Vi som ska importera Switch 2
Någon mer än jag som beställt från Nintendo och fortfarande varken kan spåra eller har hört något från DHL?
Samma här. Inte ett ljud från varken nintendo eller dhl...
Har fått min från Elgiganten nu, och har en från Amazon Spanien påväg till nästa vecka. Vad tror ni om att börja spela på Elgigantens och sen bara lämna tillbaka den spanska till elgiganten sen när jag fått den? Är det nån skillnad?
Tror jag läste här eller på SweC att informationsbladen och sånt är på nordiska språk om du köper i Sverige. Sen att Bergsala har stenkoll på serienummer och allt så klart. I bästa fall får du problem vid returen.
I värsta fall får Malte 8 år, som sparat sin veckopeng och klippt gräset, eventuellt problem med garantin för han råkade få din europeiska switch för du inte ville vänta till efter långhelgen. Det är en tanke som kan hålla en vaken om nätterna.
Beställt från Amazon.fr. Fick ett mail igår om att transaction failed, uppdaterade alla uppgifter och kollade så det fanns pengar. Inga konstigheter med banken… Nu verkar min order fast, inga fler transactionsförsök har gjorts och supporten på amazon säger att det är min banks fel.
Fantastiskt…
Ingen av mina Switchar är skickade än som det ser ut. Nintendos support är helt värdelös. På frågan var paketet är och varför det inte är skickat eller går spåra svarar de bara att jag ska få den idag och annars höra av mig. Hörde av mig när det inte kom och får fortfarande svaret att jag ska få det idag. Inget om varför det inte är upphämtat av DHL, inget om var det kan vara. Bara att jag ska få det idag igen. Och det går ju utesluta nu.
Samma båt. Icke fungerande spårningsnummer. Men jag har fått tillbehör och spel som jag beställt från svenska firmor Tur att jag har annat att spela i helgen.
Har också att spela så jag klarar mig egentligen, har börjat gå igenom min inte helt oansenliga backlogg senaste veckorna. Känner ändå att jag håller på att vara mer än lite irriterad. Ett sånt stort företag som inte har en support som kan ge nåt svar överhuvudtaget. De försöker inte ens. Förstår att de har mycket att göra men så svårt kan det ju inte vara faktiskt bara kolla på min order och se att den inte är skickad istället för att skicka flera mail där de säger att den ska komma idag fast den inte har hämtats upp.
Nåt som inte gör saken bättre är att de har tagit nästan 11000 kronor från mitt konto och vägrar säga var mina varor är. Hade det varit ett mindre företag som jag inte kände till hade jag nog ringt min bank nu och anmält dem. Att vägra svara på varorna är och påstå att de skickats fast de inte gjort det när man dessutom tagit betalt gör man bara inte.
Ingen av mina Switchar är skickade än som det ser ut. Nintendos support är helt värdelös. På frågan var paketet är och varför det inte är skickat eller går spåra svarar de bara att jag ska få den idag och annars höra av mig. Hörde av mig när det inte kom och får fortfarande svaret att jag ska få det idag. Inget om varför det inte är upphämtat av DHL, inget om var det kan vara. Bara att jag ska få det idag igen. Och det går ju utesluta nu.
Ja jag har kämpat med deras support i dagar och jag får bara skitsvar varenda gång. De vill alltid ha någon ny information istället för att ge några som helst svar. De svarar också endast en gång per dag eller till och med varannan dag. I övrigt rekommenderar jag att du skaffar och reggar dig på DHLs appar med samma info som du angav på din order. Det var så jag fick min info från DHL.
Ja jag har kämpat med deras support i dagar och jag får bara skitsvar varenda gång. De vill alltid ha någon ny information istället för att ge några som helst svar. De svarar också endast en gång per dag eller till och med varannan dag. I övrigt rekommenderar jag att du skaffar och reggar dig på DHLs appar med samma info som du angav på din order. Det var så jag fick min info från DHL.
Tack för förslaget men är redan registrerad i DHL:s appar. Inget där heller.
Har fått tre svar från supporten idag så mig har de svarat snabbt men det hjälper som sagt inte när det är samma svar på olika sätt.
Ja jag har kämpat med deras support i dagar och jag får bara skitsvar varenda gång. De vill alltid ha någon ny information istället för att ge några som helst svar. De svarar också endast en gång per dag eller till och med varannan dag. I övrigt rekommenderar jag att du skaffar och reggar dig på DHLs appar med samma info som du angav på din order. Det var så jag fick min info från DHL.
