FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

Medlem
Skrivet av lerb:

God onsdagsmorgon mina rallyvänner, ursäkta dröjsmålet! Jag har dragits med den manligaste utav manliga förkylningar så bara tanken på Excel har fått mig att må dåligt, men nu är man på fötterna igen så här kommer resultatet från sista rallyt i säsong 4!

TOP 3

Combatsanta gör som Limpler gjorde förra veckan, dvs FULL KROSS! Vinner rallyt, vinner power stage, och snabbast på samtliga sträckor! Förra veckans tredjeplats var alltså inget omen om att formkurvan pekade nedåt, nejdå, Combatsanta har mer att ge! Stort grattis och 35 rykande färska bullar rakt ned i herrns ICA-kasse.

Arete hittar vi på andraplatsen denna vecka efter en stark insats, han klockar in ca 1 minut efter Combatsanta totalt sett och lite över 20 sekunder framför P3. Det är Aretes tredje raka andraplats, en stark avrundning på en stark säsong!

Lerb snubblar in på P3 denna vecka och nu sitter jag i den där jobbiga sitsen att behöva skriva om mig själv i tredjeperson igen. Jag lyckades hålla mig på vägen ända tills mål denna gång vilket jag tror bidrog till min rallylycka!

Australien är över, säsong 4 är över. Jag kommer skriva ihop en liten kortade sammanfattning av säsongen och även lite om nästa säsong, men jag vill passa på här att tacka alla som är med och deltar i FZDZ - nya som gamla! Det är superkul att det fortfarande är så många som vill köra och att det fortsätter trilla in nytt folk allt eftersom. Det är jättekul att sätta ihop dessa rallyn och det är enbart tack vare er!

POWER STAGE

• 07:36.266 - Combatsanta - 5 poäng

• 07:55.706 - Lerb - 4 poäng

• 07:55.973 - Arete - 3 poäng

• 08:14.806 - Mill_Mount - 2 poäng

• 08:14.955 - Love - 1 poäng

NÄSTA RALLY

Nu är som sagt säsong 4 över, så nästa rally innebär också ny säsong. Jag kommer som sagt skriva någon rad om detta, så håll i hatten så kör vi igen på lördag!

Du gör ett superjobb, verkligen seriöst och proffsigt uppstyrt!

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

brrap brrap pew pew
SÄSONG 4 2021 AVSLUTAD!

PANG sa det så var den fjärde säsongen utav 2021 års upplaga av FZDZ slut! Vilken resa!

På förstaplatsen finner vi ett nytt tillskott till FZDZ denna säsong, men säkerligen ingen nykomling till rally. Vi gratulerar COMBATSANTA för sin förstaplats! Det har varit en stark säsong från tomtens sida minst sagt, med hela 6 placeringar på pallen varav fem av dessa är förstaplatser! Får vi se en liknande formkurva i säsong 5 utav FZDZ?

Andraplatsen denna säsong går till ingen mindre än LIMPLER, segrare i förgående säsong. En stark säsong av herrn resulterade i fyra pallplaceringar varav tre av dessa var förstaplatser, och den som har bara den enklaste förståelse för matematik räknar då snabbt ut att Limpler, ihop med Combatsanta, står för samtliga förstaplaceringar denna säsong. Det är inte illa pinkat alls!

På den bronsfärgade tredjeplatsen finner vi ännu en färsking i FZDZ, nämligen ARETE! Det var högt tempo redan från start för denna förare, som öppnade med en andraplats redan i första rallyt. Om vi summerar så ser vi att Arete landade på pallen hela fem gånger denna säsong, och fyra av dessa var andraplatser. Tyvärr räckte det inte riktigt till förstaplats vid något rally, men jag tror på en Arete som laddat batterierna inför säsong 5, så vem vet..

signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
FZDZ 2021 SÄSONG 5

SÄSONG 5 ÄR HÄR

Säsong 5 står för dörren och drar igång nu på lördag, klockan 18:00 den 9:e oktober!
Den här säsongen är Season of Speed och temat är därför fart, fart och fart! Jag har försökt välja länder, bilar, väglag och vägskick som ska främja just detta. Vädret kommer alltid vara på er sida, väglaget likaså. Det handlar bara om att trampa plattan i mattan och köra så fort du kan!

Den här säsongen håller vi oss mer eller mindre i Europa hela säsongen, med undantag för en säsongsavslutning i skogarna i USA. Jag har valt att ha valet av bil ganska öppet denna säsong, med undantag för de klasser där jag känner att vissa bilar har ett ganska så rejält övertag, exempelvis Fort Fiesta MKII i klassen R5.

