Recension – Monster Hunter: World gör det omöjliga möjligt

Medlem

Riktigt rädd att dom har dummat ner spelet för mycket för västvärlden....
Får se hur det egentligen är när PC versionen kommer.
"Jag äger samtliga konsoller, men prestandan i spelet är tydligen MEH, så blir att vänta"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Det är väl ett spel som inte passar dig. Alla har olika smak

Inte spelat betan eller spelet över huvudtaget. Men skulle tro att det beror på att betan inte är end game utan början. Det skulle förklara att spelet är segt tills man lärt sig grunderna för att sedan snabba upp det och göra spelet svårare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tycker det verkar helfestligt. Väntar på PC i vanlig ordning. Helt släppt konsoll. Blir bara att jag samlar travar med spel som sen känns värdelösa. Sjukt synd att det fortfarande körs exklusiva titlar.
Hade görna sett att Sony mjukade upp med att åtminstone släppa PC-portat något år eller två efter PS release.

Medlem

"Bitvis mycket grinding", något som för mig är positivt. (kan förstå varför folk inte gillar det dock)

Medlem

I sådana här spel brukar inte grinding vara något större problem, så länge man har anledning nog att begrava sig i spelvärlden. Verkar ändå som att jag kanske måste prova till höst.

Medlem
Vill inte stänga av spelet

Jag har hur kul som helst med detta spel. Komplicerat som fan i början men nu har man fått kläm på det. Jag hoppar upp på ryggar på monster, använder omgivningens fällor och skapar egna. Jag fiskar och har ägnat många timmar åt uppgradering. Jag älskar det systemet. Jag tycker crafting är rätt djup. Jag kör på Xbox One X

Medlem

Enda jag saknar är en paus-funktion ^^

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Enda jag saknar är en paus-funktion ^^

Det brukar normalt sett saknas i spel som körs mer eller mindre online även i Singleplayer, se Souls-serien t.ex.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

@Dave Lister: Mjo, men är väl mest då de har haft en paus-funktion i de tidigare spelen ^^

Medlem

Varför är vapnen så orimligt stora? Dubbelt så stora som karaktären t.ex.

Medlem

Köpte spelet och precis som en tidigare kommentar körde första uppdraget och fick avsmak. Efter att primärt spela tighta spel som typ Dark Souls känns detta fruktansvärt kontrollmässigt? Känns riktigt otight och sladdrigt men det kanske till stor del beror på den usla frameraten på vanliga PS4? Vet inte om jag orkar ge det någon mer chans

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Varför är vapnen så orimligt stora? Dubbelt så stora som karaktären t.ex.

Har du någonsin spelat final fantasy spelen så har du nog inte missat att så ser alla japanska rollspel ut mer eller mindre.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Har du någonsin spelat final fantasy spelen så har du nog inte missat att så ser alla japanska rollspel ut mer eller mindre.

Nej jag har undvikit dessa av den anledningen bland annat.

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Nej jag har undvikit dessa av den anledningen bland annat.

Ja, du kanske borde hålla dig till sportspel, racing och simulatorer istället.
Själv tycker jag att det är häftigt när dom är kreativa med vapendesignen.

Vad vore FF7 utan Clouds buster sword

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ja, du kanske borde hålla dig till sportspel, racing och simulatorer istället.
Själv tycker jag att det är häftigt när dom är kreativa med vapendesignen.

Vad vore FF7 utan Clouds buster sword

Nä såna saker lirar jag inte
Duger gott och väl med AC: Origins, Warhammer 2, Battlefield 1, Witcher 3 och lite annat gott.
Där vapnen är i normal storlek

Medlem

Har en fråga jag hoppas kan bli besvarad.

Jag har aldrig tidigare spelat ett monster hunter spel, aldrig ens hört talats om det till och med men tycker detta ser väldigt intressant ut. Har alltid tyckt om grindande efter gear och att customiza sin karaktär + att lvla upp. Är spelet på något sätt likt Diablo, Skyrim, Bloodborne/Dark Souls? Vill verkligen köpa detta men vill vara säker på att jag lägger ner pengarna på något jag kommer bli nöjd med, hann tyvärr aldrig testa betan!

