHD-spelare.

I know Såg det som så att jag fick en UHD spelare + en konsoll för mindre peng än vad en UHD spelare kostar


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Zelbano:

Trodde FZ skulle vara en oberoende och neutral spel sida.
Så fel man har haft. Denna artikel känns mera som MS PR än en spelnyhet.

Tycker inte det här känns som MS PR alls. Dom listar bara saker dom tycker är positiva med X1S. Många av sakerna håller jag helt med om även om jag själv är en PC, Sony och Nintendospelare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar