Allt om Diablo IV-betan!

Medlem

Kom igenom kön, står att man "logging in" straxt efter står det "failed attempt" och spelet stängs av, starta om jaha då är man i kö igen, 169min kvar. Känns mer som ett beta test av server kapacitet...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Kom igenom kön, står att man "logging in" straxt efter står det "failed attempt" och spelet stängs av, starta om jaha då är man i kö igen, 169min kvar. Känns mer som ett beta test av server kapacitet...

Det är ju det Open Beta är till för bl a.

Medlem

Jisses vad necro köttar jämfört med rouge, allt går ju i turbo


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag körde genom prologen till första hubben, och jag är inte jätteimponerad. Jag hade en hel del tekniska problem - massor med stutter, bl a - vilket nog drog ner helhetsintrycket, men på den korta tiden jag spelade så kände jag inte suget återkomma direkt. Trött spelmekanik och trött story.

Jaja, jag ska ge det en ärlig chans senare i helgen, men det får vara nog för ikväll.

Medlem

hahaa... aaaah... Väntat en timme i kö, "login timed out" - tillbaka i 150 min kö

Skribent

Köade över en timme. När det var min tur. Fail. Nu 157 min kö. Förväntat. Men tröttsamt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Vi är inne och spelar nu, det flyter som smör på PS5. Så jäkla skön känsla i kontrollerna


signatur

War, War never changes...

Medlem

Alltså vad fan? Ja någon beta blir det inte ikväll i alla fal.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Alltså vad fan? Ja någon beta blir det inte ikväll i alla fal.

<Uppladdad bildlänk>

det går ganska snabbt iaf. 50 min har tagit 10 min på mitt andra försök. Förbered dig på att spelet kraschar när du tagit dig genom kön

Medlem

Fick spela i 1 timme sen fick man ett error som bara kan lösas genom att starta om vilket är så kul. Blir nog inget köp av detta på release (fattar att detta är en beta men Acti.blizz är acti.blizz )

Medlem

Fick spela 2h ungefär, efter 30 minuters kö, fick DC och nu är det 2h väntetid

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Fick spela 2h ungefär, efter 30 minuters kö, fick DC och nu är det 2h väntetid

Jag kom in, fick sedan gå och preppa för ett barnkalas. Nu är det 2h väntetid Men sånt är livet. Har två gaming PC på bordet så lirar nya Stellaris DLC på andra samt kör Labyrinth of Galleria på PS5an.

Skribent

Split screen co-op har slutat funka. När man startar upp andra handkontrollen för att joina så händer inget.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kunde spela i 2½ timme eller nåt, sen började det lagga och släpa,
sen utslängd (network error), sen nu över två timmars queue... ja jisses


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Medlem

Har tagit 60 minuter kö på 30 minuters väntan så kön verkar ju iaf ha fel åt rätt håll. Hoppas man får köra 1h idag iaf

Medlem

Var inte för hajpad för fyran men tänkte att jag fick ge det en chans när man ändå kunde utan att behöva betala. Jag är inte direkt närmare köpknappen nu än innan jag provat. Det känns som det är konsol först i denna versionen, hela UI:et är en total katastrof där helskärmar är name of the game. Vill du kolla på kartan medan du springer? Glöm det, helskärm och man förlorar kontrollen över sin gubbe. Alla menyer är uppenbart uppbyggda för att kunna styras med en kontroll och inte mus och tangentbord. Det är lång väg från Blizzards PC only detta och det är med sorg man ser utvecklingen. De hade väl ändå kunnat ha 2 olika UI, en för PC och en för konsol.

Medlem

Kicka igång på PS5an nu. 143 min kö då. 🙃


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Kom in rätt snabbt (ca 50 min) strax innan middagen. Han dra upp ett par level innan käk och höll mig kvar under tiden. Körde till lvl 5-6 innan jag vart disconnectad på riktigt, så nu är det kö plats 167 för mig. Ska bli skönt med en powernap på 2,5 timme

Medlem

Bara jag som inte får vibrationer i kontrollen på PS5?


