Vi som ska importera Switch 2

Medlem
Skrivet av Ghostifman85:

Samma här, vi är ju ett litet Köpenhamnsgäng som väntar med spänning😃 Vi får hålla varandra uppdaterade!

Hoppas våra Switchar håller sig varma där bak i lastbilen <3

Medlem

Mitt från Nintendo tyskland blev hemlevererat av DHL idag (söndag). Ganska otippat

Medlem

Mitt Switch 2 från amazon.fr är nu i Sverige och levereras imorgon. Relativt smärtfritt ändå jämfört med många andra som beställde från amazon.fr

Skickades dock inte med airmee utan levereras av bring.

Medlem

Hej,

Jag har en teori om de som beställde tidigt och inte fått från amazon.fr. Jag beställde tidigt April och samma visa att de ändrar datum fram och tillbaka och till sist säger att det är försenat och har ingen leveransdatum. De drog pengar 05 Juni. Jag beställde den utan MKW och beställde MKW separat, inte heller den är skickad men har ett datum för leverans näst veckani alla fall. Men de som får sin order är bundeln. Så tror amazon fick in fåtalet utan bundle tror jag men de tog emot beställningar fram till systemet kom ut.

Sd express och switch 2 pro controller beställdes från amazon se och dem fick jag 05 Juni.

dyb
Medlem
Skrivet av Shompis:

Hej,

Jag har en teori om de som beställde tidigt och inte fått från amazon.fr. Jag beställde tidigt April och samma visa att de ändrar datum fram och tillbaka och till sist säger att det är försenat och har ingen leveransdatum. De drog pengar 05 Juni. Jag beställde den utan MKW och beställde MKW separat, inte heller den är skickad men har ett datum för leverans näst veckani alla fall. Men de som får sin order är bundeln. Så tror amazon fick in fåtalet utan bundle tror jag men de tog emot beställningar fram till systemet kom ut.

Sd express och switch 2 pro controller beställdes från amazon se och dem fick jag 05 Juni.

Fast mja. Det var oftast fram o tillbaka, vissa dagar gick o beställa o sen stod det "currently unavailable " , för jag var inne fram o tillbaka innan 24april o funderade om jag skulle köpa där, då pendla dom fram o tillbaka från unavailable till in stock

När beställde du den utan MKW? För i ditt fall försökte dom dra pengar ett dygn innan mig. Dock gick inte betalning igenom förrän igår.

Oavsett, riktigt jävla faceplant av amazon.fr
Varför dom inte gör som många andra att man betalar direkt vid förbokningen är beyond me. Dom måste få en siffra på antalet dom kmr få in från nintendo
Sen hur dom går tillväga med prioriteringen e ju helt kaos

Tydligen var det ngn kille på reddit som fick behålla sin switch och full återbetalning för amazon.UK missade att leverera 2 dagar sent

Medlem
Skrivet av Shompis:

Hej,

Behöver spräcka din teori.
Jag har bokat och avbokat flera olika konstelationer med Switch 2 från amazon.fr sedan det var möjligt att boka och min senaste bokning var den 25e maj där jag bokade just en vanlig Switch 2 utan mario kart.
Förutsatt att amazon inte skickat enheter först till folk som lagt beställning efter dig då, men det skulle vara riktigt dåligt.
Jag fick hem min standard Switch 2 idag förövrigt.

Medlem

Jag beställde 10 April. De drog pengar som sagt 5 Juni. Innan 05 Juni så var leveransdatum 12 Juni. 05 Juni ändrades till 13-16 Juni. Sen lördags ändrades igen till leverans samma dag (trodde på allvar att de skulle skicka från aSverige) för att senare ändras till att det inte finns datum. Jag kör med billigaste fraktsättet.

Medlem

Anlände till Göteborg 03:50, nu är de bara 15 mil kvar. 😆

signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Min har nu anlänt till Malmö :')
Inte jättelångt kvar nu!

Medlem

Hanterad i Göteborg 06.44!
Bara 7 mil kvar,kom igen!

Medlem

Min senaste statusuppdatering är fortfarande lämnat Köpenhamn den 6e juni. Eftersom jag fick tag på en konsol redan i torsdags är det mest minneskortet i paketet jag suktar efter dock 😅. Ska dock bli kul att packa upp och sätta upp ett NSO-konto till morsan. Tvivlar inte på att jag fortfarande kommer spela spel i ålderdomen men det är inte -så- vanligt att de som är 75 i dagsläget gör det

Medlem
Skrivet av dyb:

Vad menar du? Hur använder man klarna där? Jag såg inte den möjligheten.

Förstår inte problemet om köpkraften är 25k? Betyder det inte att du får handla upp till det?

Klarna kort ska ju funka typ varsom helst.

