Rockstar avslöjar mer info om GTA5 till PS5 och Xbox Series X/S
Har redan köpt det 3 ggr. Ps3, ps4 och pc. Blir nog inte ett inköp på ps5 också
Varför inte, om du redan köpt det 3 ggr? Då kan man lika gärna fortsätta.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag vet redan nu vad det kommer innehålla. Buggar . . .
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Lyckades kamma hem 5:an när det var gratis på epic store men inte ens startat upp det. Är det fortfarande värt att spela?
Absolut, spelbranschen har inte rört sig en centimeter sedan 2013 så spelet känns i högsta grad fortfarande modernt.
Har några bekanta som jag vet har köpt detta spel 3 gånger....fattar inte grejen med köpa det varje gång, dem tjänar ju på det så kalrt dom släpper det så mycket dem kan, är folk tappade`?
Kände att jag blev tvungen att sammanföra er grabbar.
Zynad, det här är Miffot, han har lite frågor till dig, ni kanske t.om. är bekanta.
Miffot, det här är Zynad som köpt GTA V 3 gånger, är han din gamla bekant eller bara allmänt tappad?
😊
Den nya versionen låter som att den kan bli riktigt bra, men sett till vad det kan komma att kosta tror jag verkligen inte att det är värt att införskaffa GTA5 igen om man köpt spelet tidigare.
Vissa utgivare har ju gjort det möjligt att för en billigare peng kunna köpa ett spel till PS5/XBOX series om man nu redan äger samma spel till den äldre konsolgenerationen, men det kanske bara gällt spel som inte fått en officiell uppdatering såsom GTA5. Att ta i beaktning vad för spel kunden ägt tidigare tycker jag annars är mer än riktigt.
Hur är det med PC versionen har det redan de bättre effekterna? "Rockstar säger också att spelet kommer ha ökad population och trafik i städerna, tätar vegetation, bättre ljus och skuggor, vatten-reflektioner och motion-blur. Spelet kommer även ha snyggare explosioner och eld plus massa andra förbättringar."
Den nya versionen låter som att den kan bli riktigt bra, men sett till vad det kan komma att kosta tror jag verkligen inte att det är värt att införskaffa GTA5 igen om man köpt spelet tidigare.
Vissa utgivare har ju gjort det möjligt att för en billigare peng kunna köpa ett spel till PS5/XBOX series om man nu redan äger samma spel till den äldre konsolgenerationen, men det kanske bara gällt spel som inte fått en officiell uppdatering såsom GTA5. Att ta i beaktning vad för spel kunden ägt tidigare tycker jag annars är mer än riktigt.
Ja personligen har jag inget behöv av att spela det en till gång och rent visuellt tycker förra generationens uppdatering ser bra ut nog idag.
"Writer and Fighter"
Hur är det med PC versionen har det redan de bättre effekterna? "Rockstar säger också att spelet kommer ha ökad population och trafik i städerna, tätar vegetation, bättre ljus och skuggor, vatten-reflektioner och motion-blur. Spelet kommer även ha snyggare explosioner och eld plus massa andra förbättringar."
Om man läser lite mer så verkar det som om Rockstar försöker efterlikna hur spelet ser ut på PC. Så jag gissar PC har mycket av vad denna versionen kommer införa.
"Writer and Fighter"
"Givetvis stöder GTA5 också de snabba SSD-hårddiskarna på båda konsolerna."
Vad innebär det? Jobbigt utan stöd, skulle ju inte vara kul ifall man var tvungen att streama eller köra från skiva.
Förmodar dock att det är ett väldigt begränsat stöd för lagringsenheterna, alltså bara kortare laddningstider.
Väldigt välkommet med tanke på de horribla laddningstiderna det varit innan, men som sagt väldigt begränsat också.
Jag har 4 exemplar. Tror ingen här på FZ bräcker mig eller är lika dum i huvudet.
1 PS3 ex, 1 PS4 ex, 2 PC ex via 1 hos R* Social Club och 1 hos Steam. Jag är uber stolt över mig själv..........
(EDiT: Plockade 1 gratis ex hos EPiC även så jag äger 5st) Men 4 köp som sagt.
______________________________________________________________________________________________________
Det hade varit intressant om R* hade implementerat 1 till sorts bilfysik likt den mästerliga från GTA 4 från 2008 till denna femtioelfte remaster. SÅ att vi hade 2 val i options att välja mellan. Arcade (GTA5) or simulation (GTA4). Då hade det varit ett givet köp men annars är jag sååååååååååååååå trött på GTA 5 som jag varvat skrämmande många gånger på PS3 tiden. Klarat det 1 gång på PS4 men aldrig på dator versionerna. Då var det nästan soppatorsk i glädje från detta spel. Har aldrig lirat online delen ska sägas.
______________________________________________________________________________________________________
Hoppas ett storföretag som har kapital ger sig in och gör en GTA kopia o sätter press på genren så R* får det svättigt med en tung konkurrent. "Project Everywhere" är väl det som komma skall från Lezlie Benzies och hans nya studio (den före detta R* höjdaren).
Men det ligger väl år in i framtiden.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
"Givetvis stöder GTA5 också de snabba SSD-hårddiskarna på båda konsolerna."
Vad innebär det? Jobbigt utan stöd, skulle ju inte vara kul ifall man var tvungen att streama eller köra från skiva.
Förmodar dock att det är ett väldigt begränsat stöd för lagringsenheterna, alltså bara kortare laddningstider.
Väldigt välkommet med tanke på de horribla laddningstiderna det varit innan, men som sagt väldigt begränsat också.
Lite felformulerat kanske, men att de nyttjar snabbheten i SSD-diskarna. Så jag gissar snabbare laddningstider.
"Writer and Fighter"
Jag har 4 exemplar. Tror ingen här på FZ bräcker mig eller är lika dum i huvudet.
1 PS3 ex, 1 PS4 ex, 2 PC ex via 1 hos R* Social Club och 1 hos Steam. Jag är uber stolt över mig själv..........
Men då borde du ju köpa en 5e...menar GTA "5".....
"Writer and Fighter"
Kände att jag blev tvungen att sammanföra er grabbar.
Zynad, det här är Miffot, han har lite frågor till dig, ni kanske t.om. är bekanta.
Miffot, det här är Zynad som köpt GTA V 3 gånger, är han din gamla bekant eller bara allmänt tappad?
😊
Tappad
Spela spel är kul ibland.
(EDiT: Plockade 1 gratis ex hos EPiC även) Men 4 köp som sagt.
Även jag har köpt spelet 4 gånger, först på PS3 sen PS4 när jag bytte konsol, efter ett tag bytte jag PS4 till Xbox One och blev även där ett köp för att slutligen plocka hem det till PC vid någon billig rea, äger dock endast PC versionen nu då dom tidigare konsolerna är sålda tillsammans med spelen (förutom Series S)
Blev till slut less på att det inte kom någon 60fps patch till "förra generationen" då jag valde att köpa RDR2 digitalt i hopp om 60 fps på Series S via FPS boost, kör numera GTA V från datorn med Xbox kontroller i soffan.
Blir med andra ord inget 5e köp för min del, mycket till följd av Rockstars girighet, hade generellt inte haft något emot att köpa det för högst 100-150kr med tanke på hur gammalt spelet faktiskt är och att det hade räckt med en fps patch.