Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue

Robot
Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue

Den senaste (men inte sista) samlingen innan Kingdom Hearts III är en usel startpunkt för nybörjare men oumbärlig för seriens största fans.

#kingdom-hearts-hd-28


Medlem
Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue

Samtliga borde komma till ps4 så att man får en hum vad allt handlar om. Aldrig fattat nått av den här serien men är sugen på att fajtas tsm med Ankeborgare och andra Disneyfigurer

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Samtliga borde komma till ps4 så att man får en hum vad allt handlar om. Aldrig fattat nått av den här serien men är sugen på att fajtas tsm med Ankeborgare och andra Disneyfigurer

De släpper de första samlingarna till PS4 under mars månad. Samlingen kallas för 1.5 + 2.5 Remix om jag inte minns helt fel.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Redaktör
Ponny
Skrivet av marsson90:
Skrivet av Ricomaniac:

Samtliga borde komma till ps4 så att man får en hum vad allt handlar om. Aldrig fattat nått av den här serien men är sugen på att fajtas tsm med Ankeborgare och andra Disneyfigurer

De släpper de första samlingarna till PS4 under mars månad. Samlingen kallas för 1.5 + 2.5 Remix om jag inte minns helt fel.

Precis så.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Samtliga borde komma till ps4 så att man får en hum vad allt handlar om. Aldrig fattat nått av den här serien men är sugen på att fajtas tsm med Ankeborgare och andra Disneyfigurer

Skulle rekommendera att titta på Gametrailers video om storyn i spelen, om du inte vill skriva ett excel ark själv för att fatta den ;).

De flesta Disney och FF karaktärerna är mest bara filler, det är deras världar man besöker men själva storyn ligger till stor del utanför deras världar.

Medlem

Frågan är snarare kan jag köra det här nu eller måste det ligga till sig på hyllan tills I&II superremixfinalforevernadeveredition kommer i mars?

Redaktör
Ponny
Skrivet av brandter:
Skrivet av Ricomaniac:

Samtliga borde komma till ps4 så att man får en hum vad allt handlar om. Aldrig fattat nått av den här serien men är sugen på att fajtas tsm med Ankeborgare och andra Disneyfigurer

Skulle rekommendera att titta på Gametrailers video om storyn i spelen, om du inte vill skriva ett excel ark själv för att fatta den ;).

De flesta Disney och FF karaktärerna är mest bara filler, det är deras världar man besöker men själva storyn ligger till stor del utanför deras världar.

ETT excelark!?


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av newlaseridea:

Frågan är snarare kan jag köra det här nu eller måste det ligga till sig på hyllan tills I&II superremixfinalforevernadeveredition kommer i mars?

Jag skulle nog vänta och spela från början, i tur och ordning, för maximalt mys.


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk

Hömm... hela recensionen kändes mer eller mindre som en totalsågning och sen får den ändå 3/5? Har aldrig spelat något av dessa spel men alltid hört och läst mycket positivt. Kändes inte som det är ett spel att börja med iaf.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Spelade första spelet. till PS2 (?)
tyckte det var bra, men sen har det inte blivigt att spela nå mer men det verkar ju spårat ut fullständigt efter 1an som var så där mysigt bra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Spelade första spelet. till PS2 (?)
tyckte det var bra, men sen har det inte blivigt att spela nå mer men det verkar ju spårat ut fullständigt efter 1an som var så där mysigt bra.

Även tvåan är mysigt och bra, men lite urspårat.

Redaktör
Ponny
Skrivet av tricky:

Hömm... hela recensionen kändes mer eller mindre som en totalsågning och sen får den ändå 3/5? Har aldrig spelat något av dessa spel men alltid hört och läst mycket positivt. Kändes inte som det är ett spel att börja med iaf.

Hur är den en (mer eller mindre) totalsågning? Berätta gärna vad du bygger det på, blir lite nyfiken. Det är verkligen inte vad jag vill få fram. Att det är en usel startpunkt för en nybörjare är givet, men det är en mysig liten samling. DDD blir bättre med en stor skärm, Back Cover är godis för storyivrarna. A Fragmentary Passage är höjdpunkten där serien aldrig varit snyggare och striderna inte varit bättre. Slutet dessutom ... slutet!

(Hade jag börjat med serien här skulle jag dock blivit så yr att jag inte ens kommit ihåg att recensera spelet.)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Ricomaniac:

Samtliga borde komma till ps4 så att man får en hum vad allt handlar om. Aldrig fattat nått av den här serien men är sugen på att fajtas tsm med Ankeborgare och andra Disneyfigurer

Skulle rekommendera att titta på Gametrailers video om storyn i spelen, om du inte vill skriva ett excel ark själv för att fatta den ;).

De flesta Disney och FF karaktärerna är mest bara filler, det är deras världar man besöker men själva storyn ligger till stor del utanför deras världar.

ETT excelark!?

Ett excelark har väldigt mycket plats både på bredden och höjden :P.

Medlem
Skrivet av newlaseridea:
Skrivet av Molotov:

Spelade första spelet. till PS2 (?)
tyckte det var bra, men sen har det inte blivigt att spela nå mer men det verkar ju spårat ut fullständigt efter 1an som var så där mysigt bra.

Även tvåan är mysigt och bra, men lite urspårat.

Tvåan är riktigt bra, men det kräver att du spelade Chain of Memories till GBA då det är det spelet som är den direkta uppföljaren.

För de som vill ha den riktiga tidslinjen så är den som följer... Och jag är medveten om hur korkat det är att behöva ha något liknande men men.

Kingdom Hearts Birth By Sleep
Kingdom Hearts
Kingdom Hearts Chain Of Memories
Kingdom Hearts 358/2 Days
Kingdom Hearts 2
Kingdom Hearts Re:coded
Kingdom Hearts Dream Drop Distance

Det är den korrekta tidslinjen.

Därför är samlingarna bra eftersom att då får du alla spel och kan spela dem i rätt ordning. Då blir inte storyn lika förvirrande.

1
Skriv svar