Robot
Avowed

När Obsidian släpper rollspel spelar vi. Det är sen gammalt. FZ testar Avowed.

#avowed, #gamescom, #obsidian

Medlem

Låter onekligen bra! Kan man inte hantera mycket färg i ett spel så vet jag inte riktigt vad problemet är haha, allt behöver inte vara 50 shades of gray så att säga

Låter stabilt, har inte haft så höga förväntningar på det här. Kanske delvist för att jag hatar namnet som känns fel i munnen att säga ...

Medlem

Ser riktigt fram emot detta, och personligen så gillar jag den färgstarka stilen som Obsidian har valt. Det ger spelet en unik karaktär.

Medlem

Älskar Pillars-världen! Ser mycket fram emot detta. Hoppas att det håller vad det lovar.

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Låter övertygande! Maxat rollspelsmys i en imponerande värld.

Medlem

Jag är tyvärr fortsatt försiktig med mina förhoppningar, vill absolut inte påstå att jag är skeptisk men inte helsåld.

Det positiva är att precis som med Massives SW Outlaws räcker det med en månads prenumeration för att lira genom det om jag blir nyfiken.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Låter onekligen bra! Kan man inte hantera mycket färg i ett spel så vet jag inte riktigt vad problemet är haha, allt behöver inte vara 50 shades of gray så att säga

Vad menar du? Du förstår alltså inte på fullaste allvar att man kan ha personliga preferenser?

Medlem

Kul att ni har börjat med ( + och - ) i förtittar även. Me like that .

Ni kanske har använt det ett tag men det är sällan jag kollar förtittar. Bra jobbat iaf.

Tycker MicroSoft borde släppa lös Obsidian bland Bethesda's flera tunga olika varumärken som FallOut, The Elder Scrolls m.m...

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem

Hm. Jag är ett stort Obsidian fan, har i princip gillat allt de gjort, utom just The Outer Worlds då.

Både narrativet och gameplayet var riktigt undermåligt. Platta och tråkiga strider, riktigt kasst system för "gear progression" och loot, samt ointressant system för karaktärsutveckling. Karaktärer och dialog var som bäst axelryckningar.

Tror aldrig jag har känt mig så förvirrad över det generella omdömet om ett spel. Både kritiker och spelare verkade gilla det, och jag kunde bara inte fatta vad de såg som jag inte såg.

Så eh, det jag vill ha sagt är att jag hoppas att det är mer Dark Messiah of Might and Magic och mindre The Outer Worlds.

Medlem

Sjukt pepp! Har älskar alla deras tidigare spel som jag provat och det här låter som mer av samma vara. Februari kan inte komma fort nog!

Gött med färger och shit, är så jäkla trött på att man kan göra precis vad som helst i spel nuförtiden men ändå är det så vanligt med brunträskig "realism"
Obsidian har my blessing, inte för att någon bryr sig 🙈👏👏
🎉🌈🌈🌈 Hehehuehu

Ambassadör
Xbox

Det verkar för jäkla bra! Förstår inte heller problemet med att det är färger, det lär ju passa alldeles utmärkt i The Living Lands.

signatur

Jump in.

Skrivet av Sebastian Lind:

Gött med färger och shit, är så jäkla trött på att man kan göra precis vad som helst i spel nuförtiden men ändå är det så vanligt med brunträskig "realism"
Obsidian har my blessing, inte för att någon bryr sig 🙈👏👏
🎉🌈🌈🌈 Hehehuehu

"Brun realism", där har vi ett nytt uttryck.

signatur
Skrivet av Rafner:

Hm. Jag är ett stort Obsidian fan, har i princip gillat allt de gjort, utom just The Outer Worlds då.

Både narrativet och gameplayet var riktigt undermåligt. Platta och tråkiga strider, riktigt kasst system för "gear progression" och loot, samt ointressant system för karaktärsutveckling. Karaktärer och dialog var som bäst axelryckningar.

Tror aldrig jag har känt mig så förvirrad över det generella omdömet om ett spel. Både kritiker och spelare verkade gilla det, och jag kunde bara inte fatta vad de såg som jag inte såg.

Så eh, det jag vill ha sagt är att jag hoppas att det är mer Dark Messiah of Might and Magic och mindre The Outer Worlds.

Denna kommentar sammanfattar mina tankar väldigt träffsäkert. Exakt så. Vill vara taggad för Avowed men var gång The Outer Worlds nämns så ryggar jag tillbaka lite och en iskall kår av osäkerhet infinner sig.

Medlem

Jag tror på att Obsidian kan kamma hem lyckan och glädjen med Avowed.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Vad menar du? Du förstår alltså inte på fullaste allvar att man kan ha personliga preferenser?

