Microsoft "planerar" att lämna Zenimax, Bethesda och de andra i fred
Förstår inte riktigt, jag trodde att Zenimax var ett holdingbolag? I Am Not a Finance Guy, men det finns det väl noll poäng med att ha kvar det om Microsoft ändå äger alla understående företag?
Sen håller jag med om att Bethesda definitivt behöver lite striktare krav runt QA etc., deras spel är ju alltid i bedrövligt skick vid lansering.
H-How can she slap, kupo!?
Förstår inte riktigt, jag trodde att Zenimax var ett holdingbolag? I Am Not a Finance Guy, men det finns det väl noll poäng med att ha kvar det om Microsoft ändå äger alla understående företag?
Sen håller jag med om att Bethesda definitivt behöver lite striktare krav runt QA etc., deras spel är ju alltid i bedrövligt skick vid lansering.
Att släppa spel bättre optimerade med färre buggar brukar betyda att de behöver mer tid innan släpp. Där tror jag inte att vi skall hoppas speciellt mycket på Microsoft. De har ju inte riktigt bästa historiken själv på det området. https://kotaku.com/how-a-small-game-studio-almost-made-it-big...
Sådär låter det alltid i början. Men om några år blir det annat.
Ja, snacka går ju alltid.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Synd Microsoft behöver städa upp Bethesda. Börja med att sparka Todd Howard
..och Pete Hines.
De behöver också kasta creation engine i soporna. Har inte läst någonstans på internet där någon direkt vill ha de tre sakerna kvar på Bethesda.
Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.
..och Pete Hines.
De behöver också kasta creation engine i soporna. Har inte läst någonstans på internet där någon direkt vill ha de tre sakerna kvar på Bethesda.
Om något så behöver ju Creation Engine göras om från grunden..
Fördelen med creation engine är väl hur lätt den är att modda men det är också det enda.
De pratar nog bara lite försiktigt innan affären gått igenom alla instanser och blivit helt färdig. Tar en stund, någon gång nästa år ska det vara klart.
Förmodligen men samtidigt är många (kanske alla) av zenimax spel för dyra för att bara släppas på xbox. Microsoft skulle I längden tjäna på att ha dom spelen exklusivt på gamepass (alltså inte på PS now) och få många fler prenumeranter för att gamepass har ett bättre utbud.
Att släppa spel bättre optimerade med färre buggar brukar betyda att de behöver mer tid innan släpp. Där tror jag inte att vi skall hoppas speciellt mycket på Microsoft. De har ju inte riktigt bästa historiken själv på det området. https://kotaku.com/how-a-small-game-studio-almost-made-it-big...
Varför lägga ner tid o pengar på att fixa buggar och sånt när moddare fixar det efter release gratis...
Förstår inte riktigt, jag trodde att Zenimax var ett holdingbolag? I Am Not a Finance Guy, men det finns det väl noll poäng med att ha kvar det om Microsoft ändå äger alla understående företag?
Sen håller jag med om att Bethesda definitivt behöver lite striktare krav runt QA etc., deras spel är ju alltid i bedrövligt skick vid lansering.
Tänk dig en pyramid av ledarskap, och att Zenimax är i toppen.
Svårare än så är det inte direkt.
Zenimax
|
Bethesda
|
Allt annat.
Jag tror Bethesda behöver vägledning; det var nog ett av skälen till varför de såldes.
Det var mitt "worst case scenario", att de låter Bethesda vara ifred så de kan fortsätta släppa dåligt optimerade, buggiga, och utdaterade spel. Syftar då främst på Elder Scrolls och Fallout.
Har vi redan glömt att Microsoft själva lyckats lansera flera spel fyllda med problem? Bara på 1 månad har de lyckats släppa flyg simulator och wasteland 3 som båda är fyllda med buggar.
Har vi redan glömt att Microsoft själva lyckats lansera flera spel fyllda med problem? Bara på 1 månad har de lyckats släppa flyg simulator och wasteland 3 som båda är fyllda med buggar.
Wasteland 3 var väääldigt buggigt. Tog även lång tid för dom att få ut patcher till PC för det, men Flight Simulator var väl inte så farligt? Iallafall inte om man jämför med Fallout och Elder Scrolls spelen
Wasteland 3 var väääldigt buggigt. Tog även lång tid för dom att få ut patcher till PC för det, men Flight Simulator var väl inte så farligt? Iallafall inte om man jämför med Fallout och Elder Scrolls spelen
Bethesdas egna spel är i princip ospelbara utan unofficial patcherna som finns på nexus. Det mest pinsamma med Bethesda som gör att, tills dess att jag ser att Todd, Peter och Creation engine slängs på tippen, jag inte kommer köpa någonting ifrån dem är att det alltid är samma buggar vid release. Finns en video med en snubbe som jämför skyrim releaserna och samtliga hade samma buggar vid sina releases, vilket är ett tydligt tecken på att antingen så är de inkompetenta och vet inte hur de fixar sina buggar eller det mest troliga, att de inte bryr sig. Fan, skyrim till Switch hade samma buggar som Xbox versionen hade vid sin 1.0 release!
Har vi redan glömt att Microsoft själva lyckats lansera flera spel fyllda med problem? Bara på 1 månad har de lyckats släppa flyg simulator och wasteland 3 som båda är fyllda med buggar.
Det kommer krävas flera och åter flera år innan MS flight sim och Wasteland uppnår samma legendariska buggstatus som Fallout, Skyrim mm. Typ allt som använder deras motor.
Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.
Har väl varit team Sony sedan PS1, och trots att jag har ägt OG Xbox och 360 så har det aldrig känts Wow för mig, med undantag för Gears spelen.
