Battlefield 6 måste lyckas

Robot
Battlefield 6 måste lyckas

André ser hoppfullt på Battlefield 6, men Dice har väldigt mycket att bevisa.

#battlefield-6

Medlem

Bra läsning!

Jag iaktar med försiktig optimism. Det är verkligen öppet mål för DICE att slå en riktig homerun med BF6. Ska bli spännande att se hur multiplayern ser ut!

Medlem

Det ser ut att bli lite för mycket CoD.
De skulle gått mer åt Squad hållet.

Medlem
Skrivet av Haddock:

Det ser ut att bli lite för mycket CoD.
De skulle gått mer åt Squad hållet.

Ja fast Squad är mera milsim, bf har alltid varit arkad shooter, med det sagt hoppas jag hardcore läge kommer finnas.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tappade lite av hypen när jag såg att MINI requirement var ett Geforce 2060. MINIMUM! Det säger till mig att all fokus fortfarande ligger på grafik framför allt annat, speciellt spelbarhet.

Förvänta oss mer fladder, bös och effekter som i SP är jättehäftigt de relativt få gånger de inträffar men i MP efter 9999 gånger bara känns meh...

Vad kommer vi få? Ett modern krig med glidflygdräkter, drönare och annat skit som säkert är jättehäftigt att koda och skapa spel runt men i praktiken inte fungerat alls. Spelen MÅSTE vara omoderna för att fungera. Det här med modernt krig bär sig inte alls i storslagna krigsspel.

Jag tror dessvärre inte Dice har det i sig att gå tillbaka i tankarna. Man slänger in några ljudeffekter i menyn med "battlefieldljudet" och tror sen att man hittat sina rötter och gör nåt helt vansinnigt spel som spelarna inte efterfrågade. Som vanligt... eller?

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

De brände allt förtroendekapital med 2042. Jag kommer titta på det här 3 - 6 månader efter release, då borde det finnas gott om info om mtx, BP, buggar, spelarantal och hur stort problem fuskande i mp är. Sen avgör jag om det är värt pengarna.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem
Skrivet av Kane:

Tappade lite av hypen när jag såg att MINI requirement var ett Geforce 2060. MINIMUM!

Varför ska dom fortsätta stödja gammal och utdaterad hårdvara?
På tiden att utvecklare går vidare med nyare hårdvara.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Det kommer misslyckas. Dom visade rätt bra hur dom hanterar spel när dom wokeade ur med robotkvinnan i BF5. Extremt dåligt skött och instället för att dressera problemen så hade dom en fest på EAs kontor i sthlm där dom förlöjligade fansen. Dags att lägga ner DICE delen.

Medlem

Jag håller med dig, och även många här som har blivit "brända" av BF2042. Jag förstår att man är försiktig och inte riktigt vågar, samtidigt som man så gärna vill att BF6 är THE BATTLEFIELD GAME WE ALL HAVE WAITED FOR!

Fan alltså. Man är så delad. Av det jag har sett från Alphan är jag väldigt nöjd med, och övertygad. Väldigt många jag känner är fortfarande "meh". :S Blir svårt!

signatur

Ars longa, vita brevis

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Tänk... Samma argument som hörts ändra ner till VooDoo 2's dagar!

Vad har kommit som kräver detta som minimum? Det handlar inte om att "stödja gammal hårdvara". Vi pratar inte om att få BF att rulla på ett Geforce 560. Vi pratar om att dra ner grafiken på minsta möjliga med "så fult som möjligt och så lite skit som möjligt" och det kräver ett 2060.

Poängen var förvisso inte att man inte kan köra på hårdvara som är 5-6 år gammal. Poängen är att det kräver det som minsta vilket i sig tyder på att man har fokus på grafik. Som vanligt. Inte gameplay. Inte kartor. Inte struktur. Grafik!

Men, med tanke på din post så får man ju också förstås respektera dem som spelar spelen för att de är snygga.

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Den stora frågan för mig är varför jag ska ge pengar till EA när Arma Reforger redan gör det mesta rätt.

Håller med André om det mesta, spelade också CS och fastnade sedan för Bad Company 2. Arma Reforger har det mesta av det som gjorde dom spelen bra!

