Vilket maträtt tröttnar du aldrig på?

Medlem
Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Sen lumpen? Där fick man i och för sig pansarkex (ungefär som Mariekex, fast de bänkar över 100 kilo).

Haha. Precis. Det är bara vi som spenderade året efter studenten ute i skogen som har skopat leverpastej med ”pansarkex”. Finns de förresten i handeln att köpa? Inte för att jag behöver misshandla insidan av kroppen mer än jag gör men det vore roligt att prova.

Inaktiv
Skrivet av GustavA:

Helst. Men katten diggar det så messmör får väl vara kvar.

Både osten och smöret är ju så gott 😮

Inaktiv
Skribent

Pyttipanna med rödbetor tröttnar jag aldrig på. Så jäkla gott och enkelt.

Medlem

Svennebanan-Tacos. Inte ovanligt att jag käkar det en vecka i sträck

Vårrullar är också en besatthet.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

KoP
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Pyttipanna med rödbetor tröttnar jag aldrig på. Så jäkla gott och enkelt.

Testa pyttipanna med rödbetsallad om du inte har gjort det. 🤤

Medlem

Köttbit, klyftpotatis och sås

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Ja det gör det precis som plättar.
Tips sätt brun-ost på vofflorna.. det är norska varianten. Mycket gott

Alltid brunost på våfflorna sedan jag provade det! Norrmännen har bra idéer

Har mängder av rätter jag aldrig tröttnar på och kålsoppa är väl den som levt kvar längst. Ett arv efter farfar som fyller mig med nostalgi, även om hans version nästan innehöll mer sirap än vatten.

Även andra klassiker i det svenska köket som torsk med äggsås och strömming med dill och kaviar.

Annars är den thailändska massaman curryn nog den absoluta favoriten och något jag lagar nästan varje vecka. Samma sak med kinesisk yu xiang aubergine som också lagas frekvent.

Medlem

Köttbullar och makaroner. Skulle kunna äta det flera gånger i veckan. Det blir dock inte lika gott i matlåda mikrat.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av GustavA:

Haha. Precis. Det är bara vi som spenderade året efter studenten ute i skogen som har skopat leverpastej med ”pansarkex”. Finns de förresten i handeln att köpa? Inte för att jag behöver misshandla insidan av kroppen mer än jag gör men det vore roligt att prova.

Jag har sett dem tidigare på Outlet-butiker där de säljer ut militärgrejor. Men tror det nog bara var en tillfällighet. Där fanns det även de där Nickel-pastillerna som var borta ur handeln (men är tillbaka nu).

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

makaroner blandade med maletkött. Detta kan jag äta som lunch 5 dagar i veckan I månader har aldrig kollat hur länge jag ätit. Kör för tillfället 3dl havregryn i vatten + ibland med skivad banan som lunch i arbete(Ibland så äter jag ute så då äter jag det hemma istället). Det har jag hållit på sen januari varje dag.(Förutom då jag var på semesterresa)

Medlem

Ärtproteinsshake.

Medlem
Inaktiv

Spaghetti med köttfärssås
Köttfärslimpa
Fläsk och löksås

Medlem

Kebabpizza tröttnar jag aldrig på!

signatur

Burn in the light.

Medlem

Fläskpannkaka, Spenatsoppa, Majssoppa

Medlem

Bruna bönor och bacon.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skärmdumpsmästare

Stuvade makaroner och falukorv. Sen ska det självklart ätas med sötstark senap, helst Västerviks!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Hamburgare. Skulle kunna äta det varje dag resten av livet.

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

En bra lasagne som inte är torr. Sådana kan jag äta i princip varje dag utan att ledsna.
Även klassiska svenska husmansrätten raggmunk m. fläsk.

Skrivet av Siegfried:

Finns det någon maträtt du verkligen älskar som du aldrig tröttnar på?

Jag tröttnar aldrig på kyckling med rödkurry och ris. Skulle kunna äta det varje dag.

Vedervärdigt. Allt med curry stinker offentlig toalett.

Fragtjuv

Spaghetti bolognese. Älskar det hela livet och alltid kul att prova då de kan skilja sig åt mycket.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Linser med ris skulle jag kunna äta varje dag. Gärna med med spenat till.

Medlem

Pasta pesto med fetaost, tomater, kikärtor o ruccola.

Qus
Medlem

Lasagne. Skulle kunna äta det till lunch och middag varje dag tror jag.

Medlem

Kyckling med starka kryddor och ris. För det mesta blir det Vindaloo och Sichuan.

Jag är en sån där som har Carolina Reaper på mina Cornflakes.

Medlem

Hamburgare
Pizza
Sushi
Spaghetti och köttfärssås

Korvstroganoff med ris! Enkel att tillaga, billiga ingredienser och otroligt gott.

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

12
Skriv svar