Blizzard släpper inte en, utan två, snygga kortfilmer

Robot
Blizzard släpper inte en, utan två, snygga kortfilmer

En av dem är svaret på den eviga frågan "hur skulle Warcraft bli som musikal?".

#blizzard, #cgi, #hearthstone, #overwatch


Medlem

Hmmmmmmmm... Undrar vad folk skulle gilla detta som en serie. Typ yo gi o. Fast detta då så klart. Tror det skulle bli intressant.

Fast det var en mysig trailer =).

Inaktiv
Skrivet av slarron:

Hmmmmmmmm... Undrar vad folk skulle gilla detta som en serie. Typ yo gi o. Fast detta då så klart. Tror det skulle bli intressant.

Fast det var en mysig trailer =).

Jag skulle absolut kunna tänka mig en serie att kika på. Vore fantastiskt!

Medlem

Sen när har Blizzard blivit Disney? Känns som en korsning mellan Tangled och Frozen.

OnT: De visar ännu en gång att det är kapabla till att göra gosköna kortisar!


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem

Så när ska Blizzard krypa till korset och börja göra animerade filmer och serier istället för mediokra spel? För deras kortfilmer är bättre än många hollywood filmer men deras spel är... inte av samma kvalité som de en gång i tiden var... :/.

Medlem

Jag saknar Gnomeregan GNews Network

Medlem

Bästa OW kortfilmen hittills tycker jag, grymt söt.

Medlem

Trodde aldrig jag skulle säga detta, men efter den där kortfilmen hade jag inte haft några problem alls med att se Hearthstone The Movie i fullängd alltså

Medlem

Alltid lika bra gjort, tekniskt. Men som en kommentar nämnt tidigare:
Too much singing, too much Disney...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Esri:

Så när ska Blizzard krypa till korset och börja göra animerade filmer och serier istället för mediokra spel? För deras kortfilmer är bättre än många hollywood filmer men deras spel är... inte av samma kvalité som de en gång i tiden var... :/.

Aldrig förstått dessa kommentarer. Vad är det som gör Blizzards filmer så bra? De har ju i alla fall åtta gånger av tio ett mer eller mindre obefintligt manus och när manus väl finns till hands är det allt som oftast en story så generisk att Hollywood framstår som fantasifullt. Visst, visuellt sett är filmerna fina, men det är ju även en lång rad animerade biofilmer....

Med det sagt var filmen i artikeln helt okej.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Aldrig förstått dessa kommentarer. Vad är det som gör Blizzards filmer så bra? De har ju i alla fall åtta gånger av tio ett mer eller mindre obefintligt manus och när manus väl finns till hands är det allt som oftast en story så generisk att Hollywood framstår som fantasifullt. Visst, visuellt sett är filmerna fina, men det är ju även en lång rad animerade biofilmer....

Med det sagt var filmen i artikeln helt okej.

Med det sagt så är det rätt uppenbart att du inte har kollat på deras filmer, de förmedlar allt som behövs om deras karaktärer (se overwatch shortsen) på ett par minuter. Du vet mer om karaktärerna på de minuterna än vad du gör om personer i många storfilmer. I deras tidigare cutscenes så behövs det inte story eftersom att det är utfyllnad på storyn som finns i spelen. Fall of Arthas är ett väldigt bra exempel på det och den är ifrån 2004...

Om du vill kolla på företag som gör filmer/cutscenes helt utan story och endast är snygga så är det Square-Enix som är de största syndarna på den fronten.

Inaktiv

Tycker Blizzard ska även satsa på animerade filmer i sann Blizzard-anda.

@Sisyr: Deras filmer är underhållande. Det som sticker ut från Blizzard och andra animationsföretag, är att Blizzard gör kortfilmer om/för/från deras spel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Esri:

Med det sagt så är det rätt uppenbart att du inte har kollat på deras filmer, de förmedlar allt som behövs om deras karaktärer (se overwatch shortsen) på ett par minuter. Du vet mer om karaktärerna på de minuterna än vad du gör om personer i många storfilmer. I deras tidigare cutscenes så behövs det inte story eftersom att det är utfyllnad på storyn som finns i spelen. Fall of Arthas är ett väldigt bra exempel på det och den är ifrån 2004...

Om du vill kolla på företag som gör filmer/cutscenes helt utan story och endast är snygga så är det Square-Enix som är de största syndarna på den fronten.

Vet inte om jag känner mig nödgad att besvara resten av ditt inlägg när du inleder med "rätt uppenbart att du inte har kollat på deras filmer". Tar gärna en diskussion, men översittarfasoner och argumentationsfel klarar jag mig utan.

Skrivet av anon_276063:

@Sisyr: Deras filmer är underhållande. Det som sticker ut från Blizzard och andra animationsföretag, är att Blizzard gör kortfilmer om/för/från deras spel.

Givetvis, Blizzard har alltid varit betydligt mer ambitiösa i sin marknadsföring än resten av spelvärlden. Det säger jag inte emot. Nu var det ju dock deras filmer kontra "riktig" film som saken gällde - jag har väldigt svårt att hålla med om att Blizzard skulle hålla en högre nivå än den mest generiska Pixar/Disney-filmen du kan hitta.

Medlem

Mysiga filmklipp!

1
Skriv svar