Medlem

Instämmer helt fast jag vill ändå inte ha fullt kaos. Lite struktur med landningsbanor och dylikt som betonar skillnaden till Call of Dutys kaos.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Skrivet av Vileoxe:

Blir förvisso viktigt att så många som möjligt kan köra BF6 om de vill nå sitt mål med 100 miljoner spelare...

Medlem
Skrivet av Abominable:

Den stora frågan för mig är varför jag ska ge pengar till EA när Arma Reforger redan gör det mesta rätt.

Håller med André om det mesta, spelade också CS och fastnade sedan för Bad Company 2. Arma Reforger har det mesta av det som gjorde dom spelen bra!

”Varför ska jag spela Mario kart när iRacing finns?”

Skulle gissa på att din smak har förändrats. Tidigare gillade du mer arkad-shooters (Battlefield) och nu gillar du shooters som lutar sig åt simulator. (Arma/Operation Flashpoint)

Medlem
Skrivet av Köttarbjörnen:

Det kommer misslyckas. Dom visade rätt bra hur dom hanterar spel när dom wokeade ur med robotkvinnan i BF5. Extremt dåligt skött och instället för att dressera problemen så hade dom en fest på EAs kontor i sthlm där dom förlöjligade fansen. Dags att lägga ner DICE delen.

Vänta nu? Blev folk upprörda över att man kan spela som kvinna? I ett spel där du kan 360-no scop:a någon, bryta mot allt vad fysikens lagar heter, genom att hoppa mellan flygplan osv? 😀

"Bryta mot fysikens lagar, det är o.k men spela som kvinna, nej där går gränsen" *giant face palm*

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Kane:

Vad har kommit som kräver detta som minimum? Det handlar inte om att "stödja gammal hårdvara". Vi pratar inte om att få BF att rulla på ett Geforce 560. Vi pratar om att dra ner grafiken på minsta möjliga med "så fult som möjligt och så lite skit som möjligt" och det kräver ett 2060.

Poängen var förvisso inte att man inte kan köra på hårdvara som är 5-6 år gammal. Poängen är att det kräver det som minsta vilket i sig tyder på att man har fokus på grafik. Som vanligt. Inte gameplay. Inte kartor. Inte struktur. Grafik!

Men, med tanke på din post så får man ju också förstås respektera dem som spelar spelen för att de är snygga.

Behöver inte vara kopplat till just råprestandan.
Nvidia släpper drivrutinsstödet för kort äldre än just RTX2000-serien om typ ett halvår.
Det kan även vara specifika funktioner som motorn behöver som inte finns i de äldre arkitekturerna.

Medlem

Ja, jag försöker vara optimistisk. Sen tycker jag det är lite synd att de inte håller sig till ww2 temat mer. Det är ändå en del av varumärket. Men roligt destruktivt gameplay och bra kartor kan överväga mycket. Givet att de kan få kontroll på fuskandet en gång för alla.

Medlem

Blir absolut ett köp...... på rea ^^ Jag personligen har lirat så m,ycket spel genom tiderna och dessa typer av spel ger mig inte något längre, Dom är snygga men blir så snabbt tråkiga om man ska ha några timmars speltid på en kväll.

Medlem
Skrivet av Kane:

Tappade lite av hypen när jag såg att MINI requirement var ett Geforce 2060. MINIMUM! Det säger till mig att all fokus fortfarande ligger på grafik framför allt annat, speciellt spelbarhet.

Jag tycker absolut också att spelbarhet ska komma först, men ett 2060 måste väl räknas som ett väldigt klent kort idag? Kan man spela det på ett 6 år gammalt lågbudgetkort så är det ganska bra ändå imo.

Medlem

DICE existerar inte längre än på papperet, det är bara EA nu 100%.

Och Battlefield är designat helt kring att driva upp kvartalsrapporten, tro inget annat. Är väldigt tydligt med de senaste Battlefield-släppen där man lägger ner så lite resurser och tid man kan på utvecklingen för att maximera profiten som kommer sen i form av battle passes, mikrotransaktioner och allt annat skräp spelet kommer vara fullpackat av. Och det är designat för att dra till sig den största kundkretsen, yngre spelare som bara vill ha spektakel. Inte dem som vill ha en realistisk krigs-shooter då Battlefield gått ifrån det länge sen.

