Battlefield 6 har större kartor, lovar producenten
Definitivt för att attrahera CoD spelarna. Man skulle dock kunnat ge alla en smak av båda sätten att spela kan jag tycke
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Han kan ljuga om precis allt och säga att de ska lösa saker efter spelet släpps. Efter spelsläpp har han inga skyldigheter att göra någonting.
Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.
Hade inga större problem med storlek på kartorna. Får man springa alldeles för mycket och för länge på död yta så blir det segt i längden.
Men, variation är det som behövs, kartor av olika slag, mindre,mellan och större, så det finns något för alla.
The more I practice, the luckier I get.
Det är för stor skillnad på att döda och att dö. Tycker att man dör alldeles för fort. Förmodligen något nätverksrelaterat. Någon dödade mig med pistol men det kändes som hagelgevär. Detta får dom fixa.
Ja. Eller så får du bli bättra på spelet.
Det var någon som sa att Insanity är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat.
Battlefield 2 var peaken. Allt efter det, ja, som ordspråket ovan sa. 🙂 Synd för Dice hade bra talang, antar att de flesta är borta vid det här laget.
Vad bra att Dice inte har gjort samma sak om och om igen
Det är för stor skillnad på att döda och att dö. Tycker att man dör alldeles för fort. Förmodligen något nätverksrelaterat. Någon dödade mig med pistol men det kändes som hagelgevär. Detta får dom fixa.
Det är en bugg som de vet om.
https://www.pcgamer.com/games/fps/if-you-felt-way-too-killabl...
Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange
Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange
Det är för stor skillnad på att döda och att dö. Tycker att man dör alldeles för fort. Förmodligen något nätverksrelaterat. Någon dödade mig med pistol men det kändes som hagelgevär. Detta får dom fixa.
Nätkoden har alltid varit lite si o så i Battlefield. Jag tycker den funkar bäst i BFV
Nätkoden har alltid varit lite si o så i Battlefield. Jag tycker den funkar bäst i BFV
Det finns en chans att man låter lite gammal men betyder BFV, Vietnam eller 5.
(har själv alltid förkortat Battlefield:Vietnam som bfv)
Det finns en chans att man låter lite gammal men betyder BFV, Vietnam eller 5.
(har själv alltid förkortat Battlefield:Vietnam som bfv)
BFV är Battlefield 5, spelet som utspelar sig under andra världskriget.
Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange
Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange
BFV är Battlefield 5, spelet som utspelar sig under andra världskriget.
Tackar, vet när de flesta spelen utspelar sig.
Men med tanke på att V:et ibland betyder Victory och inte 5.
Här är ett citat hittat på bland annat Battlefields Wiki om BFV
"The “V” in Battlefield V was confirmed by the Official Battlefield Twitter to represent 'V for Victory'. This phrase was popularized by Winston Churchill as a rallying emblem during WWII"
Tackar, vet när de flesta spelen utspelar sig.
Men med tanke på att V:et ibland betyder Victory och inte 5.
Här är ett citat hittat på bland annat Battlefields Wiki om BFV
"The “V” in Battlefield V was confirmed by the Official Battlefield Twitter to represent 'V for Victory'. This phrase was popularized by Winston Churchill as a rallying emblem during WWII"
Antagligen både och egentligen. V for Victory men även 5. Ganska vanligt ändå.
Han kan ljuga om precis allt och säga att de ska lösa saker efter spelet släpps. Efter spelsläpp har han inga skyldigheter att göra någonting.
Ja om han inte vill att varumärket ska leva vidare så självklart gör han det...
Ni som tycker man fick springa mycket trots små banor...
De stora banorna har fler fordon och dom finns på fler ställen än i start-spawn.
Sen är det meningen att man ska spawna på sin squad leader eller på spawn beacons som man kan lägga upp.
Nåt jag märkte när jag spelade conquest på dessa småbanor var att ingen ville spawna på en trots att man gömt sig nära flaggor och därför skapade man en smal front som stred mot den lika smala fiende-fronten. Sen blev det en 50/50 om vem som vinner...
Large conquest är det absolut roligaste...man flyger heller inte utanför banan hela tiden.
Scandinavian XBOX Network Gamers
problemet jag ser är att vid launch är det endast 2 stycken större kartor. Ifall dom har playlist som låter en lira traditionell BF conquest på dom större så kommer jag tröttna snabbt på dom 2.
Folk har datamineat bf labs och det finns ett gäng mer kartor än dom 9 som är vid release, inklusive en remake av Downtown ifrån BF:Hardline, så man får hoppas att dom lägger till mer större kartor omgående.
"Nytt är den New York-baserade banan Empire State och spelformerna Rush och Squad Deathmatch. Möjligen får soldaterna lite mer svängrum där"
Tror tyvärr inte att det blir så
https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/features/m...
"Empire State is an infantry-only map featuring explosive engagements spanning alleys, rooftops, and the iconic streets of Brooklyn, New York."
Så det blir ännu en liten karta som dessutom bara är infanteri, inga fordon alls.
Hade hellre som många andra då sett att de tagit någon av de kartor som beskrivs som större tex Operation Firestorm, New Sobek City eller Mirak Valley.
Jag vet ärligt talat inte vad DICE håller på med. 3 av 4 banor i betan är alltså trånga stadsbanor med kaos och ständiga respawns? Den enda banan som inte är en ADHD-fest är Liberation Peak som istället är ett krypskytteparadis och som dessutom är extremt ful och trist.
Jag låter kanske negativ men efter tusen timmar i BFV känns det som ett rejält nedköp med denna typ av banor istället för vackra mästerverk som Pacific Storm, Arras, Mercury och Wake Island. Visst innehåller även BFV haverier såsom Operation Underground och Devastation men det har i alla fall banor som kompenserar. BF6 verkar enbart innehålla trånga stadsbanor eller karga slagfält i öknen eller bergen.
Hann inte spela så mycket av betan men jag tycker det är märklig strategi att fokusera på korta, "snabba" banorna i betan, när majoriteten av Battlefield spelare helst vill se större banor och längre livslängd. Förstår att man vill nå ut till fler olika spelare men efter BF2042 trodde jag de ville visa att Battlefield verkligen är tillbaka, eftersom Battlefield är bra mycket mer än det som visades smått i betan.