Svenska arena brawlern Battlerite släppt i early access

Robot
Medlem
Svenska arena brawlern Battlerite släppt i early access

Ja och nej just nu. Personlig åsikt är att i bästa fall så blir det något åt warcraft3 modden warlocks håll. I sämsta fall så frågade dom sig "Hur gör vi moba ännu dummare/simplare? Jo, vi låter dom bara köra själva teamfighten." Just nu ser tyvärr det senare troligare ut.

Medlem

Hade velat ha att man hade sin egna unika karaktär där man kan välja bland 100tals abilties och spells. Det hade varit något.

Medlem

Blir väl först här med att säga att det är riktigt skoj

Medlem

Mycket givande att spela när man kommer över den absoluta nybörjartröskeln! Kan rekommendera det till alla som gillar tävlingsinriktade spel eller bara har lite vinnarskalle!

Medlem

Snabbt beskrivet: DOTA + WoW Arena


signatur

subterranean homesick alien

Gnällkuk

Just det, har ju två nycklar liggandes till detta


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Just det, har ju två nycklar liggandes till detta

Bjuder du på en? ;P

Medlem
Skrivet av tricky:

Just det, har ju två nycklar liggandes till detta

Man skulle inte kunna få en? ^^

Medlem

Floppade inte bloodline champions? Konstigt att man gör en uppföljare..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Floppade inte bloodline champions? Konstigt att man gör en uppföljare..

Floppa gjorde det ju inte när dom fick en fanbase som ville ha uppföljare. Flopp i mina ögon är mer som no man sky som lova massa som dem inte äns hade med i spelet.

Medlem
Skrivet av StenaFoss:
Skrivet av Kleptoman:

Floppade inte bloodline champions? Konstigt att man gör en uppföljare..

Floppa gjorde det ju inte när dom fick en fanbase som ville ha uppföljare. Flopp i mina ögon är mer som no man sky som lova massa som dem inte äns hade med i spelet.

83 players | 24-hour peak

Tittar man lite längre bak(ungefär ett år tillbaka) var average players runt 100-200.
Det tycker jag är en flopp.
Gamla spelet ligger ju också fortfarande kvar på Steam, om det nu fanns så många fans som du antyder så borde väl Bloodline champions ha mer än 83 spelare?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Problemet med BLC var att utvecklarna (Stunlock Studios) blev överkörda av en pengahungrig utgivare (Funcom). Spelet var skitbra när allt var selfhosted men efter att Funcom köpte det blev allt.. kasst. Massa nya saker introducerades bara för att kunna ha microtransactions osv.

Battlerite är stunlocks försök att skapa spelet de från början såg. Efter EA kommer det vara free to play så känn inget krav på att köpa om ni vill testa, de siktar på release Q1 2017.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av StenaFoss:
Skrivet av Kleptoman:

Floppade inte bloodline champions? Konstigt att man gör en uppföljare..

Floppa gjorde det ju inte när dom fick en fanbase som ville ha uppföljare. Flopp i mina ögon är mer som no man sky som lova massa som dem inte äns hade med i spelet.

83 players | 24-hour peak

Tittar man lite längre bak(ungefär ett år tillbaka) var average players runt 100-200.
Det tycker jag är en flopp.
Gamla spelet ligger ju också fortfarande kvar på Steam, om det nu fanns så många fans som du antyder så borde väl Bloodline champions ha mer än 83 spelare?

Fast flopp kan det ju inte heller vara efter som det ligger första plats på steam just nu och är precis nästan likadant som blc? Tror mer det blev gömt i skuggorna bara. Men alla tycker olika, om du tycker det är en flopp så får du faktiskt tycka det

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Floppade inte bloodline champions? Konstigt att man gör en uppföljare..

Beror på vad man menar med "flop". För att vara första spel från en ny studio så var det definitivt inte en flop, men det drog inte in tillräckligt med pengar för att betala ett nytt projekt.

Min gissning är att de anser att bloodline champions hade potential men inte nådde riktigt fram, vilket de försöker fixa i battlerite.

Hitills så har battlerite sålt bra, men den avgörande faktorn är hur många spelet kan dra till sig när det blir f2p och hur bra spelet kan monitisera.

Medlem
Skrivet av StenaFoss:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av StenaFoss:
Skrivet av Kleptoman:

Floppade inte bloodline champions? Konstigt att man gör en uppföljare..

Floppa gjorde det ju inte när dom fick en fanbase som ville ha uppföljare. Flopp i mina ögon är mer som no man sky som lova massa som dem inte äns hade med i spelet.