Vi ses på lördag!

signatur

Medlem

Grupp B i Finland, jag kommer dö så hårt men det kommer vara kul!
Alltid lite svårt att delta när man lever olika liv varannan vecka, men det är kul att vara med och du gör ett fantastiskt jobb med att hålla igång detta! Är väldigt imponerad. Med lite tur så får jag ny simracingutrustning nästa vecka (om alla datum är korrekt och upprätthålls) så då kommer jag absolut inte vara snabbare, men det kommer kännas ännu bättre att delta!

Medlem

Tackar hjärtligast för säsongen som varit! Det har varit hemskt kul att delta och jag hoppas kunna göra ännu bättre ifrån mig inför nästa säsong nu!

Medlem

Tack för den här säsongen!

Medlem

Jag kör inte själv just nu, men denna tråd återkommer jag till veckovis bara för att följa era härliga strapatser.
Det bästa är när ni skriver eller lägger upp en replay och man kan leva sig in i racen på ett helt annat sätt.
Kör bara kör!
Lycka till kommande säsong, ser ut att bli mycket rykande gummi.

brrap brrap pew pew

Tack alla ni som skrivit men jag vill åter tacka alla er som deltar, det är ni som är grejen och det är riktigt skoj att pyssla med detta tack vare er!

@stenman Det är inte läge att köra nu då, ny säsong på lördag ju!

signatur

Medlem

Spännande säsong tyckte jag. Det såg ut att bli riktigt tajt inför sista rallyt. Eftersom jag och Australien aldrig riktigt kommit överens så tog jag för givet att nog @Limpler skulle vinna så jag räknade ut att jag var tvungen att sämst komma in som tvåa med en bra power stage för att vinna säsongen. Lättare sagt än gjort när @Arete låg och hetsade Tyvärr blev det lite antiklimax nu när @Limplers team hade fått tag i några andrasorteringsdäck som gav upp efter första sträckan.

Vill oxå bara säga grattis och starkt jobbat till LOVE, Bernt Linden och J Bergdalen som plockade poäng i varje rally utan en enda DNF!

Ser fram emot nästa säsong (även om jag personligen tycker att Monte Carlo och Spanien borde raderas från spelet av Codemasters), men Finland får väl väga upp för mig då....

Medlem

@c0MBATsANTA Jag plöjde nog ner åtminstone 10m staket så nu ska vi inte skylla på däcken 😁

Medlem

Snyggt. Nu kör vi!

Medlem

Hej! Detta ser ju verkligen skitkul ut! Är dessa events låsta till PC ? Jag spelar Dirt 2.0 på min PS5. Hade varit kul att vara med, även om det kommer bli DNF på varje sträcka

Måste man vara med "live" så att säga ? Jag jobbar 4-skift så vissa veckor/helger är det i stort sett omöjligt att vara med

/Mike

brrap brrap pew pew
Skrivet av Nilaya:

Hej! Detta ser ju verkligen skitkul ut! Är dessa events låsta till PC ? Jag spelar Dirt 2.0 på min PS5. Hade varit kul att vara med, även om det uteslutande kommer bli DNF på varje sträcka

/Mike

Tjääna!

Nej, klubben är cross-platform så man kan köra på PC, Xbox eller Playstation. Men man blir låst till den platform man startar varje säsong med, om jag förstått rätt. Så du kan inte starta på Playstation och byta till PC mitt i säsongen.

Skicka invite-begäran till klubben på Racenet och skriv till mig här på FZ så ska jag se till att släppa in dig i rallyvärmen!

signatur

brrap brrap pew pew
Idag drar säsong 5 igång!

18:00 smäller det!

Här är lite uppvärmning (hittad på Reddit):

signatur

Medlem
Skrivet av lerb:

Tjääna!

Nej, klubben är cross-platform så man kan köra på PC, Xbox eller Playstation. Men man blir låst till den platform man startar varje säsong med, om jag förstått rätt. Så du kan inte starta på Playstation och byta till PC mitt i säsongen.

Skicka invite-begäran till klubben på Racenet och skriv till mig här på FZ så ska jag se till att släppa in dig i rallyvärmen!

