Alice: charmigt och lättsamt

Medlem
Alice: charmigt och lättsamt

Har ni nån gång spelat #Amercian McGees Alice från 2000? En mörk version av Alice i underlandet där Alice har blivit inspärrad på psykhem sedan hennes föräldrar dog i en hemsk brand. I alla fall älskar jag det spelet, ett härligt litet tidsfördriv.

Det som fick mig att rysa i minnesfrossa var att grafik, ljud och rörligheten var helt keff! Alice såg ut som något jag gjort i Paint (nästan) och den bästa kvalitet på ljudet lät som en leksak för ett barn, men jag påmindes om en lättsammare tid, då man gick i högstadiet och spelade Playstation... <3! Minns när man mosade konsol dosan i vrede när #Rayman hoppa förlångt eller att man fastnade i ett hörn nånstans... men det händer fortfarande ju. Sitta och svära i BO så man blir röd i ansiktet väcker inte bara rage utan barndomsminnen

Jag börjar bli nostalgisk av mig, visst jag är inte gammal men nu var det ett bra tag sen man va där.
Jag måste börja kolla lite mer bakåt, finns så många härliga spel som jag inte tog mig tid för som måste varvas. #Curse of Monkey Island <3 måste skaffa mig det igen! Guybrush Threepwood ftw!

"Forever young, I wanna be forever young."

Vi är ständigt på väg mot något nyare och bättre (och dyrare) och vi upplever alltmer verklighets trogna spel, men vart tog alla speltimmar vägen? // L3nN4

#blogg

1
Skriv svar