83 players | 24-hour peak

Tittar man lite längre bak(ungefär ett år tillbaka) var average players runt 100-200.
Det tycker jag är en flopp.
Gamla spelet ligger ju också fortfarande kvar på Steam, om det nu fanns så många fans som du antyder så borde väl Bloodline champions ha mer än 83 spelare?

Fast flopp kan det ju inte heller vara efter som det ligger första plats på steam just nu och är precis nästan likadant som blc? Tror mer det blev gömt i skuggorna bara. Men alla tycker olika, om du tycker det är en flopp så får du faktiskt tycka det

En flopp är när en produkt kostar mer att producera än vad man lyckas tjäna igen på den när den har släppts. Inte direkt en tolkningsfråga.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av StenaFoss:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av StenaFoss:
Skrivet av Kleptoman:

Floppade inte bloodline champions? Konstigt att man gör en uppföljare..

Floppa gjorde det ju inte när dom fick en fanbase som ville ha uppföljare. Flopp i mina ögon är mer som no man sky som lova massa som dem inte äns hade med i spelet.

83 players | 24-hour peak

Tittar man lite längre bak(ungefär ett år tillbaka) var average players runt 100-200.
Det tycker jag är en flopp.
Gamla spelet ligger ju också fortfarande kvar på Steam, om det nu fanns så många fans som du antyder så borde väl Bloodline champions ha mer än 83 spelare?

Fast flopp kan det ju inte heller vara efter som det ligger första plats på steam just nu och är precis nästan likadant som blc? Tror mer det blev gömt i skuggorna bara. Men alla tycker olika, om du tycker det är en flopp så får du faktiskt tycka det

En flopp är när en produkt kostar mer att producera än vad man lyckas tjäna igen på den när den har släppts. Inte direkt en tolkningsfråga.

Då är det definitivt inte en flopp då en majoritet av arbetet inte hade några kostnader alls.

Medlem

Kul spel som tar ett nytt grepp om arena-spelen. Lite tråkigt dock att FZ inte mödar med att skriva en ordentlig artikel. Hade vart kul med en review på spelet. Som det ser ut nu känns det lite väl slappt av artikelns författare, som att man skrivit mest av tvång och inte orkat sätta sig in i det ordentligt.

Men men. Smaken är som baken. Jag tycker att spelet är kul i alla fall och många andra tycks hålla med mig (eftersom det ligger på Steams topplista). Sen kan jag köpa att man inte uppskattar spelet men att kalla det för en flopp känns väl lite väl jante för att vara 2016 ? Själv tycker jag att det är kul med svenska utvecklare som lyckas. Bra med fler som sätter oss på kartan

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av FilimonW:

Kul spel som tar ett nytt grepp om arena-spelen. Lite tråkigt dock att FZ inte mödar med att skriva en ordentlig artikel. Hade vart kul med en review på spelet. Som det ser ut nu känns det lite väl slappt av artikelns författare, som att man skrivit mest av tvång och inte orkat sätta sig in i det ordentligt.

Men men. Smaken är som baken. Jag tycker att spelet är kul i alla fall och många andra tycks hålla med mig (eftersom det ligger på Steams topplista). Sen kan jag köpa att man inte uppskattar spelet men att kalla det för en flopp känns väl lite väl jante för att vara 2016 ? Själv tycker jag att det är kul med svenska utvecklare som lyckas. Bra med fler som sätter oss på kartan

Det är ju bara en artikel som informerar om spelets existens för de oinvigda. Betyder ju självklart inte att det inte kan komma en recension senare. Ser inget slappt med detta.

Riktigt kul lir f.ö.

Medlem

Bloodline Champions var ett spel jag hade kul med. Riktigt kul. Kanske kikar på detta spelet.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av FilimonW:

Hade vart kul med en review på spelet.

Review på ett Early Access spel? Nej tack..

Medlem

Har spelat mycket Bloodline Champions förut och alltid tyckt om det. Kul att det kommer ett nytt och hoppas de lyckas bra denna gång!

Tar gärna emot en nyckel om någon har en över, det vore mycket uppskattat!

Medlem

Ser ju ut som att Ruin kan få konkurrens.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Top down-version av ett arena-tps skulle jag vilja påstå.

Alltid kul med fritt sikte tycker jag men det ser ut som det skulle kunna bli tradigt ganska fort. Vem vet dock, väntar tills det kommer i fullversion.

Medlem

NR 1 på bestäljande spel nu på Steam. 96% positiva reviews också.. Detta spelet är grymt! Och inte värt att kallas early access..

1
Skriv svar