The Elder Scrolls V: Skyrim
Med mindre än ett halvår kvar innan den femte delen av Elder Scrolls släpps loss på världen har vi förälskat oss (och gått vilse) i Skyrims snöstormar.
#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #the-elder-scrolls-iii-morrowind, #the-elder-scrolls-iv-oblivion
Låter vackert. Alldeles för vackert.
Vad är poängen med en förhandstitt när man bara smörjer och talar väl utan att vara det minsta kritisk?
Visst det kan vara ett bra spel också, men det börjar bli lite fånigt hur allt kritiskt tänkande bara försvinner till "fanboyism" och smicker.
"Oavsett om vi snackar om sköldar, spjut, svärd och magiska förmågor kan du pussla ihop dina egna favoritkombinationer."
Spjut? Har inte bethesda sagt att det inte skall finnas spjut i Skyrim? Det tog dom ju (tyvärr) bort redan i Oblivion... Tillsammans med så mycket annat:(
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Vissa gånger blir man också väldigt hänförd. Ska man inte förmedla den känslan?
I just det här fallet rörde det sig också om en demonstration, inget eget gameplay vilket gör att utvecklarna kan detaljstyra vilket innehåll de ska visa. Som en liten teaser kan jag avslöja att lördagen bjuder på ett annat E3-intryck från en viss stor november-titel som är betydligt mer ifrågasättande.
Vissa gånger blir man också väldigt hänförd. Ska man inte förmedla den känslan?
I just det här fallet rörde det sig också om en demonstration, inget eget gameplay vilket gör att utvecklarna kan detaljstyra vilket innehåll de ska visa. Som en liten teaser kan jag avslöja att lördagen bjuder på ett annat E3-intryck från en viss stor oktober-titel som är betydligt mer ifrågasättande.
Oooh, I'm intrigued
Imperator
Kalle, du skulle väl aldrig såga bf?
November skulle det stå!
Så vad är det som alla ser fram emot så mycket i det här? Ser rätt värdelöst ut ju...
Har du verkligen aldrig spelat Oblivion? Eller Morrowind?
Inte kollat några gameplay videor?
Uppenbarligen inte, för om du så hade sett någonting om Skyrim med samma storlek som A New Zero så borde du vara intresserad.
Lite trevlig gameplay som jag snubblade över.
http://e3.gamespot.com/video/6318263/
Miner, don´t shoot!
Lite trevlig gameplay som jag snubblade över.
http://e3.gamespot.com/video/6318263/
Oh &%¤#!!! Runt 6:00, vem har inte inte velat stå högst upp i ett torn och kalla på en storm som skjuter blixtar på dina fiender? Awesome.
Vill ha spelet ... MEN kan inte komma ifrån att jag bara måste kläcka ur mig, Skulle bli ÄNNu bättre på PC. på bilder ser vi ju bara hur ett spel ser ut inte hur gameplay är. Konsol kan ha minst lika bra gameplay men jag skulle inte tacka nej till om dom slängde focus på att göra PC versionen perfekt, sen porta till Konsol. Men men dom vill juh få in mer pengar och det säljs troligtvis bättre till konsol
Men det ser riktigt grymt ut all in all i alla fall. Kommer bli ett givet köp när det kommer till PC
Wow!
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Låter vackert. Alldeles för vackert.
Vad är poängen med en förhandstitt när man bara smörjer och talar väl utan att vara det minsta kritisk?
Varför vara bitter när det inte finns något som förbittrar? Du har absolut en poäng men eftersom detta var, precis som Calle skrev, en utvecklarstyrd demonstration så siktade de på att hänföra. De lyckades. Cynismen sparar vi – kanske – till recensionen.
En Bamseponny av folket