Robot
Dead Space

Rymden har aldrig varit så här äckligt motbjudande inbjudande.

#dead-space


Medlem

Skall köras, då jag endast spelat del 2 på Xbox 360.

Medlem

Nice! Förvänta mig att de skulle göra det bra och det verkar dom ha gjort

Blir en genomspelning via ea play imorgon, sen har man tid att testa wild hearts också innan månadsmedlemskapet går ut

Medlem

Åh, underbart. Är generellt sett för klen för skräckspel men har spelet igenom Dead Space 1 och 2 och de är ju helt fenomenala, även om många pauser fick tas. Ser fram emot att plåga mig igenom detta ännu en gång.

Moderator | Testpilot

Super! Kommer inte köpa på release då jag nyligen lirade originalet, men ska bli kul att ta mig an detta senare


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Efter tredje varvet runt hissen förväntade jag mig nästan att Benny Hill musiken skulle dra igång.

Medlem

Detta införskaffas! Vill inte vara sådär petig men rubriken är märklig, det ska väl vara ”som”, inte ”än”?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sapiens:

https://www.youtube.com/watch?v=VDgCRz8hX5c

Efter tredje varvet runt pelaren förväntade jag mig nästan att Benny Hill musiken skulle dra igång.

Lustigt, det var precis vad jag sa till Tomas! För att citera mig själv; "Hade ingen aning om hur man skulle ta sig an den så blev lite Benny Hill-moment där". Listade ut bättre (och mer ammosnåla) sätt så småningom i alla fall!

Skrivet av lasselason:

Detta införskaffas! Vill inte vara sådär petig men rubriken är märklig, det ska väl vara ”som”, inte ”än”?

Jag ska anropa tryckfelsnisse!

Medlem

Så jäkla taggad! Kommer bli en grym Fredag-kväll.
På med hörlurarna, igång med OLED skärmen och maxa 4090 för här ska det lemlästas!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Detta införskaffas! Vill inte vara sådär petig men rubriken är märklig, det ska väl vara ”som”, inte ”än”?

Medlem

Kommer det till Gamepass 😭


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Redaktör
Skrivet av Sisyr:

Jag ska anropa tryckfelsnisse!

Nisse hälsar att det är fixat!


signatur
Redaktör
Ponny
Skrivet av Crank:

Kommer det till Gamepass 😭

Inte nu, men i sinom tid... borde det göra det?
Inte minst då EA Play ingår i Game Pass Ultimate.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Najs! Ska lätt avnjutas genomlidas i helgen.

Medlem

Bra recension som fick mig sugen på spelet. Tack!

Roligt att det blev en bra remake, var lite orolig ett tag. Blir definitivt ett köp lite längre fram.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är så hypad. Det här spelet är det enda nya spel (från och med nu)jag kommer att spela innan psvr2 kommer. Hoppas verkligen på att jag kan koncentrera mig på bara Dead space nu bara. För jag lirar alldeles för många spel samtidigt.....

Medlem

Vill så gärna spela, längtat efter en remake sedan 2008. Men är inte pepp på att lägga 700kr på ett spel. Så får ta och vänta någon månad.. ugh.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fr0gg0.:

Vill så gärna spela, längtat efter en remake sedan 2008. Men är inte pepp på att lägga 700kr på ett spel. Så får ta och vänta någon månad.. ugh.

Ja det är synd. Blir inte många fullprisspel för mig framöver i och med prisökningen som skett. Det är så mycket reor ändå så att vänta någon månad och beta av backloggen för att sedan få exempelvis Dead Space 50% billigare är ju värt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Trist det lider av tekniska problem, känns mest som en cash grab som inte är optimerad bra.. :/ inte värt fullpris direkt.

Medlem

Mycket bra skrivet men ja det spåra ur i orginalet också vill jag minnas. Det var inte så länge sen jag körde det ( i somras) men man spelar så mycket spel.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Trist det lider av tekniska problem, känns mest som en cash grab som inte är optimerad bra.. :/ inte värt fullpris direkt.

Kikade på Giant Bombs quick look och där nämndes det att det funkade felfritt, de körde på konsol, vet inte om det var ps5 eller XboxSX. Här är det väl testat på PC, det bör ju komma patchar förhoppningsvis.

Medlem

Funderade på att köpa spelet men kanske blir en månad EA Play Pro och spela igenom i helgen istället.

Medlem

Kunde hämta ut mitt ex på postombudet redan idag! Så det är installerat och en patch fanns att ladda ner också så blir att testa ikväll. Dead Space har varit min favoritspelserie ända sen jag spelade originalet och fastnade direkt. Har väntat i åratal på en sån här Remake och nu äntligen är det dags! 😄

Medlem

sjukt läckert hur blodet rann ner för baksidan av hjälmen i hissen i film 1.

Medlem

Shit vad dyrt spelet är.

Medlem

Vänta lite, va?
De vill ha 60€ för spelet?

Medlem

Ser lovande ut, EA har blivit riktigt bra på remakes! 👍

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Super! Kommer inte köpa på release då jag nyligen lirade originalet, men ska bli kul att ta mig an detta senare

Hur kommer det sig att du lirade originalet med vetskap att en remake var på G?

Eller kanske just därför?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Funderade på att köpa spelet men kanske blir en månad EA Play Pro och spela igenom i helgen istället.

Hur mkt kostar det o vad är skillnaden mot EA Origins?


signatur

Memento Mori

Medlem

Lite för dyrt för min smak, älskade dock originalet, som jag kört 2ggr.
Tror jag väntar på rea på detta...


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Skriv svar