Robot
Evil West

Blodtörstiga vampyrer hotar Amerikas existens. Och jag är den utvalda monsterstädaren.

#evil-west


Gnällkuk

Trist, hade lite högre förhoppningar på detta Är det bara kampanj eller finns det någon aktivitet efter?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Misstänkte att det skulle bli lite av en besvikelse. Jag har otroligt svårt för linjära enformiga spel så blir nog en pass för mig här, ska kolla lite streams.

Medlem

Låter perfekt för min del. Exakt vad jag förvänta mig.
Massa action och roliga strider

Ska bli roligt imorgon

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Trist, hade lite högre förhoppningar på detta Är det bara kampanj eller finns det någon aktivitet efter?

New Game+ - om du vill låsa upp alla uppgraderingar, perks etc i en andra spelomgång.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Avstängd

Tröttnade på combaten redan i första gameplay trailern.

50 euro för detta? Pass. Kommer nog bara testa om det kommer till gamepass

Medlem

Tack för recension, det här blir inget köp. Inväntar Callisto protocol istället. Fram till dess får God of war duga.
Dock inte omöjligt att man testar om det kommer till Game Pass senare och man har tid över.

Gnällkuk
Skrivet av Mike Stranéus:

New Game+ - om du vill låsa upp alla uppgraderingar, perks etc i en andra spelomgång.

Ok, tack.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ajdå, låter inte som en höjdare. Skippar nog detta till en stor rea.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ett givet köp när spelet kommit på en rea framöver. Det låter som ett spel helt i min smak.

Medlem

Spelar någon någonsin i Quality mode?.....har själv alltid endast spelat i performance mode på både min PS5 och Xbox Series X. I MW2, GoW Ragnar, BF2042, Last of Us Part 1 (Remake) etc etc. Har en LG C1 på 65tum. I jag tänker såhär.... Visst jag kan få 4k i 30fps....men jag ser bara graffen fullt ut OM jag står stilla... i snabba FPS spel som typ MW2 så hellre 60 (helst 120fps) då du ändå inte hinner se skillnaden mellan grafiken i 4k och 1080p när du ändå springer runt som en upphetsad sork på droger....
Correct me if I'm wrong.... Bara min åsikt iaf

Medlem
Skrivet av Locktail:

Spelar någon någonsin i Quality mode?.....har själv alltid endast spelat i performance mode på både min PS5 och Xbox Series X. I MW2, GoW Ragnar, BF2042, Last of Us Part 1 (Remake) etc etc. Har en LG C1 på 65tum. I jag tänker såhär.... Visst jag kan få 4k i 30fps....men jag ser bara graffen fullt ut OM jag står stilla... i snabba FPS spel som typ MW2 så hellre 60 (helst 120fps) då du ändå inte hinner se skillnaden mellan grafiken i 4k och 1080p när du ändå springer runt som en upphetsad sork på droger....
Correct me if I'm wrong.... Bara min åsikt iaf

100% performance-mode här i alla fall, finns inget alternativ


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Resident Evil - West, är våldsamt underhållande.

Där blev jag chockad, förvånad och glad för att sedan bli ledsen.

Medlem

Förbokade spelet.
Läste en recension där dom tycker det känns som 2007. Jag körde lite Ragnarök igår och det slog mig att det känns som Gears of War 2 (2008)

Medlem

Ett 30€ spel med andra ord

Medlem
Skrivet av Karmak:

Låter perfekt för min del. Exakt vad jag förvänta mig.
Massa action och roliga strider

Ska bli roligt imorgon

Känner samma sak, känns som ett spel helt i min smak. Riktigt taggad, ska dra och hämta ut det på Webhallen när de öppnar klockan 10:00 🙂


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Skribent
Skrivet av Locktail:

Spelar någon någonsin i Quality mode?
Correct me if I'm wrong.... Bara min åsikt iaf

Jag tänker mig att svaret är ja. Personligen hamnar jag oftast på performance, men beroende på spelet, händer det ibland att jag väljer quality om det är stabila 30.

Min ohyggligt ovetenskapliga teori är att om ingen hade spelat i quality mode, hade det inte funnits, utan fokus hade alltid varit 60 fps.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Gen
Medlem

Underligt att det bara blev 1080p i Performance mode. Man hade åtminstone förväntat sig 1440p.

Hursomhelst ett spel i min smak. Outriders möter Bulletstorm samt lite Doom på det.

Medlem

Låter som ett typiskt AA spel och det är en typ av spel som växt mer och mer för mig oberoende av genre. Blivit ganska besviken på AAA spelen senaste åren och så kom AA och visade vägen.

Medlem

Hade helt glömt detta är ledig idag så nu ska det liras.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Låter som ett typiskt AA spel och det är en typ av spel som växt mer och mer för mig oberoende av genre. Blivit ganska besviken på AAA spelen senaste åren och så kom AA och visade vägen.

Ja, dom stora AAA-spelen känna ganska lika.
Många vill nog ha det så. Så länge grafiken är snygg.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

100% performance-mode här i alla fall, finns inget alternativ

True, true. Valid Point 😅

Medlem

Spelat en stund nu och det känns småkul. Som ett typiskt Betyg 3-spel. Bra, varken mer eller mindre.

Medlem

Skulle vilja veta lite mer varför extremt linjärt är ett minus.

Det finns många linjära spel jag tycker är bra - till exempel God of War 3, Devil May Cry 5, Doom (2016), Uncharted 4, Bioshock Infinite, Mass Effect etc.

Medlem
Skrivet av stephan900:

Skulle vilja veta lite mer varför extremt linjärt är ett minus.

Det finns många linjära spel jag tycker är bra - till exempel God of War 3, Devil May Cry 5, Doom (2016), Uncharted 4, Bioshock Infinite, Mass Effect etc.

Flera av de bästa spelen är linjära. Tajta, fokuserade och utan onödigt tjafs. Less is more, många gånger.

Skribent
Skrivet av stephan900:

Skulle vilja veta lite mer varför extremt linjärt är ett minus.

Det finns många linjära spel jag tycker är bra - till exempel God of War 3, Devil May Cry 5, Doom (2016), Uncharted 4, Bioshock Infinite, Mass Effect etc.

När det blir för linjärt blir det bara en meningslös promenad, vissa av spelen du listar finns det ofta en belöning för att utforska de små avstickare som finns. I Evil West finns knappt något sånt. Varav "extremt" linjärt, vilket inte faller mig i smaken.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Spelat i några timmar nu. Börjar segt sen när man låser upp fler och fler saker är det otroligt kul!
Som gamla goda actionspel där man bara köttar och lite skitsnack mellan köttandet

Minus för den inte har stöd för ultrawide!!!! Den zoomar in bilden när man tar det! Borde kollas i alla pc recensioner och ge ett stort minus för sånt i dagens spel.
Finns en fix men den håller inte sig när när den kör mellansekvenser sen bytar den tillbaka.

Skribent
Skrivet av Karmak:

Minus för den inte har stöd för ultrawide!!!!

Vi recenserade på Playstation 5. Men din poäng är bra.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Vi recenserade på Playstation 5. Men din poäng är bra.

Yeap vet, var bara allmänt utbrott på sånt

12
Skriv svar