Cowabunga! Vad spelar du i helgen?

Skrivet av Sebastian Lind:

Ahhhhhh..... Jag älskar DQ-serien, men är inte riktigt så begeistrad som jag hade hoppats? Vet inte varför, men det är nästan som att det är för jäkla fyllt med content och lite tungrott ibland så det påminner nästan lite om evighetslånga DQ7 i det avseendet. Jag gillar det verkligen, men det känns lite väl utdraget i jämförelse med t ex trean och fyran, som är mina favoriter. De var snabbare, lite mer snappy. Kanske borde ha spelat i 2D-läget men känns konstigt att byta nu. Men alltså, Sylvando! SYLVANDO!! vilken karaktär. 😲

Jo, det finns mycket att upptäcka. DQ11 var mitt första spel i den serien så kan inte direkt jämföra. Jag köpte den första versionen (PS4), inte den som kom efter med orkestermusik och 2D-läget. Men jag tror jag landade på ca 150 timmar för platinum, ganska exakt 5 år sen. Ville inte att det skulle ta slut. Och ja, Sylvando är fantastisk! Veronica likaså.

Skrivet av Sphere Of No-Form:

Jo, det finns mycket att upptäcka. DQ11 var mitt första spel i den serien så kan inte direkt jämföra. Jag köpte den första versionen (PS4), inte den som kom efter med orkestermusik och 2D-läget. Men jag tror jag landade på ca 150 timmar för platinum, ganska exakt 5 år sen. Ville inte att det skulle ta slut. Och ja, Sylvando är fantastisk! Veronica likaså.

Aha, jag förstår! Men då har du ju massor med DQ-gött att ta dig an, ifall andan faller på! Jag har spelat alla i hela serien förutom tian, som inte översatts. Har nästan 70h redan och bara börjat act 2 så är nog rätt långsam, det blir säkert uppemot 150h för mig med

Aha, jag förstår! Men då har du ju massor med DQ-gött att ta dig an, ifall andan faller på! Jag har spelat alla i hela serien förutom tian, som inte översatts. Har nästan 70h redan och bara börjat act 2 så är nog rätt långsam, det blir säkert uppemot 150h för mig med

Jo, har funderat lite på det men min PS2 är stendöd och äger endast en Nintendokonsol, Gamecuben.
Men jag ser fram mot HD-2D remaken av trean som kommer nu i höst/vinter. Och nästa år får väl ettan och tvåan samma behandling.
Sen har man inte all tid i världen även om man knappt sover. Backloggen är brutal.

Medlem
No Mans Sky Rocks!

No Mans Sky! Expeition 14! Här kommer jag! Jag ska erövra hela galaxen!

Medlem
It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av baxtex:

Köpte Rayman Origins och spelade lite på Decken och blev helt fast så blir nog det. 🤓

Rayman Legends rekommenderas varmt. Det är mästerligt och innehåller också banor från Origins.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv

Remnant II 👍

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Rayman Legends rekommenderas varmt. Det är mästerligt och innehåller också banor från Origins.

Får bli det sen. Origins var på rea.

Medlem

Jag och brorsan fortsätter panga i Escape From Tarkov

Ambassadör
Xbox

Blev klar med Forza Horizon igår, håller fantastiskt bra än! Nu blir det ännu ett gräv i backloggen och Tomb Raider: Definitive Edition står på menyn.

signatur

Jump in.

Medlem

Fortsätter med Ellden Ring

Medlem

The Legend of Zelda: A Link to the Past

Medlem

Planen var Shin megami tensei: Strange journey Redux (3DS) Samt Colony Ship (PC).

Sedan råkade jag köpa Sins of a solar empire 2 (PC) och 20 timmar av helgen försvann :/ Ska se om jag kan rädda upp planerna, men Sins 2 får tiden att gå så jäkla snabbt Måste hitta tid att sova lite också

Medlem

Thank goodness you're here!
The First Descendant
Dysmantle

Medlem
Medlem
Medlem

Borderlands 3 på ps5 men rätt tveksam till det
Ghost of Tsushima (ps5)
World of Goo 2 på pc

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Dave the diver samt Deaths Gambit (gratis på epic).

