Diskutera – Årets bästa spel hittills är...
Oj oj! Svårt att ranka spel för mig.
Bionic Bay ligger högt! Doom The Dark Ages,Split Fiction och Clair Obscur: Expedition 33. Likaså Cast n Chill. För att inte glömma Foundation som kom ut i fullversion.
Bionic Bay, Doom och Clair är väl de som står ut mest hittills...
Nördliv.se - Spel, hårdvara, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Även gaming/underhållningspodcasten Nördliv.
Spotify - https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
iTunes - https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
Sajt - https://www.nordlivpodcast.se/
KCD2. Helt fastnat för detta spel.
Inte testat Clair obscur då jag inte gillar turordnings baserade spel, förutom typ warhammer men dom har live combat iaf.
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Death Stranding 2... Ja, jag har bara spelat en stund idag haha men vet redan nu att det är mitt GOTY.
Spelat ett par timmar och det är årets bästa spel.
Kingdom Come Deliverance 2 utan tvekan. Inte att glömma dock, Claire Obscure och Oblivion remaster. Spelar dock fortfarande Stellar Blade från förra året, Helt magiskt spel.
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
Får man säga Breath of the Wild, uppdaterat till Switch 2 😀 Inte testat Tears of Kingdom än, men det blir nog nummer två (eller ett) när jag påbörjar det (igen) lite senare i år.
Hoppas annars på Donkey Kong Bonanza (även om jag är ngt skeptisk) och Metal Gear Snake Eater-remaken.
Väldigt starkt spelåret än så länge! Här är min topp 5:
1. Blue Prince
2. Clair Obscur: Expedition 33
3. Split Fiction
4. Citizen Sleeper 2: Starward Vector
5. Avowed.
Bara Split Fiction som inte spelats genom Xbox Game Pass, otrolig tjänst!
Hur kunde jag glömma Split Fiction? Var inte längesen jag spelade det. Hmm... och jag som så säkert svarade Death Stranding 2. Det här får jag fundera på.
Kingdom Come utan tvekan
Landade på ca 120 timmar. Mycket spel för pengarna.
Death Stranding 2 överlägsen vinnare. Kompis var med o kollade i början och sedan i dag när jag spelade Deliver Present to Lulu och efter det åkta han och köpte en PS5 Pro och spelet. Suveränt ljud när jag spelade med hembio stereon också, snacka om mafigt ljud. Spelet är verkligen imponerande och väldigt bra art design på allt från ljud och bild.
Det enda negativa nästan kriminellt är att det inte planeras någon uppföljare. Man kan drömma om en DLC, men detta är one in a lifetime spel tyvärr.
Bra att man gör ännu ett snyggt spel utan massa Ray och Path tracing skit som kräver en GPU för 20k och ett kärnkraftverk. Så bra att det är fett optimerat utan sånt skit.
Tips är att spara ofta för vissa uppdrag är så grymma att man vill köra dom igen, inte minst om man har vänner på besök.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.