Vi som ska importera Switch 2

Medlem
Skrivet av Trerte:

Någon mer än jag som beställt från Nintendo och fortfarande varken kan spåra eller har hört något från DHL?

Samma här. Inte ett ljud från varken nintendo eller dhl...

Medlem

Jag har fått meddelande om att den är skickad och spårningsnummer men sedan har det stått stilla på Processing. Nintendo Irland 🇮🇪

Medlem
Skrivet av LemonNews:

Har fått min från Elgiganten nu, och har en från Amazon Spanien påväg till nästa vecka. Vad tror ni om att börja spela på Elgigantens och sen bara lämna tillbaka den spanska till elgiganten sen när jag fått den? Är det nån skillnad?

Tror jag läste här eller på SweC att informationsbladen och sånt är på nordiska språk om du köper i Sverige. Sen att Bergsala har stenkoll på serienummer och allt så klart. I bästa fall får du problem vid returen.

I värsta fall får Malte 8 år, som sparat sin veckopeng och klippt gräset, eventuellt problem med garantin för han råkade få din europeiska switch för du inte ville vänta till efter långhelgen. Det är en tanke som kan hålla en vaken om nätterna.

Medlem

Min maskin färdas genom Polen nu, steady as it goes.
Min laddare och Cyberpunk från Retrospelbutiken kommer på måndag.
Min HDMI-switch från Ugreen borde komma på måndag.
Mitt fodral från inet kom idag.

Så på måndag är allt förhoppningsvis check och redo.

Medlem

Beställt från Amazon.fr. Fick ett mail igår om att transaction failed, uppdaterade alla uppgifter och kollade så det fanns pengar. Inga konstigheter med banken… Nu verkar min order fast, inga fler transactionsförsök har gjorts och supporten på amazon säger att det är min banks fel.

Fantastiskt…

Medlem

Ingen av mina Switchar är skickade än som det ser ut. Nintendos support är helt värdelös. På frågan var paketet är och varför det inte är skickat eller går spåra svarar de bara att jag ska få den idag och annars höra av mig. Hörde av mig när det inte kom och får fortfarande svaret att jag ska få det idag. Inget om varför det inte är upphämtat av DHL, inget om var det kan vara. Bara att jag ska få det idag igen. Och det går ju utesluta nu.

Medlem

Samma båt. Icke fungerande spårningsnummer. Men jag har fått tillbehör och spel som jag beställt från svenska firmor Tur att jag har annat att spela i helgen.

Medlem
FNAC

Nån som beställt från FNAC vars switch har lämnat Frankrike än?

Min har legat på "HUB NORD IDF D.R.O IDF" sedan 3 juni 22:19

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Samma båt. Icke fungerande spårningsnummer. Men jag har fått tillbehör och spel som jag beställt från svenska firmor Tur att jag har annat att spela i helgen.

Har också att spela så jag klarar mig egentligen, har börjat gå igenom min inte helt oansenliga backlogg senaste veckorna. Känner ändå att jag håller på att vara mer än lite irriterad. Ett sånt stort företag som inte har en support som kan ge nåt svar överhuvudtaget. De försöker inte ens. Förstår att de har mycket att göra men så svårt kan det ju inte vara faktiskt bara kolla på min order och se att den inte är skickad istället för att skicka flera mail där de säger att den ska komma idag fast den inte har hämtats upp.

Nåt som inte gör saken bättre är att de har tagit nästan 11000 kronor från mitt konto och vägrar säga var mina varor är. Hade det varit ett mindre företag som jag inte kände till hade jag nog ringt min bank nu och anmält dem. Att vägra svara på varorna är och påstå att de skickats fast de inte gjort det när man dessutom tagit betalt gör man bara inte.

Medlem
Skrivet av Dish:

Ingen av mina Switchar är skickade än som det ser ut. Nintendos support är helt värdelös. På frågan var paketet är och varför det inte är skickat eller går spåra svarar de bara att jag ska få den idag och annars höra av mig. Hörde av mig när det inte kom och får fortfarande svaret att jag ska få det idag. Inget om varför det inte är upphämtat av DHL, inget om var det kan vara. Bara att jag ska få det idag igen. Och det går ju utesluta nu.

Ja jag har kämpat med deras support i dagar och jag får bara skitsvar varenda gång. De vill alltid ha någon ny information istället för att ge några som helst svar. De svarar också endast en gång per dag eller till och med varannan dag. I övrigt rekommenderar jag att du skaffar och reggar dig på DHLs appar med samma info som du angav på din order. Det var så jag fick min info från DHL.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Ja jag har kämpat med deras support i dagar och jag får bara skitsvar varenda gång. De vill alltid ha någon ny information istället för att ge några som helst svar. De svarar också endast en gång per dag eller till och med varannan dag. I övrigt rekommenderar jag att du skaffar och reggar dig på DHLs appar med samma info som du angav på din order. Det var så jag fick min info från DHL.