Absolut, men har svårt att förstå mig på de som helt tänker strunta i spelet för att det förekommer färg.

Medlem

Jojo alla färgälskare, problemet är bara att fortnite/minecraft art designen har korrumperat varenda jävla spel idag, allt från hc shooters till stora mmo. Inte så att direkt att Obsidian här är unika, dom kör på starka kontraster för att det är vad som har varit trenden senaste åren. Jag är helt övertygad om att Obsidians spelarbas hade föredragit än mer nedtonad design. Men visst, kul att ni nintendo lirare är nöjd med det, blir säkert ett bra spel ändå! xD

Medlem
Skrivet av DieZe:

Absolut, men har svårt att förstå mig på de som helt tänker strunta i spelet för att det förekommer färg.

Jag hoppades på ett mycket mörkare spel med tanke på första teasern.

Så jag är kanske inte besviken men hade helt klart föredragit en mörk och kanske till och med "grim dark" värld.

Det som gör mig försiktig är att det jämförs med The Outer Worlds, vilket jag aldrig riktigt fastnade för. Men hoppas självklart att det är obefogat.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Kan bli för mycket färg, Fortnite är för min del ett skräckexempel

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag hoppades på ett mycket mörkare spel med tanke på första teasern.

Så jag är kanske inte besviken men hade helt klart föredragit en mörk och kanske till och med "grim dark" värld.

Det som gör mig försiktig är att det jämförs med The Outer Worlds, vilket jag aldrig riktigt fastnade för. Men hoppas självklart att det är obefogat.

Instämmer, första teasern/trailer visade en next-gen ännu mörkare skyrim. Nu fick vi outer worlds i skyrim istället. Jag är besviken tbh.

Medlem

Jag hoppas jag kommer gilla Awoved mer än Outer Worlds, ser rätt så charmigt ut. O

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Ska bli intressant.
Ang jämföreslsen med Outer Worlds. Jag misstänker att Pillars mycket vuxnare,och mer utbyggda, värld kan gynna det.
Men vi kommer ju får märka inom en någorlunda snar framtid.

Medlem

The Outer Worlds var en styggelse och jag förstår inte hur någon kan nämna det i samma andetag som Fallout: New Vegas.

Avowed är grafiskt mycket snyggt baserat på videon (om än feminint och färgglatt), men herregud vad förolämpande med den där radarn där fiender lyser rött innan man ens sett dem, och alla mål för en quest indikeras med en målsökare med avstånd i meter och allt - precis som i The Outer Worlds.

signatur

Memento Mori

Medlem

Besvikelsen hade varit stor om jag inte hade varit engagerad i spelets utveckling sedan teasern.. nu har jag redan kommit över besvikelsen Avowed ser ut att bli.

Nej tack, kommer inte att få mig att punga upp 700 riskstålar..Teasern var verkligen en teaser då det är det bästa vi har sett angående detta spelet och fick mig att hoppas om just "ett nytt Skyrim"

Istället för att våga lägga all krut på riktig dark-fantasy atmosfär, blodigt, allvarligt, krig, döende värld som teasern..teasade om. Istället för Game of Thrones gav dom oss Inside Out. Detta känns som något som har skapats för Reddit massan i hopp om bli en kult klassiker och i bästa fall ett meme spel.

Folk här verkar tycka det ser unikt ut, enligt mig ser det mer generiskt ut än DJ Qualls på en nördmässa.

Det blir att modda sönder Skyrim för fyrtiofemtonde gången istället. Mängden quests mods + fidelity mods + combat/animation mods + vapen/magi mods gör Skyrim till 2020-talets Skyrim jag förväntade mig av Avowed. Tråkigt men så är det.

Utan att ha spelat det, utan att någonsin kommer att spela det får det en permanent: 2/10

Medlem
Medlem

Är det bara fps kamera eller går det spela i tredje person?

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det går i tredje person.

Redaktör
Ponny
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det var en bra fråga. Testade det inte själv mest för att jag kände att first person var det logiska i mitt huvud. Men kollade upp det och, japp, det ska också gå att spela tredjeperson. Gott så! (Även om jag inte vet hur bra det läget känns.)

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av DieZe:

Dessutom är jag aningens färgblind.

Kanske handlar det mest om förväntningarna jag fick på första teasern som gör att det färgstarka alltjämt påverkar mig. Kan nog vara en vanesak. Men ja, jag är väldigt spänd på det här spelet. Bara begreppen "Obsidian" och "rollspel" är ju en kombo som brukar innebära något väldigt trivsamt.

signatur

En Bamseponny av folket

12
Skriv svar