Vilket maträtt tröttnar du aldrig på?
Sen lumpen? Där fick man i och för sig pansarkex (ungefär som Mariekex, fast de bänkar över 100 kilo).
Haha. Precis. Det är bara vi som spenderade året efter studenten ute i skogen som har skopat leverpastej med ”pansarkex”. Finns de förresten i handeln att köpa? Inte för att jag behöver misshandla insidan av kroppen mer än jag gör men det vore roligt att prova.
Helst. Men katten diggar det så messmör får väl vara kvar.
Både osten och smöret är ju så gott 😮
Pyttipanna med rödbetor tröttnar jag aldrig på. Så jäkla gott och enkelt.
Testa pyttipanna med rödbetsallad om du inte har gjort det. 🤤
Ja det gör det precis som plättar.
Tips sätt brun-ost på vofflorna.. det är norska varianten. Mycket gott
Alltid brunost på våfflorna sedan jag provade det! Norrmännen har bra idéer
Har mängder av rätter jag aldrig tröttnar på och kålsoppa är väl den som levt kvar längst. Ett arv efter farfar som fyller mig med nostalgi, även om hans version nästan innehöll mer sirap än vatten.
Även andra klassiker i det svenska köket som torsk med äggsås och strömming med dill och kaviar.
Annars är den thailändska massaman curryn nog den absoluta favoriten och något jag lagar nästan varje vecka. Samma sak med kinesisk yu xiang aubergine som också lagas frekvent.
Haha. Precis. Det är bara vi som spenderade året efter studenten ute i skogen som har skopat leverpastej med ”pansarkex”. Finns de förresten i handeln att köpa? Inte för att jag behöver misshandla insidan av kroppen mer än jag gör men det vore roligt att prova.
Jag har sett dem tidigare på Outlet-butiker där de säljer ut militärgrejor. Men tror det nog bara var en tillfällighet. Där fanns det även de där Nickel-pastillerna som var borta ur handeln (men är tillbaka nu).
"Writer and Fighter"
makaroner blandade med maletkött. Detta kan jag äta som lunch 5 dagar i veckan I månader har aldrig kollat hur länge jag ätit. Kör för tillfället 3dl havregryn i vatten + ibland med skivad banan som lunch i arbete(Ibland så äter jag ute så då äter jag det hemma istället). Det har jag hållit på sen januari varje dag.(Förutom då jag var på semesterresa)
En bra lasagne som inte är torr. Sådana kan jag äta i princip varje dag utan att ledsna.
Även klassiska svenska husmansrätten raggmunk m. fläsk.
Finns det någon maträtt du verkligen älskar som du aldrig tröttnar på?
Jag tröttnar aldrig på kyckling med rödkurry och ris. Skulle kunna äta det varje dag.
Vedervärdigt. Allt med curry stinker offentlig toalett.