Eagle Dynamics gör tokrealistisk WW2-flygsim

Robot
Eagle Dynamics gör tokrealistisk WW2-flygsim
Medlem
Eagle Dynamics gör tokrealistisk WW2-flygsim

Spitfire or GTFO!
(första gången jag använder det uttrycket, var tvugnen)

Så man ska flyga ifrån tyskland för att bomba england i vad det nu kan ha tagit 1 h +? (plus det omvända) väldigt kul med realistiskt krig.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Flygräder från England till Tyskland kunde ta en bra bit över 6 timmar tur och retur...jag gissar att de, i likhet med de flesta andra flygsimulatorer, kommer ibkludera en tidshastighetsreglering man kan använda

Annars är det alltid trevligt med fler världskrigssimulatorer, fast jag skulle hellre se att det utspelade sig i Italien, det ser man inte så ofta! Skulle ge vad som helst för att få leka Yossarian över de italienska kuststäderna!

dmn
Medlem

Lite meh, tycker jag allt.
Grejen med DCS är ju detaljrikedomen i simuleringen av alla system och hela cockpiten. Flygplan från 30-40-talet har ju inte mer än en handfull reglage.

Medlem
Skrivet av dmn:

Lite meh, tycker jag allt.
Grejen med DCS är ju detaljrikedomen i simuleringen av alla system och hela cockpiten. Flygplan från 30-40-talet har ju inte mer än en handfull reglage.

Ehm, tar bra mycket tid att modellera ww2 plan också och de är ofta mer intressanta att flyga i cockpit utan en massa extra system. Il2 dominerar ju dock pc ww2 utan tvekan så får se om Eagle ens kan hota dem.

dmn
Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dmn:

Lite meh, tycker jag allt.
Grejen med DCS är ju detaljrikedomen i simuleringen av alla system och hela cockpiten. Flygplan från 30-40-talet har ju inte mer än en handfull reglage.

Ehm, tar bra mycket tid att modellera ww2 plan också och de är ofta mer intressanta att flyga i cockpit utan en massa extra system. Il2 dominerar ju dock pc ww2 utan tvekan så får se om Eagle ens kan hota dem.

Vad spelar det för roll hur lång tid det tar att modellera dom?

Jag tycker precis tvärt om, att gamla plan är rätt ointressanta.
Tror knappast att det är några problem för ED att utklassa IL2, förutsatt att de håller samma kvalitet som DCS i övrigt.

Sen är ju konkurrensen rätt obefintlig i övrigt, så att IL2 "dominerar pc ww2" är inte särskilt konstigt, eftersom det inte finns några andra simulatorer värda namnet.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dmn:

Lite meh, tycker jag allt.
Grejen med DCS är ju detaljrikedomen i simuleringen av alla system och hela cockpiten. Flygplan från 30-40-talet har ju inte mer än en handfull reglage.

Ehm, tar bra mycket tid att modellera ww2 plan också och de är ofta mer intressanta att flyga i cockpit utan en massa extra system. Il2 dominerar ju dock pc ww2 utan tvekan så får se om Eagle ens kan hota dem.

Vad spelar det för roll hur lång tid det tar att modellera dom?

Jag tycker precis tvärt om, att gamla plan är rätt ointressanta.
Tror knappast att det är några problem för ED att utklassa IL2, förutsatt att de håller samma kvalitet som DCS i övrigt.

Sen är ju konkurrensen rätt obefintlig i övrigt, så att IL2 "dominerar pc ww2" är inte särskilt konstigt, eftersom det inte finns några andra simulatorer värda namnet.

Ungefär samma kan sägas om DCS (lockOn var inte särskilt mycket att hurra över), de har inte bevisat någonstans att de kan göra en komplett simulator utan de lägger år och dar på ett plan i taget. IL2 har ju levererat kompletta spel och förutom då Cliffs of Dover så ser det nya i RoF motorn helt brilliant ut. (Battle of stalingrad)

Sen tycker jag tvärtom , man kan argumenta för skicklighet att flyga båda, ett ww2 plan må vara mycket mer upp till piloten än dagens plan där mkt handlar om teori och kunna systemen. En Dogfight i ww2 , ww1 bra mycket mer underhållande än modern strid enligt mig.

Sen är även Ilya Schevchenco en av huvudfigurerna bakom denna nya DCS sattsning, han var med och skapade IL2 med Maddox Games som fortsatt är den mest kända stridsflygsimulatorn genom tiderna.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Spitfire or GTFO!
(första gången jag använder det uttrycket, var tvugnen)

pfh...vem behöver spitfire när man har p-51 och Hurricane (eller P-38 )


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av dmn:

Lite meh, tycker jag allt.
Grejen med DCS är ju detaljrikedomen i simuleringen av alla system och hela cockpiten. Flygplan från 30-40-talet har ju inte mer än en handfull reglage.

De är ju dock mycket mer svårflugna än moderna plan där allt är automatiskt då planet väl är uppstartat. I gamla propellerplanen måste du konstant reglera propellerinställningar, gaspådrag, bränsleblandning, osv för att få ut mest kräm ur dem, och för att undvika att överhetta eller rent utav förstöra motorn.

De har heller inte några magiska begränsningar på hur många G de kan göra tack vare en flygdator, så det är pilotens ansvar att inte skada eller dräpa sitt plan med hur han flyger.

dmn
Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av dmn:

Lite meh, tycker jag allt.
Grejen med DCS är ju detaljrikedomen i simuleringen av alla system och hela cockpiten. Flygplan från 30-40-talet har ju inte mer än en handfull reglage.

De är ju dock mycket mer svårflugna än moderna plan där allt är automatiskt då planet väl är uppstartat. I gamla propellerplanen måste du konstant reglera propellerinställningar, gaspådrag, bränsleblandning, osv för att få ut mest kräm ur dem, och för att undvika att överhetta eller rent utav förstöra motorn.

De har heller inte några magiska begränsningar på hur många G de kan göra tack vare en flygdator, så det är pilotens ansvar att inte skada eller dräpa sitt plan med hur han flyger.

Krävs kanske mer handpåläggning för sköta alla inställningar, men sammantaget är det ju å andra sidan bara en bråkdel så mycket att hålla reda på.

Skrivet av Biggles:

Flygräder från England till Tyskland kunde ta en bra bit över 6 timmar tur och retur...jag gissar att de, i likhet med de flesta andra flygsimulatorer, kommer ibkludera en tidshastighetsreglering man kan använda

Annars är det alltid trevligt med fler världskrigssimulatorer, fast jag skulle hellre se att det utspelade sig i Italien, det ser man inte så ofta! Skulle ge vad som helst för att få leka Yossarian över de italienska kuststäderna!

ok jag måste erkänna att jag inte hade någon koll och tyckte jag tog i med 1 timme men min poäng var ju att det tar ett bra tag innan saker hände för dem och det verkar ju stämma ;). Tack för informationen.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

1
Skriv svar