Varje år så ser man liknande kommentarer och liknande artiklar. "med DENNA versionen måste de lyckas!". Sedan släpper de ett buggigt spel, folk kommer köpa det som blinda får, EA kommer sitta och räkna alla dollares för att packa sina feta bonusar och när det lugnat sig så kommer nästa Battlefield. "med DENNA versionen måste de lyckas!". Om det går dåligt så kickar de ett par tusen anställda för att balansera upp bokslutet så att aktieägarna inte blir griniga. Spola av och upprepa.

Ad infinitum ad nauseum.

Inse att de har redan lyckats för länge sen. Maximal profit för minimal insats. Folk köper skräpet, betalar massor i ingame-valuta, battlepasses och allt runt omkring FÖRUTOM spelet i sig - EA räknar pengarna. Och de skiter fullständigt ifall Battlefield är en bra krigssimulator eller en realistisk sådan, det de är ute efter är att optimera receptet för att få så många som möjligt att betala för skräpet så länge som möjligt. För det är inte själva spelet de tjänar pengarna på, det är allt runtomkring.

DICE är dött. De som jobbade på DICE var eldsjälar och gjorde fantastiska spel där de hela tiden innoverade med ny teknik och nya speltekniker. Sedan kom EA, sög själen ur det och kastade DICE döda kropp i en garderob och gjorde spelen till en evig cash grab. Allt handlar om att öka kvartalsvinsten och att maximera bonusarna för cheferna. Om du har tur så får du som utvecklare vara kvar, men om de inte tjänat vad de förväntade sig så kommer du få sparken, och de kommer inte bry sig, för dem är du bara en kostnad som kan kapas vid behov.

Jag betatestade detta spelet i flera gånger och det är så generiskt, så själlöst. Same same, Battlefield version +1. Vet att många av er kommer tycka om det, men det är också bara ett tecken på normaliseringen av dagens själlösa spel. Själv har jag tappat hypen för alla AAA-spel, varje gång man hör om någon ny uppföljare (då de inte har lust, vågar eller någon kreativitet kvar att komma på något nytt) så suckar man djupt, tänker "here we go again" och väntar på det försenade (men ändå för tidiga) spelsläppet, gigantiska 0-day-patcherna, mikrotransaktionerna, dåliga prestandan, generiska speltekniken och en stilla längtan till en tid när utvecklare fick leva ut sin kreativitet i ett litet tight gäng istället för att vara en noname-utvecklare i ett gigantiskt aktieägar-drivet monster där din insats inte betyder nåt och där du kan bli ersatt och bortsållad över en absurt dyr lunch.

Spelar Battlefield 1942, Battlefield 2 eller Battlefield Vietnam alla dagar i veckan istället för det här själlösa generiska kopian.

Tack och lov för alla småstudios och indie-utvecklare idag som skapar spel för en passion, inte för att blidka aktieägare.

Medlem
Skrivet av Kane:

Tja det är väl ungefär hur det sett genom åren...

BF 1942 (2002) min req GeForce 256 (1999/2000)

BF2 (2005) min req GeForce FX 5700 (2003)

BF3 (2011) min req GTX 8000 (2006)

BF4 (2013) min req GTX 8800GT (2007)

BF1 (2016) min req GTX 660 (2012)

BF5 (2018) min req GTX 660 (2012)

BF2042 (2021) min req 1050ti (2016)

Och RTX 2060 är ju 7 år gammalt nu. Sen är det väl inte omöjligt det kommer även fungera på ett 1080 eller liknande.

Men visst, jag kan hålla med om att fokus på vettig optimering och få något körbart även på en potatis allt för ofta glöms bort.

Känns som det varit mest fokus på grafik och effekter enda sedan BF3 och framåt, på bekostnad av vettig och genomtänkt leveldesign, gameplay och spelmekanik.

Men egentligen är ju inte det helt sant heller, vilket man kan se på systemkraven på de tidigare spelen. Skillnaden då var att man utöver krävande grafik, också hade bra leveldesign, gameplay, spelmekanik, samt även leveleditor och modstöd.

Medlem

Dice blir väl nerlagda om detta inte funkar. Och det gör inget, som du skriver, dom som skapade magin har gått vidare eller fått sparken. Samma sak ser vi hos Bioware och Blizzard.