Hmm jag har fått svar av Nintendo 3 gånger på en dag, igår. Och fick de svaren jag var ute efter i princip.
Where one man falls,
another one stands.
Nån som beställt från FNAC vars switch har lämnat Frankrike än?
Min har legat på "HUB NORD IDF D.R.O IDF" sedan 3 juni 22:19
🙋♂️ Samma här!
Hmm jag har fått svar av Nintendo 3 gånger på en dag, igår. Och fick de svaren jag var ute efter i princip.
Intressant jag har fått ETT svar som faktiskt var information. Det tog mig två mail av kontrollfrågor att få det svaret och det var i princip en dag mellan varje mail. När jag väl fick svar så behövdes inte informationen längre. I min värld är det udda att ett så stort företag på en så stor marknad (EU) inte kan bekosta sig en livechat support. Men men nu sitter jag snällt i båten och väntar på att DHL får hit konsolen till på måndag.
Min erfarenhet har dock gjort mig lite orolig utifall att jag behöver utnyttja garantin vid något tillfälle.
Jag har fått meddelande om att den är skickad och spårningsnummer men sedan har det stått stilla på Processing. Nintendo Irland 🇮🇪
I slutändan gjorde jag klokt som litade på de fyrkantiga tyskarna. Föreställer mig skällande schäferhundar och en extremt stark strålkastare i ett annars nedsläckt lager, där deras Nintendo-befäl gastar och skriker på lagerarbetarna på aggressiv tyska.
I övrigt faktiskt himla trist att läsa alla som fastnat i leveranshelvetet, kan verkligen känna frustrationen över ovissheten :/
Jag beställde bundle från tyska Nintendo den 6:e eller 7:e maj har jag för mig och fick datum på 9:e juni för leverans igår när DHL länken började funka. Bytte till serviceställe istället för hem och fick meddelande vid 15 tiden idag att det fanns redo för upphämtning.
Undrar om de gått efter orderdatum eller om det blivit lite lotteri med vilka som gick först och hann förbi strejken?
I slutändan gjorde jag klokt som litade på de fyrkantiga tyskarna. Föreställer mig skällande schäferhundar och en extremt stark strålkastare i ett annars nedsläckt lager, där deras Nintendo-befäl gastar och skriker på lagerarbetarna på aggressiv tyska.
I övrigt faktiskt himla trist att läsa alla som fastnat i leveranshelvetet, kan verkligen känna frustrationen över ovissheten :/
Jag har också beställt från Tyskland och den har inte skickats än. Inte min sambos heller som också beställde från Tyskland. Känns ju rätt jävligt att båda sitter fast på nåt lager.
I slutändan gjorde jag klokt som litade på de fyrkantiga tyskarna. Föreställer mig skällande schäferhundar och en extremt stark strålkastare i ett annars nedsläckt lager, där deras Nintendo-befäl gastar och skriker på lagerarbetarna på aggressiv tyska.
I övrigt faktiskt himla trist att läsa alla som fastnat i leveranshelvetet, kan verkligen känna frustrationen över ovissheten :/
Jag undrar om det verkligen spelar någon roll vilken europeisk store man beställer ifrån? Eller om det hanteras centralt? Fast det borde ju iofs vara lite olika lokalisering som text på boxar och märkning och så, då det kanske det gör.
Nån som beställt från FNAC vars switch har lämnat Frankrike än?
Min har legat på "HUB NORD IDF D.R.O IDF" sedan 3 juni 22:19
🙋♂️ Samma här!
Här är ett exempel på leverans för mitt Clair Obscure: Expedition 33 jag köpte från Fnac.
Hur lyckas ni beställa via fnac? Jag hittar inte Sverige i listan över länder när jag skall skriva in min address för leverans.
Hört detta från flera användare och jag vet inte varför det skulle vara så. Jag kunde enkelt välja Suede i listan för länder.
Jag undrar om det verkligen spelar någon roll vilken europeisk store man beställer ifrån? Eller om det hanteras centralt? Fast det borde ju iofs vara lite olika lokalisering som text på boxar och märkning och så, då det kanske det gör.
Nä, det tror jag inte heller, det är nog helt slumpmässigt vilka som får tur och vilka som drar nitlott. Ville bara skriva ett raljerande inlägg om Tyskland.
Min konsol såg för övrigt ut som den kom direkt från ett sågverk, proppfullt med damm i båda kartongerna och påsen med konsolen i, jättedammig den med. märkligt.
