Den stora Lost Ark-tråden

Medlem

Ny video på officilla kanalen om grunderna av PVP

Medlem
Skrivet av Fulci:

Fördelen med F2P spel, gratis att testa och se om man gillar det eller inte.

Det behöver man i och för sig inte F2P för att göra. FFXIV är ett utmärkt exempel på hur man löser den delen.

Själv tappade jag intresset helt när jag läste att det var sydkoreanskt och F2P...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Så jävla taggad! Väntat sen releasen i Korea! Hhnnggg!

Medlem

Låt dom som tror det är p2w skita i spelet förövrigt.
Dom har bestämt sig (utan att ha spelat det?) Att det är p2w, vilket är synd, för jag är övertygad om att jag kommer ha svinkul utan att betala för mer än ett founders pack för att kunna komma igång tidigare, antar att det är p2w också? Zzz

Medlem

Finns det Pet classes?

Medlem

15 euro på STEAM - lite dyrt för ett F2P spel...

Medlem
Skrivet av magma:

Trevlig tråd!

Har kikat runt bland ett dussintal videor om just dessa "founders packs" och velar om man ska köpa "founders pack" eller inte. Ett sånt här typ av spel kommer ju kräva mycket tid men det är ju också det som är poängen? Vad är det roliga med att köpa sig förbi eller påskynda progressionen? Man vill ju njuta av spelet och inte skynda sig igenom det.

Vad tycker ni om "founders packs"?

Founder packen är mest där för de kosmetiska föremålen och gems som sen man använder in game för det mesta för att köpa skins. Inget i founder packen är ”p2w”. Det är bara några okej saker att ha i början men inget som förändrar något i stort

Medlem

Bara synd att man har bestämt sig för att censurera spelet här i väst.

Medlem

Alltså är det ett arpg eller ett mmo? Kan jag spela det ensam som vilket arpg som helst, eller tvingas jag interagera och störa mig på en massa hjon?

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det behöver man i och för sig inte F2P för att göra. FFXIV är ett utmärkt exempel på hur man löser den delen.

Stämmer bra, det finns en hel del spel som har demos och gratis testversion, men oftast är de lite mer begränsade på tid eller max nivå osv. Känner inte till hur det är med FFXIV, verkar som free trial är avstängt för tillfället.

Skrivet av Ruskendrul:

15 euro på STEAM - lite dyrt för ett F2P spel...

Det är bara om man köper Founder's Pack. Gratisversionen släpps 11 feb.

Skrivet av Kalliban:

Alltså är det ett arpg eller ett mmo? Kan jag spela det ensam som vilket arpg som helst, eller tvingas jag interagera och störa mig på en massa hjon?

Spelet är först och främst ett MMO, med vad allt det innebär. Sen är spelstilen top down ARPG. Jag uppdaterade OT lite för att förtydliga. Det kommer inte finnas open world pvp i EU/NA på ett bra tag. Men läste om att de håller på testar det i Sydkorea (i ett eget nytt område).

Skrivet av Alexraptor:

Bara synd att man har bestämt sig för att censurera spelet här i väst.

Vet inte hur det blir. Såg några som sa att det bara är startseten som är censurerade. Men vet inte hur pålitlig den infon är heller. Antagligen får vi svaret efter att spelet släppts.

Skrivet av Aletheides:

Finns det Pet classes?

Nej tyvärr. Det finns klasser som åkallar saker men de är bara kort tid. Ingen riktig pet class än så länge vad jag känner till. Ingen shapeshifter heller.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Spelet är först och främst ett MMO, med vad allt det innebär. Sen är spelstilen top down ARPG. Jag uppdaterade OT lite för att förtydliga. Det kommer inte finnas open world pvp i EU/NA på ett bra tag. Men läste om att de håller på testar det i Sydkorea (i ett eget nytt område).

Ah trist, då går det nog bort för mig. Brukar sky andra (okända) spelare som pesten Men om det är F2P så kanske jag testar ändå nån gång om jag skulle ha brist på annat.

Medlem

Tycker det ser fantastiskt ut, hoppas det är lika kul att spela!

Medlem

Var taggad förut när man sett det i förbifarten men verkar som att det till 95% handlar om pvp bara?

Medlem
Skrivet av Deli:

Var taggad förut när man sett det i förbifarten men verkar som att det till 95% handlar om pvp bara?

Detta är ett 100% pve spel med lite pvp om man vill hoppa in i det.