Medlem

Tycker det är spännande hur mycket vissa av er trilskas med att köpa från Amazon och lägger så mycket tid på att försöka ge dem pengar när de uppenbarligen inte vill ha dem. Själv är det sista butiken jag skulle köpa från, eller nej då skulle jag inte köpa alls men vi är alla olika

Leipzig släppte mitt paket igår eftermiddag och stod att det skickats vidare kl 3 i natt. Kommer nog inte fram idag med tanke på att det är senaste uppdateringen men inget är omöjligt.

signatur

osv.

Medlem

Är det någon från Poznan 21:42 i fredags som fått nån update? Jag har nog aldrig varit med om att ett paket inte fått en update på nästan 2,5 dygn.

Medlem

04:05 anlände min från Köpenhamn till Västerås sorteringsterminal. Bör nog ha den idag!

dyb
Medlem
Skrivet av Shompis:

Jag beställde 10 April. De drog pengar som sagt 5 Juni. Innan 05 Juni så var leveransdatum 12 Juni. 05 Juni ändrades till 13-16 Juni. Sen lördags ändrades igen till leverans samma dag (trodde på allvar att de skulle skicka från aSverige) för att senare ändras till att det inte finns datum. Jag kör med billigaste fraktsättet.

Då finns det noll logik bakom deras system , jag beställde 24 april o hade alltid leverans 10e juni. Att dom drog pengar direkt för dig o ändå inte kan lova leverans....det e fan värre än för mig 😅

Medlem
Skrivet av whoo:

Är det någon från Poznan 21:42 i fredags som fått nån update? Jag har nog aldrig varit med om att ett paket inte fått en update på nästan 2,5 dygn.

Exakt samma här...

Medlem
Skrivet av whoo:

Mitt paket lämnade Poznan kring 11-tiden under fredagen, ingen uppdatering öht sedan dess. Står fortfarande att det ska levereras imorgon men känner mig inte allt för optimistisk.

Medlem
Skrivet av whoo:

Ingen update här heller. Känns lite som vår lastbil blivit kapad av vägpirater.

Medlem

Nu är det vardag igen så nu börjar det uppdateras igen, ankom till Västerås 04:05 idag. Bor 3,5 timme från det så kanske inte omöjligt att det kommer idag men enligt DHL står det fortfarande Tisdag så vi får väl se.

Medlem

Äntligen har den landat på svensk mark efter 5 dagar i Leipzig.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Sitter i samma sits som er, lämnade Poznan ca 11 I fredags men ingen uppdatering sen dess

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Haha ja så känns det typ, hoppas på update snart. Fan man blir ju lite hispig alltså...

Medlem
Skrivet av whoo:

Skrivet av Mazzimazzimo:

Exakt samma här...

Skrivet av DuggieQuaid:

Mitt paket lämnade Poznan kring 11-tiden under fredagen, ingen uppdatering öht sedan dess. Står fortfarande att det ska levereras imorgon men känner mig inte allt för optimistisk.

Skrivet av 19jonis92:

Sitter i samma sits som er, lämnade Poznan ca 11 I fredags men ingen uppdatering sen dess

Det känns som vi behöver sätta på en bo Kaspers låt; Vi sitter i samma bil 🤓

Medlem

Jag pratade med DHLs kundtjänst om de paket som skickades från Poznan i fredags runt 11-tiden.

"Sändningen är skickad med lastbil och det beräknas ta 3-5 dagar från Polen. Den är just nu på väg mot Köpenhamn och beräknad anlända till Sverige för leverans mellan 10/6-12/6"

Medlem
Skrivet av Kinesaren:

Jag pratade med DHLs kundtjänst om de paket som skickades från Poznan i fredags runt 11-tiden.

"Sändningen är skickad med lastbil och det beräknas ta 3-5 dagar från Polen. Den är just nu på väg mot Köpenhamn och beräknad anlända till Sverige för leverans mellan 10/6-12/6"

Tack för info. Men jag förstår inte, det låter smått otroligt.
Poznan till Stockholm är 16h enligt Google Maps. Hur kan det bli till 3-5 dagar?!

Medlem
Skrivet av whoo:

Poznan till Stockholm är 16h enligt Google Maps. Hur kan det bli till 3-5 dagar?!

Jag håller helt med, låter sjukt. Men kundtjänsten stod på sig..

Medlem
Skrivet av whoo:

bra avtal för vila för de chaufförerna? Kanske bara är när de kommer in på svensk mark som de skippar dygnsvila, knappt har tid att äta samt söker trösten i flaskan. (för att parphrasera transportfackens klagomål om utländska chaufförer)

Medlem

Nu hanteras mitt paketet på Arlanda terminal av DHL efter ha flugits från Köpenhamn i fredags. Så det ser ut som att den kommer att komma upp i till imorgon som de lovat.

Medlem

Sjukt många olika leveransvägar Nintendos paket tycks tagit. Mitt skickades i torsdags och anländer idag via DHL, dock inte vägen via Arlanda utan från Poznan, till Köpenhamn, till Malmö, och nu på sorteringsterminal i Stockholm (alltså inte Arlanda).

Skriv svar