Castlevania Circle of the Moon och Civ VI!

signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Moderator

Dragon Quest XI blir det nog, om jag hinner. Äntligen i akt 2 nu så... Färdig lagom till jul?! 🙈

Glöm inte bort akt 3 som alla andra!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Tänker att jag ska spela lite cyberpunk2077.. andra gången jag försöker mig på det. Första gången var vid release på ps4 (say no More) men har så jäkla svårt att komma in i det.. kanske helt enkelt inte är för mig..

Samma här! Det tog några timmar men nu susar jag och släcker punkter på kartan 😉

Skrivet av uberpwnage2.0:

Glöm inte bort akt 3 som alla andra!

Haha, nä, har fått lite spoilat för mig så jag har förstått att det tydligen ska vara ett riktigt omfattande postgame. Som tydligen är en homage till tidigare spel, eller?! Ser fram emot det, hur som helst.

Önskar bara man hade mer tid att verkligen grotta ner sig, det känns lite tröstlöst ibland som fyrbarnsfarsa att försöka ro ett evighetsspel som DQ XI i hamn... 😅😂

Skrivet av Fader Konungen:

Castlevania Circle of the Moon och Civ VI!

Circle of the Moon! Det skulle jag verkligen vilja spela om. Inte kört det sedan GBA lanserades och det vore kul att testa igen på en skärm där man faktiskt kan se vad man styr med. 🙈

Medlem

Contra operation galuga

Moderator

Haha, nä, har fått lite spoilat för mig så jag har förstått att det tydligen ska vara ett riktigt omfattande postgame. Som tydligen är en homage till tidigare spel, eller?! Ser fram emot det, hur som helst.

Önskar bara man hade mer tid att verkligen grotta ner sig, det känns lite tröstlöst ibland som fyrbarnsfarsa att försöka ro ett evighetsspel som DQ XI i hamn... 😅😂

Ja, precis. Storymässigt kanske det inte faller alla i smaken, men spelmässigt är det roligt med många nya och svåra utmaningar (i alla fall om man spelar med "Stronger monsters").

Jag älskar det spelet. Musiken är faktiskt det enda jag sätter på minuskontot, bara för att den blir så himla repetitiv.

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem

Klarade just av sista delen av WWZ så det blir väl till att återgå att skita ner kalsipperna i Alien: Isolation antar jag.

signatur
Medlem

Sprang igenom Remnant 2, okej tidsfördriv.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Ja, precis. Storymässigt kanske det inte faller alla i smaken, men spelmässigt är det roligt med många nya och svåra utmaningar (i alla fall om man spelar med "Stronger monsters").

Jag älskar det spelet. Musiken är faktiskt det enda jag sätter på minuskontot, bara för att den blir så himla repetitiv.

Jepp, kör "hard"-läget! Och ja, 🤢🤢 vad musiken börjar bli påfrestande. Det hjälpte en hel del att byta till DQ8-övervärldstemat i alla fall, jag höll på att bli dum i huvudet av den skrikiga XI-låten. Har du spelat några fler i serien?

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Samma här! Det tog några timmar men nu susar jag och släcker punkter på kartan 😉

Låter toppen, ska fortsätta ge det en chans då.. tyvärr lyckades jag få exakt noll spelminuter i helgen..

Moderator

Jepp, kör "hard"-läget! Och ja, 🤢🤢 vad musiken börjar bli påfrestande. Det hjälpte en hel del att byta till DQ8-övervärldstemat i alla fall, jag höll på att bli dum i huvudet av den skrikiga XI-låten. Har du spelat några fler i serien?

I, V och XI är de enda jag spelat Taggad på att spela 3an remake i vinter.

signatur

Testpilot & Twitter

123
Skriv svar