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av Ender:

Kom in rätt snabbt (ca 50 min) strax innan middagen. Han dra upp ett par level innan käk och höll mig kvar under tiden. Körde till lvl 5-6 innan jag vart disconnectad på riktigt, så nu är det kö plats 167 för mig. Ska bli skönt med en powernap på 2,5 timme

thats dedication Var många år sedan jag ställde om dygnet efter ett spel

Blev utslängt jag med nu men 32 min kö så inte så illa.

Än så länge känns det på tok för enkelt. Ingen utmaning alls. Får se hur den saken utvecklar sig.
För enkelt att få bra loot dessutom, trivialiserar loot systemet i mitt tycke. Får se om det består till release. Med tanke på hur det funkar i D3 så är jag rädd för det.
Som någon tidigare redan skrev så känns user interfaced väldigt konsolifierat. Där finns det en hel del att göra på PC.
Skillträdet är väldigt simpelt. Finns i princip tre synnergier att välja mellan. Inte speciellt upphetsande.

Än så länge ligger det på nivån OK Arpg. Men inget revolutionerande. Finns ARPGs som redan är släppta som erbjuder mer i sina vanilla utföranden.

Inaktiv

Ställde mig i kön 17:03 via remote desktop från bussen på väg hem. Hann komma hem, duscha och göra kaffe.
Körde till level 10 sen kom tjejen hem och jag var tvungen att käka nåt.

Det var ju lite tradigt i början som Rogue. Men vid level 6 typ började det bli riktigt roligt. Och det kom lite svårare fiender med. Var ju barnlek hela vägen till världen öppnade upp sig.
Men mycket stutters och rubberbanding. De har lite att jobba på ännu.

Medlem

Jag ger upp för ikväll, sitta i kö i 20-30 minuter för att få spela 5-10 minuter innan man får disconnect, sen sitta i kö 30 minuter till, nej tack.

Medlem

Fan, det är mycket "Error (316719)" och "There was an issue with the bla bla bla Code (300002)"

Medlem

Intressantare storyberättande än i tidigare spel. Skillträdet gör det intressantare att göra en build och betydligt roligare med den stora öppna världen. Snyggt och riktigt bra ljud med tyngd i vapnen.

Medlem

Okej necro äger. Druid var också rätt skoj, warewolf som studsar runt och ylar, men necro var fantastisk. Tror det blir en necro som första riktiga sen vid släppet.

Medlem

Spelat alla klasser nu över level 15. Känns konstigt nog som att det är ganska liten skillnad mellan klasserna. Mana/energy/spirit känns som det funkar likadant och skillträden är i princip uppbyggda på samma sätt med liknade skills för alla klasser (left-click, core, defensive, mobility, cc, ult). Lite variationer finns (book of the dead för Necro, weapon skills för barb etc.), men inte alls känslan man hade i Diablo 2. Dessutom känns det väldigt tråkigt att levla upp en skill mer än en level (oftast påverkas bara damage och cooldown). Det är kul att spela, men spelet känns lite som på räls och har dålig variation.

Medlem

Jag är ibland ganska kräsen med spel och detta känns som att vi får väldigt mycket bara på en helg. Det som däremot stör mig oerhört är att det verksr utspela sig i någon sibirisk rysk jävla landsbygd tillsammans med ett skitdåligt manus.
Känns spontant som blizzard tagit flera genvägar hör gällande karaktärer och story.

Medlem

nere på 1 minuts kö nu när vi är förbi midnatt. Tog längre tid innan man blev utkastad med error 316719 nu också

Medlem

Har man mindre kö om man äger ultimate edition? Hade bara 25 min kö först när open beta började, senare när jag provade igen så hade jag 15 min i kö.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Levlade Necro till 16 och druid till 10. Blir mer lördag och söndag. Roguen är lvl 25 sen förra helgen.

Skriv svar