Jag har gått vidare från xbox redan under 2010talet just av anledningen att den kändes som en onödig och överflödig konsol.
Väldigt få ger credd till Phill och vad han gör för gaming världen och hur han genuint vill lyfta Xbox och bygga gaming communityn till det bättre.
Jag önskar verkligen att Microsoft kommer med tunga exklusiva spel till deras plattform, jag vill kunna köpa och vara excited för deras konsol i framtiden lika mycket som jag är när nästa Playstation kommer.
Att släppa spel bättre optimerade med färre buggar brukar betyda att de behöver mer tid innan släpp. Där tror jag inte att vi skall hoppas speciellt mycket på Microsoft. De har ju inte riktigt bästa historiken själv på det området. https://kotaku.com/how-a-small-game-studio-almost-made-it-big...
Nej vi skall hoppas på andra utvecklare än Bethesda t.ex.
ID Software lyckas släppa DOOM Eternal, och sen tittar vi på Fallout och Elder Scrolls
Yeah det har inte med tid att göra enbart, det handlar enormt mycket om talang.
Vilket Bethesda har väldigt lite av nuförtiden.
P.L.U.R
Jag vet inte om jag vågar låta creation engine försvinna. Bethesdas open world-spel är de enda som når den graden av frihet. Det finns andra open world-spel men där man genast får en gnagande känsla av att allt bara är fasader, det går inte att interagera med kringströdda objekt, det går inte att manipulera NPC:er som man vill. I Bethesda-spelen så kan man mer eller mindre göra allt man tänkt sig med vilka föremål/varelser som helst.
Jag vet inte om jag vågar låta creation engine försvinna. Bethesdas open world-spel är de enda som når den graden av frihet. Det finns andra open world-spel men där man genast får en gnagande känsla av att allt bara är fasader, det går inte att interagera med kringströdda objekt, det går inte att manipulera NPC:er som man vill. I Bethesda-spelen så kan man mer eller mindre göra allt man tänkt sig med vilka föremål/varelser som helst.
Creation Engine om något påminner ju en om att det suttit schimpanser i andra änden, ledda av en dåre som uttalar sig om att inget är scriptat när i stort sett allt är det. Vill man göra ngt utanför den box utvecklarna skapat ska det till att man exploitar alla triggers som finns, risken är dock att npc's helt plötsligt skjuter iväg sig själva i omloppsbana samtidigt som de läser upp en dialog där röstskådespelaren ber om att få ta om texten igen.
Helt paj.
Så länge de skrotar deras launcher och säljer spelen i MS Store och (framförallt) steam så är det ett stort steg i rätt riktning.
Du menar i steam och epic. Råkade köpa ett spel i microsoft store en gång men då kunde jag inte spela med mina vänner för det var en xbox version, stod ingen jävla stans att man inte kan spela ihop med steam spelare.
Bethesdas egna spel är i princip ospelbara utan unofficial patcherna som finns på nexus. Det mest pinsamma med Bethesda som gör att, tills dess att jag ser att Todd, Peter och Creation engine slängs på tippen, jag inte kommer köpa någonting ifrån dem är att det alltid är samma buggar vid release. Finns en video med en snubbe som jämför skyrim releaserna och samtliga hade samma buggar vid sina releases, vilket är ett tydligt tecken på att antingen så är de inkompetenta och vet inte hur de fixar sina buggar eller det mest troliga, att de inte bryr sig. Fan, skyrim till Switch hade samma buggar som Xbox versionen hade vid sin 1.0 release!
Håller med om att spelen är buggiga, nu så kanske utvecklarna får tiden att patcha spelen när de inte längre är under zenimax hårda styre,
Men nej, de är inte helt ospelbara. De har spelats mycket mycket mer utan moddar och sålts mycket mer utanför pc. Att de skulle vara ospelbara är hyperbolernas hyperbol.
Och hur kan folk fixa en buggig motor? Om det är scriptarna de fixar så är det inte den buggiga motorn som vart orsaken.
Nej vi skall hoppas på andra utvecklare än Bethesda t.ex.
ID Software lyckas släppa DOOM Eternal, och sen tittar vi på Fallout och Elder Scrolls
Yeah det har inte med tid att göra enbart, det handlar enormt mycket om talang.
Vilket Bethesda har väldigt lite av nuförtiden.
Rage var ju känt för sina buggar, doom är epitomen av en lång och problematisk utveckling. De är även spel med mer kontrollerade omständigheter.
Jag vet inte om jag vågar låta creation engine försvinna. Bethesdas open world-spel är de enda som når den graden av frihet. Det finns andra open world-spel men där man genast får en gnagande känsla av att allt bara är fasader, det går inte att interagera med kringströdda objekt, det går inte att manipulera NPC:er som man vill. I Bethesda-spelen så kan man mer eller mindre göra allt man tänkt sig med vilka föremål/varelser som helst.
Precis, om Bethesda gör framtida spel i en ny motor så kommer vi fortfarande se samma problem då alla kommer vara fyllda av precis samma saker. Jag tror folk måste inse att problemen kommer med spelen, inte valet av motor.
Creation Engine om något påminner ju en om att det suttit schimpanser i andra änden, ledda av en dåre som uttalar sig om att inget är scriptat när i stort sett allt är det. Vill man göra ngt utanför den box utvecklarna skapat ska det till att man exploitar alla triggers som finns, risken är dock att npc's helt plötsligt skjuter iväg sig själva i omloppsbana samtidigt som de läser upp en dialog där röstskådespelaren ber om att få ta om texten igen.
Helt paj.
Creation engine påminner oss alla om att trasiga scripts och buggiga assets existerar i alla spel oavsett motor och inte har något med motorn att göra.