Playstation VR2 imponerar på tidiga testare

Robot
Playstation VR2 imponerar på tidiga testare

Skyhög detaljrikedom och vibrerande ansikte går hem.

#playstation-5, #psvr2, #virtual-reality


Medlem

Vibrerande ansikten är vad vi alla vill ha haha.
Jag hoppas de patchar upp moss 1 och moss 2 till denna hjälp (o kontroller) ty då köper jag dem igen.
Fortfarande två av de bästa spel jag spelat.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Vibrerande ansikten är vad vi alla vill ha haha.
Jag hoppas de patchar upp moss 1 och moss 2 till denna hjälp (o kontroller) ty då köper jag dem igen.
Fortfarande två av de bästa spel jag spelat.

Bra om karaktären får en bitchslap eller liknande

Medlem

Foveated rendering! Den heliga graalen inom VR!

Medlem

Ps5 kraft + foveated rendering är riktigt riktigt bra!
Kommer göra underverk för vr spelen

Medlem
Skrivet av Karmak:

Ps5 kraft + foveated rendering är riktigt riktigt bra!
Kommer göra underverk för vr spelen

Tror också detta är helt avgörande för VR. Kommer ge en helt annan nivå !

Medlem

Det gäller att boka så snabbt man kan eller att få vänta riktigt olidligt....

Medlem

Var sugen innan men det här var ju nästan för mycket! Blir spännande med prisen.

Medlem

Men den är fortfarande inte trådlös... :/

Medlem

GE MIG! 🤤


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Men den är fortfarande inte trådlös... :/

Nej tyvärr.
Headsetet är vad man idag får betrakta son riktig high end (för vanliga konsumenter).
Sony har nog fått kapa priset på så mycket som möjligt pga allt annat är i överkant.
Headsetet kan inte säljas för hur mycket som helst och Sony kan inte låta sig förlora hur mycket som helst på varje såld enhet.

Tyvärr fick trådlösa stryka på foten för det innebär merkostnader.

Men det utesluter inte en ev Version 2 eller nån form av framtida wireless adapter.
Kabeln på PSVR2 är nämligen löstagbar, bra också om katten tuggar av den eller nått


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Men den är fortfarande inte trådlös... :/

De har de aldrig sagt att den skulle vara heller iofs. Men det kommer nog någon modul senare (som du kan köpa till) som gör den trådlös ska du se.

Man måste ju spara lite "sälj-knep" inför PSVR3 och PS6 också annars har ingen något att se fram emot när de kommer.

Medlem

Blev riktigt sugen


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Det gäller att boka så snabbt man kan eller att få vänta riktigt olidligt....

Jag kommer säkert lyckas få tag på en innan jag ens får tag på en PS5:a att koppla den in i här i Norge 😁

Medlem

Detta är en riktig grym USP för PS! Det är tråkigt att MS (verkar?) helt övergett VR till Xbox.

Medlem

Blir spännande att se om den blir kompatibel med PC. Då blir det nog ett köp.

Medlem
Skrivet av superapan:

Detta är en riktig grym USP för PS! Det är tråkigt att MS (verkar?) helt övergett VR till Xbox.

Blame Phil spencer, han provade VR blev åksjuk och sa, det här vill ingen ha.
Även fast det först "lovades" så tidigt som med vassaste xbox one skulle klara av VR.
nej men lille phil blev åkskjuk.

Skrivet av Godomaut:

Blir spännande att se om den blir kompatibel med PC. Då blir det nog ett köp.

Knappast troligt att det blir nått officiellt stöd.
Headsetet kopplas via USB-C


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Undrar om en pc VR skulle kunna pressa in ännu högre upplösning och genom ögonspårning kunna ge en 4K känsla utan att vara för krävande.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Undrar om en pc VR skulle kunna pressa in ännu högre upplösning och genom ögonspårning kunna ge en 4K känsla utan att vara för krävande.

Tids nog tids nog.
Finns inget konsument headset med ögonspårning eller mjukvara/spel som utnyttjar Foveated rendering på ett fungerande sätt.
Här verkar ju Sony gjort ett bra jobb tillsammans med Tobii, dom blir nog först ut

Linserna ska vi inte förglömma, detta är Fresnel linser med Sonys egna patent, ingen har nämnt nått om godrays tex som en del kan störa sig på rejält och att det är klar bild över hela fältet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Men den är fortfarande inte trådlös... :/

Och här har vi möjligtvis tröskeln som måste passeras innan det blir åka av på riktigt...i alla fall för egen del.