Tack för förslaget men är redan registrerad i DHL:s appar. Inget där heller.

Har fått tre svar från supporten idag så mig har de svarat snabbt men det hjälper som sagt inte när det är samma svar på olika sätt.

Medlem

Lite sjukt är det ärligt talat med allt, absolut inget händer...

dyb
Medlem

Allt jag fick av supporten på amazon.fr, trots att dom inte dragit pengar än

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Hmm jag har fått svar av Nintendo 3 gånger på en dag, igår. Och fick de svaren jag var ute efter i princip.

signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Dunfalken:

🙋‍♂️ Samma här!

Medlem
Skrivet av Herbert:

Hmm jag har fått svar av Nintendo 3 gånger på en dag, igår. Och fick de svaren jag var ute efter i princip.

Intressant jag har fått ETT svar som faktiskt var information. Det tog mig två mail av kontrollfrågor att få det svaret och det var i princip en dag mellan varje mail. När jag väl fick svar så behövdes inte informationen längre. I min värld är det udda att ett så stort företag på en så stor marknad (EU) inte kan bekosta sig en livechat support. Men men nu sitter jag snällt i båten och väntar på att DHL får hit konsolen till på måndag.

Min erfarenhet har dock gjort mig lite orolig utifall att jag behöver utnyttja garantin vid något tillfälle.

Medlem
Skrivet av ActualAir:

Jag har fått meddelande om att den är skickad och spårningsnummer men sedan har det stått stilla på Processing. Nintendo Irland 🇮🇪

I slutändan gjorde jag klokt som litade på de fyrkantiga tyskarna. Föreställer mig skällande schäferhundar och en extremt stark strålkastare i ett annars nedsläckt lager, där deras Nintendo-befäl gastar och skriker på lagerarbetarna på aggressiv tyska.

I övrigt faktiskt himla trist att läsa alla som fastnat i leveranshelvetet, kan verkligen känna frustrationen över ovissheten :/

Medlem

Hur lyckas ni beställa via fnac? Jag hittar inte Sverige i listan över länder när jag skall skriva in min address för leverans.

Medlem

Jag beställde bundle från tyska Nintendo den 6:e eller 7:e maj har jag för mig och fick datum på 9:e juni för leverans igår när DHL länken började funka. Bytte till serviceställe istället för hem och fick meddelande vid 15 tiden idag att det fanns redo för upphämtning.

Undrar om de gått efter orderdatum eller om det blivit lite lotteri med vilka som gick först och hann förbi strejken?

Medlem
Skrivet av Majoren:

I slutändan gjorde jag klokt som litade på de fyrkantiga tyskarna. Föreställer mig skällande schäferhundar och en extremt stark strålkastare i ett annars nedsläckt lager, där deras Nintendo-befäl gastar och skriker på lagerarbetarna på aggressiv tyska.

I övrigt faktiskt himla trist att läsa alla som fastnat i leveranshelvetet, kan verkligen känna frustrationen över ovissheten :/

Jag har också beställt från Tyskland och den har inte skickats än. Inte min sambos heller som också beställde från Tyskland. Känns ju rätt jävligt att båda sitter fast på nåt lager.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jag undrar om det verkligen spelar någon roll vilken europeisk store man beställer ifrån? Eller om det hanteras centralt? Fast det borde ju iofs vara lite olika lokalisering som text på boxar och märkning och så, då det kanske det gör.

Medlem
Skrivet av Dunfalken:

Skrivet av Niveon:

🙋‍♂️ Samma här!

Här är ett exempel på leverans för mitt Clair Obscure: Expedition 33 jag köpte från Fnac.

Skrivet av ao91:

Hur lyckas ni beställa via fnac? Jag hittar inte Sverige i listan över länder när jag skall skriva in min address för leverans.

Hört detta från flera användare och jag vet inte varför det skulle vara så. Jag kunde enkelt välja Suede i listan för länder.

Medlem

Jag beställde från Nintendo Tyskland och fick min idag. Tackar ödmjukast för hjälpen allesammans 🙂

Medlem
Skrivet av ActualAir:

Jag undrar om det verkligen spelar någon roll vilken europeisk store man beställer ifrån? Eller om det hanteras centralt? Fast det borde ju iofs vara lite olika lokalisering som text på boxar och märkning och så, då det kanske det gör.