Okej va kul! Redigerade mitt inlägg ovan med lite mer frågor

brrap brrap pew pew
Skrivet av Nilaya:

Okej va kul! Redigerade mitt inlägg ovan med lite mer frågor

Man måste inte vara med "live" eller på en utsatt tid, utan varje rally sträcker sig en vecka, lördag 18:00 till nästa lördag 18:00. Under den tiden har du möjlighet att köra klart rallyt precis när du känner för det. Du kan även ta en paus och stänga av spelet efter varje sträcka och komma tillbaka nästa dag om du så vill

signatur

Medlem
Skrivet av lerb:

Man måste inte vara med "live" eller på en utsatt tid, utan varje rally sträcker sig en vecka, lördag 18:00 till nästa lördag 18:00. Under den tiden har du möjlighet att köra klart rallyt precis när du känner för det. Du kan även ta en paus och stänga av spelet efter varje sträcka och komma tillbaka nästa dag om du så vill

Awesome. Skickar request så fort jag kommer hem ikväll

Medlem
Skrivet av Nilaya:

Awesome. Skickar request så fort jag kommer hem ikväll

Visst är det ett suveränt upplägg! Inte så många andra spel man hade kunnat köra på det här viset.

Medlem

Grymt jobbat med ligan lerb, och stort grattis till Combatsanta och Limpler, ni är attans så snabba. Jag måste nog riskera lite mer DNFs om jag ska hålla er takt, ska prova ta i lite mer den här säsongen

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Visst är det ett suveränt upplägg! Inte så många andra spel man hade kunnat köra på det här viset.

Fantastiskt! Har lyckats få med min kusin från grannlandet nu med, så nu blir vi internationella också!

brrap brrap pew pew
Skrivet av Nilaya:

Fantastiskt! Har lyckats få med min kusin från grannlandet nu med, så nu blir vi internationella också!

Kommer bli episkt med en finsk flagga på poängtabellen!

signatur

Medlem
Skrivet av lerb:

Kommer bli episkt med en finsk flagga på poängtabellen!

Lugn nu! Dra inga förhastade slutsatser gällande poäng. Alla vet hur galna finnar är på rallysträckorna.

Medlem

Jaha, där sket sig Polen. Körde första sträckan och tog mig i mål, sen hoppade den automatiskt in till sträcka 2 och när ja stängde av spelet så blev det Retired. Aja, jag tog bilfan i mål iaf

Medlem

Kul rally tills jag åkte in i ett träd på sista sträckan >retire, livsfarlig bilar. står följande på wikpedia

"After the death of Henri Toivonen and his co-driver Sergio Cresto in the 1986 Tour de Corse, the FIA discontinued the class"

Medlem
Skrivet av Millmount:

Kul rally tills jag åkte in i ett träd på sista sträckan >retire, livsfarlig bilar. står följande på wikpedia

"After the death of Henri Toivonen and his co-driver Sergio Cresto in the 1986 Tour de Corse, the FIA discontinued the class"

https://facebook.com/watch/?v=415662326426956&_rdr Tyvärr på Facebook, men här är en timme lång BBC-dokumentär om det som ledde upp till grupp B och just det du nämner som satte stopp för det.. Försökte hitta den på Youtube men misslyckades. Fick den länkad sent på kvällen och började titta utan vetskapen om att den var så lång men kunde inte slita mig!

Medlem

Kära nån.. Tävlingsnerver 😅 Efter 3-4 kvaddade Lancia Delta under träningen bytte jag tvärt till Forden inför racet.. Med en trygg andraplats inför SS6 (utav enbart 7 i skrivande stund) skulle jag försöka ta det lugnt och bara ta mig i mål men rallykarma kom ikapp mig (rollat 2-3 gånger utan skada och "slickat" närmare 20 träd) och jag frontade ett träd med en gång och med två bytta däck under SS6 körde jag lik förbannat in på tre hjul med spräckt kyl och brinnande motor.. Å hej vad minuterna plussades på!

Medlem

Hej,

Racerapport från en rookie i denna serie, kom i mål med några mindre avåkningar och snurrar, fast jag hade tänkt ta det försiktigt, så bra gick det ! Sände live på youtube Poland 7 sek efter limpler i mål tillslut iaf.

Medlem

Polen i kombination med grupp B är helt klart spännande!

Inga större avåkningar men jag hann med att köra på vallarna, fastna mellan höbalarna, snurra, ja listan skulle bli lång. Andades in genom tänderna många gånger under rallyt.

Passade på att filma Powerstage

Medlem

Sådär då, ikväll blir jag förhoppningsvis redo för att starta nya säsongen!

brrap brrap pew pew
Skrivet av Doed:

Sådär då, ikväll blir jag förhoppningsvis redo för att starta nya säsongen!

https://www.bildtagg.se/file/qhoxmleyujov9lnigl5saqc2

Herrejävlar! Vilket lass! Nu blir det åka av

Inte alls lite avis 😂

signatur

Skriv svar