People Can Fly skrotar två projekt och säger upp personal

Robot
People Can Fly skrotar två projekt och säger upp personal

Varav ett var med Square Enix och det andra ett VR-spel.

#People-can-fly, #Square-enix, #nyhetstips


Verkar dåligt av Square Enix att ha så bristfällig kommunikation med studion. Eller så har People can fly dålig ledning som inte förstått avtalen.

Litet tips också; de har antagligen kollat på cash flow, vilket egentligen inte översätts till pengaflöde utan kassaflöde.

Skribent
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Verkar dåligt av Square Enix att ha så dålig kommunikation med studion. Eller så People can fly dålig ledning som inte förstått avtalen.

Litet tips också; de har antagligen kollat på cash flow, vilket egentligen inte översätts till pengaflöde utan kassaflöde.

Slarvigt, fixat 👍

Skrivet av ValleyCountryFlash:

Verkar dåligt av Square Enix att ha så dålig kommunikation med studion. Eller så People can fly dålig ledning som inte förstått avtalen.

Litet tips också; de har antagligen kollat på cash flow, vilket egentligen inte översätts till pengaflöde utan kassaflöde.

Det PCF har varit duktiga på är att anställa en massa folk och öppna underlydande bolag världen över.
Utan att ha någon inkomst att tala om annat än att sörpla på Square Enix pengaljuver?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Mättnadsgraden inom spelbranschen sker ju gradvis och vi börjar nog närma oss en punkt där det blir svårt att göra något unikt


signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Var ju inte så konstigt att man la ner ett VR-projekt. Nästan konstigare att man startade ett.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Var ju inte så konstigt att man la ner ett VR-projekt. Nästan konstigare att man startade ett.

Håller med.

Hade varit intressant att veta hur lönsamma VR projekt är idag. Var mycket snack om Oculus, PSvr osv för några år sedan men nu tycker jag knappt att jag hört någonting. Förutom Metas snack om Metaverse vartannat år. Till och med den där Apple hjälmen blev nyhetens behag känns det som.

Medlem

Hade vart intressant att läsa hur mycket spelförsäljningen gått ner senaste åren. Man får anta att det är detta som är bakgrunden till alla nedläggningar och nedstängningar av studios?

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Hade vart intressant att läsa hur mycket spelförsäljningen gått ner senaste åren. Man får anta att det är detta som är bakgrunden till alla nedläggningar och nedstängningar av studios?

Går spelförsäljningen upp så finns det ingen anledning att göra sig av med personal som kan göra DLCs, Microtransactions och nya spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Hade vart intressant att läsa hur mycket spelförsäljningen gått ner senaste åren. Man får anta att det är detta som är bakgrunden till alla nedläggningar och nedstängningar av studios?

Jag tror att det handlar mer om att det görs så många spel. Jämför med att det öppnar mängder av nya restauranger i en stad - till slut kommer det inte gå runt för alla oavsett hur god mat alla gör.

Game Pass verkar dock ha ganska stor inverkan på spelförsäljningen på Xbox.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Går spelförsäljningen upp så finns det ingen anledning att göra sig av med personal som kan göra DLCs, Microtransactions och nya spel.

men ai? Black ops 6 verkar ju låta AI göra en hel del assets 🤔


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

1
Skriv svar