Vi som ska importera Switch 2
har det skickats än? dom har än varken dragit pengar eller skickat och idag är ju release. men står fortfarande "arriving tuesday"
Inte fått någon uppdatering angående leverans.
Inte fått det från Nintendo Store Ireland heller så vem vet när konsolerna dyker upp 😅
Hade ju varit fantastiskt att få konsolen idag, men jag ställer mig i ledet för dom som fått måndag som förväntad leverans.
MEN, när jag tänker på att jag varken sponsrat giriga svenska butiker/distributörer eller spenderat 2000:- "för mycket", så känns måndag ändå värt väntan
Det som känns mest bittert är ju att man själv bokade 30min efter att man fick mail på första dagen man kunde förboka hos My Nintendo. Och sedan hamnar man bland de sista som verkar få.
Det som känns mest bittert är ju att man själv bokade 30min efter att man fick mail på första dagen man kunde förboka hos My Nintendo. Och sedan hamnar man bland de sista som verkar få.
Ja, det förstår jag verkligen.
Även om Nintendo skrev att Sverige som marknad kan bli försenad leverans, så borde ju ändå ett kösystem vara på plats.
Verkar finnas ett överflöd av Nintendos i svenska butiker haha.
Elgiganten har konsolen plus MK i stort sett i samtliga butiker och +100 i lager online
Jag blir också lite skadeglad av att kombinationen Bergsala och giriga återförsäljare inte betalar sig fullt ut för dem. Inte för att jag vill att det ska dåligt för någon av dem, men sätter man ett slutpris som är cirka 34 procent dyrare än övriga Europa så har jag svårt att känna sympati för branschen.
postnord knacka nyss på dörren, så nu har jag Pro kontrollen i händerna....den känns väldigt skön....synd man inte har ngt att spela på haha
Har du provat om dem fungerar på Switch 1?
Jag har en Docka med VRR stöd som jag tänkte prova om VRR fungerar på, för att se om det är konsolen eller Nintendos egna docka som är hindret för VRR.
Men jag såg någonstans att Nintendos anti-pirat skydd riskerar att bricka konsoler om man kopplar något icke licenserat , så nu vet jag inte jag vågar prova :/ Det kanske skulle kunna ge utslag på att man försöker hacka konsolen?
Låter ju långsökt, men jag är inte så sugen på att skicka in konsolen ifall det blir något problem heller....
Har du provat om dem fungerar på Switch 1?
Jag har en Docka med VRR stöd som jag tänkte prova om VRR fungerar på, för att se om det är konsolen eller Nintendos egna docka som är hindret för VRR.
Men jag såg någonstans att Nintendos anti-pirat skydd riskerar att bricka konsoler om man kopplar något icke licenserat , så nu vet jag inte jag vågar prova :/ Det kanske skulle kunna ge utslag på att man försöker hacka konsolen?
Låter ju långsökt, men jag är inte så sugen på att skicka in konsolen ifall det blir något problem heller....
testa nyss. verkar inte gå
Ja, det förstår jag verkligen.
Även om Nintendo skrev att Sverige som marknad kan bli försenad leverans, så borde ju ändå ett kösystem vara på plats.
Ja, kösystemet verkar ju som bortblåst :/ Undrar lite om man blev petad långt ner i listan för att de uppdaterade ens order från UK -> EU plugg. Bestraffad för att man följde länken som de själva skickade till en. Så man är ju glad att andra får, men man känner ju sig väldigt lite som VIP nu än när man blev inbjuden att boka före andra.
Men men, den dyker väl upp så småningom och då får man ta och njuta helt enkelt.
Ja, kösystemet verkar ju som bortblåst :/ Undrar lite om man blev petad långt ner i listan för att de uppdaterade ens order från UK -> EU plugg. Bestraffad för att man följde länken som de själva skickade till en. Så man är ju glad att andra får, men man känner ju sig väldigt lite som VIP nu än när man blev inbjuden att boka före andra.
Men men, den dyker väl upp så småningom och då får man ta och njuta helt enkelt.
Tror inte det har med saken att göra. Jag beställde första dagen direkt från tyskland. Alltså inga ändringar av ordern. Jag är fortfarande på stadiet att jag har ett kollinummer från DHL men det funkar inte på hemsidan = förmodligen inte skickat än.
Kan ha mer att göra med var vi bor geografiskt kanske. Jag bor i Luleå i norr vilket är en bit från tex Malmö eller Västerås där folk nu får konsoler. Så de kanske prioriterade att få iväg till orter där det faktiskt är möjligt att få ut till release dagen Här i norr är vi inte bortskämda med att få saker vid release även vid beställningar i Sverige. Så jag hade redan planerat med att den kommer nästa vecka 2000kr billigare pris var orsaken till min beställning, inte när den beräknades komma.