Förövrigt så älskar jag iden att man har en katt med sig hela tiden då jag kan göra så att katten liknar min egna katt och låtsas som att vi går ut på äventyr tillsammans medans han ligger i mitt knä

Medlem
Det behöver tid
Skrivet av Houratronic:

Har en fråga jag hoppas kan bli besvarad.

Jag har aldrig tidigare spelat ett monster hunter spel, aldrig ens hört talats om det till och med men tycker detta ser väldigt intressant ut. Har alltid tyckt om grindande efter gear och att customiza sin karaktär + att lvla upp. Är spelet på något sätt likt Diablo, Skyrim, Bloodborne/Dark Souls? Vill verkligen köpa detta men vill vara säker på att jag lägger ner pengarna på något jag kommer bli nöjd med, hann tyvärr aldrig testa betan!

Förövrigt så älskar jag iden att man har en katt med sig hela tiden då jag kan göra så att katten liknar min egna katt och låtsas som att vi går ut på äventyr tillsammans medans han ligger i mitt knä

Låter precis som ett spel du behöver, om du har tid. Har du inte tid, skippa det.
Jag är gammal och lite trög, men efter 40h spelande känner jag mig hyffsat bekväm i spelet.
Det är grymt roligt, utmanande etc.

Kontrollerna för att hantera genvägar till saker är speciella och var i alla fall för mig svåra att lära sig.

Happy hunting!

Medlem
Skrivet av lurwas:

Låter precis som ett spel du behöver, om du har tid. Har du inte tid, skippa det.
Jag är gammal och lite trög, men efter 40h spelande känner jag mig hyffsat bekväm i spelet.
Det är grymt roligt, utmanande etc.

Kontrollerna för att hantera genvägar till saker är speciella och var i alla fall för mig svåra att lära sig.

Happy hunting!

Jag köpte det och älskar det än så länge! Känns verkligen som ett spel för mig

Medlem

Skoj alltid kul att höra när någon hittar ett spel dom gillar. Har själv varit väldigt sugen på MH länge. Skönt att det kom till ps4an tillslut! Har spelat spelet lite för mycket nu tror jag.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Skoj alltid kul att höra när någon hittar ett spel dom gillar. Har själv varit väldigt sugen på MH länge. Skönt att det kom till ps4an tillslut! Har spelat spelet lite för mycket nu tror jag.

Jag har väntat på monster hunter väldigt länge och när WOW släpptes så hade jag hoppats på att dom skulle ta den ruten med gameplay.
Men så vart det inte och nu sitter man här många år senare och kan äntligen lira ett fullskaligt(eller vad man ska kalla det) monster hunter.

Jag har inte hunnit spela mer än ca: 7h men änsålänge så är det väldigt roligt och man glömmer bort tiden..

Medlem

Själv så har jag spelat all tid jag kunnat och lite till! Hitintills så ligger det på 65 timmar.

Medlem

Noobvänligt vet jag inte om jag håller med..

Medlem

@Cyberz:
Det är mer noob vänligt än tidigare titlar.
Men det förväntade jag mig ändå för att det är en titel för västvärlden och inte primärt för japanland.
Det är rätt vanligt att döm dummar ner titlar för oss här.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ok. Ni alla som spelar detta spel och är inne på den där discord kanalen. Vilka är ni? Xbox spelare. Alla pratar engelska inklusive jag så man har faktiskt ingen aning. Vore Nice att spela med svensktalande personer någon gång också. denzao heter jag där. GT också denzao

Medlem

Jag har spelat lite monster hunter på 3ds men inte riktigt fastnat för det.
Då det är mycket element i spelet som gör det väldigt irriterande. t.ex att gathering equipment tar plats.
Men holy moly vad jag älskar det här spelet. Mycket irriterande moment har försvunnit och spelet är skit snyggt. Älskar det! Har mer än 100 timmar in i spelet nu. Har AFK:at då och då. Har inte varit ett spel på länge som har fått mig helt beroende

Medlem
Den där jävla *diablos* asså....

Han hade man en del problem med haha 😂

Moderator | Testpilot

Har du fått sätta tänderna i det nu då? @Dudinkalv


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har du fått sätta tänderna i det nu då? @Dudinkalv

Jajjemen, har nog lyckats kötta 30-35 timmar hittills 👌😁

12
Skriv svar