Medlem

Det här sydkoreanska MMOt ser helt sjukt mycket ut som ett sydkoreanskt MMO...

Im fine, thanks.

Den här sydkoreanska grindar-bubblan måste väl ändå spricka snart??


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ser helt sjukt generiskt ut...

Dom verkar ha fabriker för att pumpa ut samma dynga om och om igen i sydkorea?

Fack jag hade blivit helt ställd om ett sydkoreanskt MMO typ bara körde med en annan typ av shader...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Maxroll.gg en populär sajt med builds och guider för D2R och D3. De har nyligen lagt upp en sida med innehåll för Lost Ark. Personerna bakom innehållet är veteraner från spel på KR/RU servrarna. Men innehållet är anpassat efter EU/NA releasen, även om den del detaljer som mus-popupinfo är från gammal data innan releasen.

https://lost-ark.maxroll.gg/

The Ashen One

Jag startade en Shadow Hunter igår på ryska servrar efter 5 år av väntan...
Jag har över min förväntan haft väldigt kul bara de första timmarna.

Uppdaterar nästa helg om + och -

ndr
Medlem

Om spelet kommer till GFN kommer jag nog testa det iaf.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du fattar väl också att om man betalar pengar för att kunna få saker snabbare och lättare så lägger man pengar för att "vinna" i spelet?

Från egen erfarenhet på andra servrar bör det här inte vara något problem för den stora massan. Men vill man bara bäst, som vissa vill, kan det krävas att man betalar pengar så det går fortare att nå sina mål.

Kan ju också tycka att det inte gör så mycket. Vill man vara bäst handlar det oftast om att man spelar mycket OCH betalar. Vilket är rimligt, att betala för att spela det vill säga.

Som du säger för den stora massan spelar det inte så stor roll förutom i princip.
Spelar man själv eller med lite vänner handlar det ju om att ha kul framför allt, så att fokusera på andra spelare lär ju inte hjälpa.

Tips till arga gamers: testa spelet, det är ju gratis. Har du tråkigt, sluta spela😎

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Jag startade en Shadow Hunter igår på ryska servrar efter 5 år av väntan...
Jag har över min förväntan haft väldigt kul bara de första timmarna.

Uppdaterar nästa helg om + och -

Starta också en rysk gubbe nu efter denna långa väntan om du också vill spela med någon ny.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Detta är ett 100% pve spel med lite pvp om man vill hoppa in i det.

Okey, super! Då blir det definitivt att börja lira det här!

Medlem

ska bli paladin för hela min slant

Medlem

Så sjukt sugen på detta, avstått från RU efter att spelat ett tag där, men nu är väntan nästan olidlig. Vilket spel!

Har tyvärr inte riktigt fått med mig några spelvänner på det ännu men det kommer finnas tillräckligt med andra att spela tillsammans med


signatur
Medlem

Jag och en kompis har hållt oss sjukt länge inför western, vi skulle vara intresserade av starta ett guild med lite fler svenskar. Men utan att ha spelat tidigare känns det inte som om man är rätt person att leda ett guild då kunskapen om alla system är för litet.

Även om jag oftast är superhardcore i det jag spelar så skulle jag hellre hitta trevligt folk att spela med.

Medlem
Skrivet av Natrium:

ska bli paladin för hela min slant

Såg Paladinen och blev sugen - men fastnade för en Berzerker. Kan aldrig gå fel med en Berzerker

Medlem

Jag är gärna på om ni ska köra en guild 👍

Medlem

Inte för att vara en sån, men spelet är inte top-down? Det är väl isometrisk? Eller har jag fått något om bakfoten..? Top-down för mig är GTA 1.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av bYGGARN:

Jag och en kompis har hållt oss sjukt länge inför western, vi skulle vara intresserade av starta ett guild med lite fler svenskar. Men utan att ha spelat tidigare känns det inte som om man är rätt person att leda ett guild då kunskapen om alla system är för litet.

Även om jag oftast är superhardcore i det jag spelar så skulle jag hellre hitta trevligt folk att spela med.

Man kan ju lära sig tillsammans!


signatur

Niet.

Medlem

Väldigt taggad på detta! 100% ett lyxproblem men jag misstänker att det kan blir svårt med kameran i spelet i combo med 48" OLED TV som datorskärm.. Brukar behöva justera FOV och zooma ut så långt jag kan i de flesta spelen, något man inte verkar kunna i Lost Ark. Tyckte dock jag såg nåt i nån meny att man kunde forcera 21:9..?

Skriv svar