Sitter också och väntar på att trackingen ska uppdateras. Mitt paket ligger väl i diket någonstans i Tyskland eller Polen 😏
Var inställd på leverans nästa vecka oavsett vad och har Expedition 33 kvar att spela men hade varit kul om det faktiskt rörde på sig istället för att stå stilla och inte finnas reggad hos DHL alls 😅
testa nyss. verkar inte gå
Surt, har du provat via USB också?
Tror inte det har med saken att göra. Jag beställde första dagen direkt från tyskland. Alltså inga ändringar av ordern. Jag är fortfarande på stadiet att jag har ett kollinummer från DHL men det funkar inte på hemsidan = förmodligen inte skickat än.
Kan ha mer att göra med var vi bor geografiskt kanske. Jag bor i Luleå i norr vilket är en bit från tex Malmö eller Västerås där folk nu får konsoler. Så de kanske prioriterade att få iväg till orter där det faktiskt är möjligt att få ut till release dagen Här i norr är vi inte bortskämda med att få saker vid release även vid beställningar i Sverige. Så jag hade redan planerat med att den kommer nästa vecka 2000kr billigare pris var orsaken till min beställning, inte när den beräknades komma.
Jag bor i Stockholm, och om de skickat flyg till Arlanda så borde det ju gå att leverera
Jag gjorde min beställning den 21 Maj, hade först en på Webhallen men såg flera trådar om att man kunde beställa via My Nintendo och som tur hade jag nintendo online medlemskap, lätt värt att skippa svenska återförsäljare då man får MKW budlen billigare än själva switchen 😁
Bor i Västerås, garanterat därav så snabb leverans.
Beställde 12 maj och bor i Göteborg där det brukar gå snabbt att få paket från utlandet. Inte fått min länk att spåra från DHL så det är inte ens inscannat.
Tror bara det är tur med vilka lager ens order låg på. Blir väl måndag/tisdag för mig.
Jag blir också lite skadeglad av att kombinationen Bergsala och giriga återförsäljare inte betalar sig fullt ut för dem. Inte för att jag vill att det ska dåligt för någon av dem, men sätter man ett slutpris som är cirka 34 procent dyrare än övriga Europa så har jag svårt att känna sympati för branschen.
Äsch inga konstigheter! Min present tillbaka är att jag kommer låta mina preorders ligga tills dom tickar ut efter 3-5 dagar eller vad det nu är! Kan dom gott ha!
Det är nog inte konstigare än att dom vid en sån här stor release helt enkelt inte prioriterar nån rättvisa. För folk på golvet handlar det bara om att mangla ut varorna från lagret.
Hittills har jag varit rätt lugn, men mitt trackingnummer funkar fortfarande inte, så snart börjar väl leverans på måndag vara i riskzonen tyvärr.
Tror inte heller när man beställde har med saken att göra. Jag beställde i mitten av April och min sambo i slutet på Maj och ingen verkar skickad än. Däremot bor jag också i Luleå så vi kanske prioriteras lågt här.
Men tror egentligen att det bara är helt slumpmässigt och kaos hos Nintendo Store.
Stockholm här. Beställde från Tyska 10 April, Postnord ska leverera mellan 17 - 22 till dörren i dag.
Stockholm här. Beställde från Tyska 10 April, Postnord ska leverera mellan 17 - 22 till dörren i dag.
När började du kunna spåra paketet? Bor också i Stockholm och har inte hört något och kan inte spåra.
Beställde med från tyska den 10:e april men har inte fått någon uppdatering bara som övriga inget trackingnummer att söka på & shippingnr hittar ingen ny status. Det som finns är standard status som för övriga.
Lite lurad känner man sig allt när man beställt med pre-order kod och får lägsta prio känns inte riktigt som VIP =(
Men jag är glad för er övriga som fått den idag Jag kan tänka mig att hänga på Mario Cart World om vi nu ska göra något sådant race senare.
Hur som helst har nästa själva processen varit roligast här på forumet från start till mål.
Trevlig helg på er!
När började du kunna spåra paketet? Bor också i Stockholm och har inte hört något och kan inte spåra.
För Postnord sedan igår. Testa lägg in spårningsnummret du fick från track sidan på Nintendo i Postnord appen bara.
Går det fortare att få paketet om man väljer dhl service ställe typ en preem mack eller nått eller är det snabbare med hemleverans?
För mig blev det ingen skillnad när jag valde service point, fortfarande 9 juni, då de kör ut allt från samma ställe enligt DHL express-kundtjänsten.
Beställde från Nintendo Irland direkt när jag fick mailet från Nintendo. Bor i Stockholm och fick för en halvtimme sen ett meddelande om att DHL levererar på måndag med avsändare i Polen. Verkar väldigt random när de skickas och på vilket sätt.
Edit: Nintendos egna tracking säger fortfarande "Estimated date of delivery: 05.06.2025", men ja det stämmer ju inte.
Community manager på PLAION.
Surt, har du provat via USB också?
funka ej
Tycker även det är lite "gammalt" av nintendo att det följer med en USB-A till USB-C sladd till kontrollen. går inte att koppla in den till switchen direkt