Medlem

Släpps VR spelen på skiva? I så fall kan jag tänka mig investera i detta. Jag har Oculus S men köper väldigt sällan vr spel då det är digitalt och vet ej om det är ett spel jag tycker om.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Släpps VR spelen på skiva? I så fall kan jag tänka mig investera i detta. Jag har Oculus S men köper väldigt sällan vr spel då det är digitalt och vet ej om det är ett spel jag tycker om.

En del psvr spel släpptes på skiva men dom fleata var digitala tror jag.
Köpa digitalt på steam eller oculus har du ju alltid 2 timmars eller 2 veckors ångerrätt.

Annars kan jag tipsa om Viveport infinity så får du tillgång till en massa spel för en månadsavgift, likt gamepass/ps+


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas ryktena om Half Life: Alyx stämmer. Det hade ju varit drömmen.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Och här har vi möjligtvis tröskeln som måste passeras innan det blir åka av på riktigt...i alla fall för egen del.

Sony kommer troligtvis aldrig släppa en trådlös version. Den ska ju funka direkt och bara att koppla in en sladd, ska vara så lätt att farmor Agda kan installera den.

Det skulle bli alldeles för mycket support frågor om man hade trådlöst med tredjepart grejer mellan headset och Konsollen tyvärr.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Det skulle bli alldeles för mycket support frågor om man hade trådlöst med tredjepart grejer mellan headset och Konsollen tyvärr.

Skulle inte PS5:an kunna sända videosignalen till headsetet direkt via Wi-Fi 6, istället för att gå via router, så att det t.o.m. blir ännu enklare än att koppla in en sladd? Om en Wi-Fi 6-adapter säljs till headsetet sen.

Medlem

Jag är redo. Har haft en hel del pc headsets genom åren men tycker det har varit mycket trixande för att få allt att fungera som man vill. Ska bli skönt med en riktig plug and play lösning samt förhoppningvis bra polerade spel till det.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Knappast troligt att det blir nått officiellt stöd.
Headsetet kopplas via USB-C

Om Sony har egen butik på PC som det ryktas så känns det inte så långsökt.
Men det är ju bra att det är USB-C, väldigt bra port och PS5 har stöd för 10Gbit där, vilket även är vanligt på PC. Borde förhoppningsvis gå att lösa via 3dje part framöver.

Skrivet av neocon:

Skulle inte PS5:an kunna sända videosignalen till headsetet direkt via Wi-Fi 6, istället för att gå via router, så att det t.o.m. blir ännu enklare än att koppla in en sladd? Om en Wi-Fi 6-adapter säljs till headsetet sen.

WiFi 6 är lite långsamt, bland annat batterier kostar och det är skönt att slippa så mycket hårdvara i headsetet som möjligt för att reducera storlek och vikt.

Jag tror mer på WiFi 7, inte ens Valve verkar pigga på trådlöst, även fast att de var inne på det spåret innan Index släpptes. Lät då som att det skulle komma ganska nära inpå.

Men batterier blir billigare och får mer kapacitet, hårdvara går framåt så jag tror inte att det är så långt bort. Det kanske lanseras i samband med PS5 Pro ca 2025?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Om Sony har egen butik på PC som det ryktas så känns det inte så långsökt.
Men det är ju bra att det är USB-C, väldigt bra port och PS5 har stöd för 10Gbit där, vilket även är vanligt på PC. Borde förhoppningsvis gå att lösa via 3dje part framöver.

Om sony ska ha officiellt stöd på PC måste man skriva programvara för att föra videosignalen via usb-c, det är inte standard att ha usb-c på grafikkortet, om det är virtual link du tänker på. Det blev aldrig en standard.

Citat:

WiFi 6 är lite långsamt, bland annat batterier kostar och det är skönt att slippa så mycket hårdvara i headsetet som möjligt för att reducera storlek och vikt.

Jag tror mer på WiFi 7, inte ens Valve verkar pigga på trådlöst, även fast att de var inne på det spåret innan Index släpptes. Lät då som att det skulle komma ganska nära inpå.

Men batterier blir billigare och får mer kapacitet, hårdvara går framåt så jag tror inte att det är så långt bort. Det kanske lanseras i samband med PS5 Pro ca 2025?

Det släpps en WiFi6E adapter till Valve Index på Kickstarter, det ska fungera hur bra som helst.
Sony väljer icket trådlöst för att hålla nere kostanderna, annars hade det inte varit nått verkligt hinder.
Vissa har en felaktig uppfattning att trådlöst måste vara laggigt, krångla osv men det är det inte, speciellt inte om det släpps officiella verktyg.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Någon kvalficerad gissning vad det kommer att kosta?


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Någon kvalficerad gissning vad det kommer att kosta?

4990-5990 (egen gissning)
Spekuleras allt mellan $400 - $600


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar