Diskutera – Årets bästa spel hittills är...

Ett väldigt svagt spelår såhär långt.

Medlem

Oj oj! Svårt att ranka spel för mig.

Bionic Bay ligger högt! Doom The Dark Ages,Split Fiction och Clair Obscur: Expedition 33. Likaså Cast n Chill. För att inte glömma Foundation som kom ut i fullversion.

Bionic Bay, Doom och Clair är väl de som står ut mest hittills...

signatur

Nördliv.se - Spel, hårdvara, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Även gaming/underhållningspodcasten Nördliv.

Spotify - https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
iTunes - https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
Sajt - https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

För mig är det lätt SCUM
Mindseye hade kunnat vara där uppe om inte optimeringen hade varit piss.

Medlem

South of Midnight, underbart spel😄

Medlem

KCD2. Helt fastnat för detta spel.

Inte testat Clair obscur då jag inte gillar turordnings baserade spel, förutom typ warhammer men dom har live combat iaf.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Kingdom Come utan tvekan

Medlem

Mina favoritspel i år är
1. Expedition 33
2. Split Fiction

Medlem

KCD2 är bäst hittills, tätt följt av Clair Obscur. Har bara spelat 3 timmar på Death Stranding 2 men jag tror att detta mkt väl kan bli GOTY

Medlem

Clair Obscur Expedition 33
Split fiction

Medlem

Enkelt, Doom. Endast spelat det.
Sen lär System Shock 2 också infinna sig.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Dune Awakening är min favorit så långt i år. Som tidigare nämnts så har det en perfekt mix mellan MMO och survival.
Clair Obscure, Kingdom Come och Tainted Grail ligger nära i spelglädje

Medlem
Skrivet av EmmaGah:

Death Stranding 2... Ja, jag har bara spelat en stund idag haha men vet redan nu att det är mitt GOTY.

Spelat ett par timmar och det är årets bästa spel.

Medlem

Kcd2 och Roadcraft för min del, baserat på antal timmar på steam, båda dessa har jag runt 100.

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Medlem

Clair Obscur!

Medlem

Helt klart Dune Awakening.

Medlem

Kingdom Come Deliverance 2 utan tvekan. Inte att glömma dock, Claire Obscure och Oblivion remaster. Spelar dock fortfarande Stellar Blade från förra året, Helt magiskt spel.

signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Väldigt starkt spelåret än så länge! Här är min topp 5:

1. Blue Prince
2. Clair Obscur: Expedition 33
3. Split Fiction
4. Citizen Sleeper 2: Starward Vector
5. Avowed.

Bara Split Fiction som inte spelats genom Xbox Game Pass, otrolig tjänst!

Medlem
Medlem

Får man säga Breath of the Wild, uppdaterat till Switch 2 😀 Inte testat Tears of Kingdom än, men det blir nog nummer två (eller ett) när jag påbörjar det (igen) lite senare i år.

Hoppas annars på Donkey Kong Bonanza (även om jag är ngt skeptisk) och Metal Gear Snake Eater-remaken.

Medlem

Clair Obscur sätt igenom. Det är så genom bra att jag inte vill plöja allt på en gång utan portionerar upp det så det räcker längre.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem

'Death Stranding 2: The Beach' (PS5) än så länge.

signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Medlem

Kingdom come deliverance 2. Så jävla bra.

Medlem

Blir väl Path of Exile 2 Dawn of the Hunt och Path of Exile Secrets of the Atlas.
Typ ända "nya" som jag spelat detta år. Började spela Cyberpunk 2077 i år.
Men många spel på väg ur EA I år så får se va det blir i slutet av året.

Medlem

Kingdom Come Deliverance II utan tvekan. Ingat annat har varit i närheten imo.

Medlem
Skrivet av wreckah:

Väldigt starkt spelåret än så länge! Här är min topp 5:

1. Blue Prince
2. Clair Obscur: Expedition 33
3. Split Fiction
4. Citizen Sleeper 2: Starward Vector
5. Avowed.

Bara Split Fiction som inte spelats genom Xbox Game Pass, otrolig tjänst!

Hur kunde jag glömma Split Fiction? Var inte längesen jag spelade det. Hmm... och jag som så säkert svarade Death Stranding 2. Det här får jag fundera på.

Medlem

Super Mario Bros. 2 alla år.

signatur

"adventurers always go left"

Medlem
Skrivet av justabit:

Kingdom Come utan tvekan

Landade på ca 120 timmar. Mycket spel för pengarna.

Medlem
Blue Prince

Årets bästa spel är tveklöst Blue Prince.

Medlem

Death Stranding 2 överlägsen vinnare. Kompis var med o kollade i början och sedan i dag när jag spelade Deliver Present to Lulu och efter det åkta han och köpte en PS5 Pro och spelet. Suveränt ljud när jag spelade med hembio stereon också, snacka om mafigt ljud. Spelet är verkligen imponerande och väldigt bra art design på allt från ljud och bild.

Det enda negativa nästan kriminellt är att det inte planeras någon uppföljare. Man kan drömma om en DLC, men detta är one in a lifetime spel tyvärr.

Bra att man gör ännu ett snyggt spel utan massa Ray och Path tracing skit som kräver en GPU för 20k och ett kärnkraftverk. Så bra att det är fett optimerat utan sånt skit.

Tips är att spara ofta för vissa uppdrag är så grymma att man vill köra dom igen, inte minst om man har vänner på besök.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Skriv svar