The Walking Dead: Ties that Bind

Robot
The Walking Dead: Ties that Bind

En gripande och lovande nystart av ett Telltale vi inte sett på ett tag.


Herr rygg
The Walking Dead: Ties that Bind

Jag spelat säsong ett och två men tyvärr har mina sparfiler försvunnit för mig. Orka inte spela alla avsnitt igen:P Någon som har en uppfattning om det spelar någon stor roll i denna säsong?


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem
Skrivet av Alx_83:

Jag spelat säsong ett och två men tyvärr har mina sparfiler försvunnit för mig. Orka inte spela alla avsnitt igen:P Någon som har en uppfattning om det spelar någon stor roll i denna säsong?

Spelet låter dig faktiskt återskapa dina tidigare val på ett effektivt sätt, så kör på bara


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Hur mycket speltid var det? nm det står, 3 timmar det var inte så mkt...

Medlem
Skrivet av Oneone:

Hur mycket speltid var det? nm det står, 3 timmar det var inte så mkt...

Naeh, inte så fasansfullt mycket över två episoder. Men det är väl ungefär så lång tid de andra tog också.

Medlem

Jag brukar köpa spelen på rea när dessutom alla episoder till säsongen är släppt. Då kan man maratonfrossa till ett billigt pris.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Oneone:

Hur mycket speltid var det? nm det står, 3 timmar det var inte så mkt...

Framför allt känns de innehållsrika och varierade. Det har funnits Telltaleavsnitt som varit längre, men ändå känts fattigare.


signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd
Skrivet av Alx_83:

Jag spelat säsong ett och två men tyvärr har mina sparfiler försvunnit för mig. Orka inte spela alla avsnitt igen:P Någon som har en uppfattning om det spelar någon stor roll i denna säsong?

Då har du tydligen inte aktiverat Steam Cloud för spelen.

Medlem

Hmm först läste jag fel på titeln, tänkte på "The Suffering: Tis That Bind". Någon som minns? Blev aldrig klar med uppföljaren för att jag körde PC versionen som buggade ur med ljudet.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Precis som vanligt så inväntar jag hela säsongen innan jag spelar.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Precis som vanligt så inväntar jag hela säsongen innan jag spelar.

Samma här. Å andra sidan innebär detta även att det absolut inte är slutet på Telltales bemästrade format och hur det känns att spela själv. Har längtat efter säsong tre nu ett tag!

Medlem

Spelade det igår, var inge vidare..

Kändes inte som att jag var med och spelade någonting, jag tröck lite på knappar och valde någon dialog, men finns inget riktig gameplay, pussellösningen var så minimalistisk att det var över på 5-10 sekunder.

Säsong 1 var bra, säsong 2 var ok, säsong 3 är hemskt.

1
Skriv svar