Outriders lämnar massiva kraschdumpar på datorn

Robot
Outriders lämnar massiva kraschdumpar på datorn

Det får plats mycket felrapport i 23 GB.

#outriders


Medlem
Inaktiv

Det hopar sig lite väl mycket nu.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Madness? THIS...IS...OUTRIDERS!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Finns det någon koppling mellan "madness" och spelet? Låter jäkligt oseriöst att spara något alls om det inte är tydligt vad det handlar om

Skribent

Har bara tre mappar med totalt 900 MB, och då kraschade jag en hel del i början. Men jag har nog bara fått upp "kraschfönstret" som undrar om man vill skicka en rapport vid just tre krascher.

Medlem

ja första gången jag tittade så tror ja min var på 12gig för vecka sedan, sedan dess har jag gått in till och från och städat ^^

ELF
Medlem

Vad kör det för jävla dump om det tar så mycket utrymme? Coachade shaders och annat skit?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av waeress:

Finns det någon koppling mellan "madness" och spelet? Låter jäkligt oseriöst att spara något alls om det inte är tydligt vad det handlar om

Kan vara något kodnamn på spelet och/eller en viss build, sådant används ibland (även om det är vanligare i pre-releaseversioner).
The Outer Worlds sparar lite skräp under sitt kodnamn "Indiana" (%LOCALAPPDATA%\Indiana) och Age of Empires Online sparade nästan allt under sitt kodnamn "Spartan", är två exempel jag kommer på spontant.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

KoP
Medlem

Amatörmässigt utav programmerarna att dom inte har lyckats optimera en krashdump bättre. Max några mb i storlek får ju ses som acceptabelt.

Medlem

Antar att de genererar full dumpar som standard, bra för utvecklarna när de ska lista ut varför det crashade men mindre bra för användarna o deras hårddiskutrymme - https://stackoverflow.com/questions/6903329/minidump-vs-fulld...

Gnällkuk

Min mapp var på hiskeliga 6,12MB! Sen har jag iofs bara fått tre crasher och samtliga pga att jag testat lite överklockning på grafikkortet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Haha, yikes kollade precis. 24st mappar på totalt 5.76 GB

Ja, men då vet jag vart jag ska börja rensa när jag vill ha lite mer utrymme ^^

Medlem

Hade en flukt där hade typ 7 eller 8 mappar totalt 6.1gb.

-sidenote-
Dock så är detta inget mot activison blizzard som böra ladda ner en cod patch på typ ca 200gb utan att checka att jag hade plats på SSD.. och fyllde den till max hade typ 6mb ledigt. tur att jag satt vid datorn och märkte de annars kunde de slutat illa.

Skribent

15 mappar på runt 6GB här. Men då har en hyfsat stor del av mina krascher varit att spelet fryser helt, så jag måste starta om datorn. Sammanlagt vill jag knappt ens tänka på hur många gånger spelet har kraschat för mig.

Lustigt nog har fortfarande inte Cyberpunk 2077 kraschat en enda gång för mig, så där har jag åtminstone haft flyt.

Medlem

Fick också nys om detta för några dagar sedan och kraschmappen var på 22 GB.

Spelet kraschar fortfarande enormt mycket och dras med flera andra problem.

Det är roligt, men jösses, bland det värsta jag varit med om i kraschväg, kryddat med en del superkorkade designbeslut.

Skribent
Skrivet av Mortac:

Fick också nys om detta för några dagar sedan och kraschmappen var på 22 GB.

Spelet kraschar fortfarande enormt mycket och dras med flera andra problem.

Det är roligt, men jösses, bland det värsta jag varit med om i kraschväg, kryddat med en del superkorkade designbeslut.

Ja, jag kan inte komma på något annat spel som kraschat mer för mig än Outriders. Någonsin. Det är helt sjukt. Trodde ändå att de skulle få bukt med den biten lite snabbare, men det är snarare värre än någonsin. Jag återvänder ändå för mer, stört nog, för jag gillar ju spelet. Men ganska absurt är det ju.

1
Skriv svar