Men känns på det stora hela som väldigt traditionellt och typiskt Nintendo denna release. En butikssida som är rörig och ser ut att vara från 2005, inga nymodigheter som live-chatt, givetvis håller de stenhårt på att inte leverera en sekund tidigare ens när det är deras första nya och extremt hypade konsolrelease på 8 år...de kunde ju åtminstone ha gett undantag för länder som har röd dag på fredag som oss, så vi hade fått lite större chans att få Switch 2 på helgen vi med. Men men, de undrar väl varför vi gnäller så mycket, vi har ju våra butiker proppfulla med Bergsala-konsoler, så vad är problemet liksom...
Jag har också beställt från Tyskland och den har inte skickats än. Inte min sambos heller som också beställde från Tyskland. Känns ju rätt jävligt att båda sitter fast på nåt lager.
Förbannat trist att höra
Nä, det tror jag inte heller, det är nog helt slumpmässigt vilka som får tur och vilka som drar nitlott. Ville bara skriva ett raljerande inlägg om Tyskland.
Min konsol såg för övrigt ut som den kom direkt från ett sågverk, proppfullt med damm i båda kartongerna och påsen med konsolen i, jättedammig den med. märkligt.
Men känns på det stora hela som väldigt traditionellt och typiskt Nintendo denna release. En butikssida som är rörig och ser ut att vara från 2005, inga nymodigheter som live-chatt, givetvis håller de stenhårt på att inte leverera en sekund tidigare ens när det är deras första nya och extremt hypade konsolrelease på 8 år...de kunde ju åtminstone ha gett undantag för länder som har röd dag på fredag som oss, så vi hade fått lite större chans att få Switch 2 på helgen vi med. Men men, de undrar väl varför vi gnäller så mycket, vi har ju våra butiker proppfulla med Bergsala-konsoler, så vad är problemet liksom...
Förbannat trist att höra
Haha, ja din bild av Tyskland får dom leva med i minst 100 år till efter illgärningarna som begåtts där 😅.
Konsolen har ju ändå inte varit användbar innan en dag 1-patch! Så löjligt att inte skicka ut den tidigare
Nä, det tror jag inte heller, det är nog helt slumpmässigt vilka som får tur och vilka som drar nitlott. Ville bara skriva ett raljerande inlägg om Tyskland.
Min konsol såg för övrigt ut som den kom direkt från ett sågverk, proppfullt med damm i båda kartongerna och påsen med konsolen i, jättedammig den med. märkligt.
Men känns på det stora hela som väldigt traditionellt och typiskt Nintendo denna release. En butikssida som är rörig och ser ut att vara från 2005, inga nymodigheter som live-chatt, givetvis håller de stenhårt på att inte leverera en sekund tidigare ens när det är deras första nya och extremt hypade konsolrelease på 8 år...de kunde ju åtminstone ha gett undantag för länder som har röd dag på fredag som oss, så vi hade fått lite större chans att få Switch 2 på helgen vi med. Men men, de undrar väl varför vi gnäller så mycket, vi har ju våra butiker proppfulla med Bergsala-konsoler, så vad är problemet liksom...
Förbannat trist att höra
Dammig konsollåda lät ju lite sisodär allrså 😬 men allt var fint inuti hoppas jag!?
Tänker o andra sidan att från början var nog många av oss inställda på att få konsolen nästa vecka, men sen har vi hypat upp varandra för leverans på releasedagen, sen när folk börja få idag så börja man själv bli besviken fast jag från början sagt till mig själv att det bara skulle va en bonus ifall man fick på release 😅
Jag har fått meddelande om att den är skickad och spårningsnummer men sedan har det stått stilla på Processing. Nintendo Irland 🇮🇪
Samma här. Fick på mailen att "Good news - Your order has been shipped!" men när man går in på den bifogade länken har det stått still. Jag lyckas inte heller hitta försändelsen i något av DHLs söksidor.
Synd att det går med DHL, jag har nästan bara dåliga erfarenheter av dem..
Haha, ja din bild av Tyskland får dom leva med i minst 100 år till efter illgärningarna som begåtts där 😅.
Konsolen har ju ändå inte varit användbar innan en dag 1-patch! Så löjligt att inte skicka ut den tidigare
Detta stämmer ju iofs inte. Om man haft tillgång till fysiska switch 2 spel så har de funkar. Verkar även som eShop varit öppen redan igår.
Men ja, håller förstås med om att det är tråkigt att det är så hårt med releasedatum, särskilt för oss som har helgdag imorgon. Det är väl dock inget som Nintendo är ensamma om, alla större teknikprylar som släpps gör det oftast under kontrollerade former.