Tillbaka till vardagen

Medlem
Tillbaka till vardagen

Efter en väldigt händelserik helg så hade jag planerat att sätta mig ner och börja fixa några av alla förslag vi har fått in till #Harvest. Tyvärr så bestämde sig en koloni bakterier att slå läger i min hals, så jag har varit sängliggandes istället.

Det har iallafall varit väldigt skoj att få höra vad helt nya spelare tycker om Harvest. Det har kännts knepigt att avgöra om vi är på rätt spår när alla jämför beta-versionen med SGA-versionen. En sak som vi har upptäckt är att gemene kvinna/man tycker att spelet är väldigt svårt, men ändå roligt. Det ser iallafall lovande ut inför releasen av det riktiga spelet.

En annan sak som verkar lovande är att den här gången (jämfört med The Strategist) så har vi kontakt med portaler redan innan spelet är färdigt. Det är väldigt viktigt att komma med på portaler, för de har hundra gånger fler besökare än vad vår sajt har. Sen är ju Harvest ett spel som använder båda hjärnhalvorna, istället för enbart den logiska, som Strategist gör.

Jag tänkte också nämna att under tiden vi väntade på releasen av beta-versionen så jobbade vi på kartritaren till Dawn of Daria. Vi la in så att man är ansluten till en server samtidigt som man ritar, så att alla andra som använder editorn kan se vad man ändrar någonstans. I lördags var vi fem personer som ritade på kartan samtidigt (fast på olika platser), det var riktigt underhållande!

Nu ska jag ta och koka en kopp te eller nått för halsens skull. Hej!

#blogg

1
Skriv svar