Skrivet av doversund:

Vänta nu? Blev folk upprörda över att man kan spela som kvinna? I ett spel där du kan 360-no scop:a någon, bryta mot allt vad fysikens lagar heter, genom att hoppa mellan flygplan osv? 😀

"Bryta mot fysikens lagar, det är o.k men spela som kvinna, nej där går gränsen" *giant face palm*

Det var att man var en Cyborg kvinna med en minigun till högerarm 1942 som gjorde spelet mindre intressant än fortnite. Att det var huvudrollen och när dom hörde backlashet så gjorde dom stunts som en "fest for robot kvinnan" och liknande. Det stack något i ögonen att se alla event dom gjorde för att "mot-bevisa" att spelet hade några problem när spelet faktiskt hade stora server problem, också hade dom problem med att man på många kartor kunde rikta kanoner och liknande och oändligt bombadera motståndarnas spwns. Det gjorde ingen glad. Balansering av MP spel är inte svårare än att lyssna på kritiken från spelarna, ändra upplägget och sen se om folk vill spela det eller ej. Man kan se rätt tydligt om man jämför med delen innan hur spelet blev väldigt hatat. Och det var så enkelt. Men EA hade en annan vision.. Oh well, jag tror det kommer gå åt skogen igen. Jag kan bjuda på en kanna öl om jag har fel : )

Skrivet av doversund:

Kolla trailern där hon forcerar en cementvägg utan att skråma på kroppen. Terminator var mr glas i jämförelse

Medlem

det måste bli som minst ett av dom absolut bästa battlefield Ever om dom ska komma tillbaka från sin totala flopp och moneygrab. förväntar mig minst 85+ om det ska bli värt pengarna det kommer kosta. lustigt att dom gjorde så mkt bättre spel låååångt förr!

signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Köttarbjörnen:

Det var att man var en Cyborg kvinna med en minigun till högerarm 1942 som gjorde spelet mindre intressant än fortnite. Att det var huvudrollen och när dom hörde backlashet så gjorde dom stunts som en "fest for robot kvinnan" och liknande. Det stack något i ögonen att se alla event dom gjorde för att "mot-bevisa" att spelet hade några problem när spelet faktiskt hade stora server problem, också hade dom problem med att man på många kartor kunde rikta kanoner och liknande och oändligt bombadera motståndarnas spwns. Det gjorde ingen glad. Balansering av MP spel är inte svårare än att lyssna på kritiken från spelarna, ändra upplägget och sen se om folk vill spela det eller ej. Man kan se rätt tydligt om man jämför med delen innan hur spelet blev väldigt hatat. Och det var så enkelt. Men EA hade en annan vision.. Oh well, jag tror det kommer gå åt skogen igen. Jag kan bjuda på en kanna öl om jag har fel : )

Inte fan spelar man som en "Cyborg kvinna med en minigun till högerarm" i Battlefield 5, vad fan har du rökt för något?

Medlem

Det var länge sen de lyckades så varför inte. Allt efter Bad Company 2 har varit skräp så ribban är ju inte särskiljt hög iallafall.

Medlem

Jag tycker kartorna har blivit så små... jag saknar storlekarna från Battlefield 1942 och Battlefield 2.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Ja fast Squad är mera milsim, bf har alltid varit arkad shooter, med det sagt hoppas jag hardcore läge kommer finnas.

Nej det har det inte varit. Det har rört sig i gränslandet mellan milsim och arkad shooter som du kallar det. Jag gissar att du inte spelat BF1942 eller BF2?. Utan mest spelat BF1 och 2042?
Det som gjorde Bf så bra förr var att det tilltalade alla oss som inte sökte efter en simulator men inte heller CoD och snoriga ungar kör 360-noscope med headshot.

Battlefields största målgrupp är just lite äldre som är en stor grupp, dessutom ofta köpstark.

Så precis som TS så hoppas jag på en massa röj men med taktik och lagom tempo.

Medlem

Vi blev alla brända av 2042.

MEN BF1 är fortfarande så jävla jävla bra. Och så klart Dice hört all kritik. Jag är rätt övertygad om att gillar man äldre Battlefield-spel så kommer man digga 6:an. Det är fortfarande CQ, Rush och domination som kommer spelas. Grafik och destruction är uppgraderat. Vi kan välja klasslista vapen. Det kommer inte vara några andra dramatiska ändringar.

Allt detta passar mig bra spikat är redo att förboka ( om det ger något extra) och jag tror på Dice 🫡

12
Skriv svar