Nä, det tror jag inte heller, det är nog helt slumpmässigt vilka som får tur och vilka som drar nitlott. Ville bara skriva ett raljerande inlägg om Tyskland.

Min konsol såg för övrigt ut som den kom direkt från ett sågverk, proppfullt med damm i båda kartongerna och påsen med konsolen i, jättedammig den med. märkligt.

Men känns på det stora hela som väldigt traditionellt och typiskt Nintendo denna release. En butikssida som är rörig och ser ut att vara från 2005, inga nymodigheter som live-chatt, givetvis håller de stenhårt på att inte leverera en sekund tidigare ens när det är deras första nya och extremt hypade konsolrelease på 8 år...de kunde ju åtminstone ha gett undantag för länder som har röd dag på fredag som oss, så vi hade fått lite större chans att få Switch 2 på helgen vi med. Men men, de undrar väl varför vi gnäller så mycket, vi har ju våra butiker proppfulla med Bergsala-konsoler, så vad är problemet liksom...

Skrivet av Dish:

Jag har också beställt från Tyskland och den har inte skickats än. Inte min sambos heller som också beställde från Tyskland. Känns ju rätt jävligt att båda sitter fast på nåt lager.

Förbannat trist att höra

Medlem

Trist att behöva vänta till måndag, men känner att det är en principsak att bojkotta svenska priser för den här konsolen.

Beställde från Nintendo Irland. Har anlänt till DHL Danmark så bör ju komma på måndag iaf.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nä, det tror jag inte heller, det är nog helt slumpmässigt vilka som får tur och vilka som drar nitlott. Ville bara skriva ett raljerande inlägg om Tyskland.

Min konsol såg för övrigt ut som den kom direkt från ett sågverk, proppfullt med damm i båda kartongerna och påsen med konsolen i, jättedammig den med. märkligt.

Men känns på det stora hela som väldigt traditionellt och typiskt Nintendo denna release. En butikssida som är rörig och ser ut att vara från 2005, inga nymodigheter som live-chatt, givetvis håller de stenhårt på att inte leverera en sekund tidigare ens när det är deras första nya och extremt hypade konsolrelease på 8 år...de kunde ju åtminstone ha gett undantag för länder som har röd dag på fredag som oss, så vi hade fått lite större chans att få Switch 2 på helgen vi med. Men men, de undrar väl varför vi gnäller så mycket, vi har ju våra butiker proppfulla med Bergsala-konsoler, så vad är problemet liksom...

Förbannat trist att höra

Haha, ja din bild av Tyskland får dom leva med i minst 100 år till efter illgärningarna som begåtts där 😅.

Konsolen har ju ändå inte varit användbar innan en dag 1-patch! Så löjligt att inte skicka ut den tidigare

Medlem
Skrivet av Majoren:

Förbannat trist att höra

Dammig konsollåda lät ju lite sisodär allrså 😬 men allt var fint inuti hoppas jag!?

Tänker o andra sidan att från början var nog många av oss inställda på att få konsolen nästa vecka, men sen har vi hypat upp varandra för leverans på releasedagen, sen när folk börja få idag så börja man själv bli besviken fast jag från början sagt till mig själv att det bara skulle va en bonus ifall man fick på release 😅

Medlem
Skrivet av ActualAir:

Samma här. Fick på mailen att "Good news - Your order has been shipped!" men när man går in på den bifogade länken har det stått still. Jag lyckas inte heller hitta försändelsen i något av DHLs söksidor.

Synd att det går med DHL, jag har nästan bara dåliga erfarenheter av dem..

Medlem
Skrivet av ActualAir:

Haha, ja din bild av Tyskland får dom leva med i minst 100 år till efter illgärningarna som begåtts där 😅.

Konsolen har ju ändå inte varit användbar innan en dag 1-patch! Så löjligt att inte skicka ut den tidigare

Detta stämmer ju iofs inte. Om man haft tillgång till fysiska switch 2 spel så har de funkar. Verkar även som eShop varit öppen redan igår.

Men ja, håller förstås med om att det är tråkigt att det är så hårt med releasedatum, särskilt för oss som har helgdag imorgon. Det är väl dock inget som Nintendo är ensamma om, alla större teknikprylar som släpps gör det oftast under kontrollerade former.

Medlem

Både jag och min vän har idag fått vära konsoler och jag fick gamecube kontrollen. Allt från my nintendo store. Så är bara att tacka och bocka för billigt och punktligt från nintendo, trots att det först inte verkade komma i tid, så blev det perfekt.

Skriv svar