Den snabblagade airfryer-tråden!

Avstängd

Airfryer är guds gåva till mänskligheten. En otrolig uppfinning.

signatur

SpaceX-fantast, och Tesla-nörd. Ni hittar mig i SpaceX-tråden.

*Jag skriver detta meddelande via Starlink*

Troll – skulle jag?!
Skrivet av redruM:

Har inte käkat Billys på säkert 15 år men nu var jag tvungen att testa i airfryern. Blev överraskande bra, krispig som du skriver. Jag fick dock köra två stycken i 9 min istället för 7!

Det blir en helt annan grej än i micron... Mycket bättre tycker jag. Jag brukar slänga på lite goda grejer efteråt som salladslök eller bara torkad oregano. Riktigt nice

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ja, typ. Ska ge ett exempel.

I fack 1 så slänger jag ner pommes, ställer in den på 12 minuter "max crisp", dvs ~230 grader.
I fack 2 lägger jag ner en panerad fisk, ställer in den på 14 minuter, "air fry", dvs ~200 grader.
Väljer sync och trycker igång. Då kör den fisken 2 minuter innan den startar pommes, och håller de olika temperaturerna i de olika facken

Medan kan jag då fixa en sallad, eller göra en sås utan att behöva bry mig om att dubbelkolla något eller riskera att något blir bränt eller dylikt. Vända på fisken i fack 2 och skaka om pommesen i fack 1 vid tillfälle.

Men, visst det går absolut att sköta allt med ett stort fack eller med vanlig varmluftsugn som en del säger, beroende på hur mycket handpåläggning man vill göra. Allt beror på preferens och vad man tänker använda den till, som det brukar vara med teknik. Vissa tycker att en robotdammsugare är fullständigt onödigt, medan andra älskar den. Så, oavsett vad folk säger i den här tråden så fundera på vad du vill göra och köp (eller inte köp) en därefter.

För övrigt så häromdagen tinade jag korvbröd på 2 minuter t.ex. En annan fördel är att behållarna är mindre så de är enklare att rengöra/tar mindre plats i diskmaskinen.

Låter riktigt nice! Vad för märke/modell? Hur mycket får det plats i varje fack?

Medlem
Skrivet av robbis:

Det blir en helt annan grej än i micron... Mycket bättre tycker jag. Jag brukar slänga på lite goda grejer efteråt som salladslök eller bara torkad oregano. Riktigt nice

Håller med, det blir mycket bättre än micro. Jag drar gärna på lite hot sriracha eller remouladsås (!).

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Troll – skulle jag?!
Skrivet av Freakon:

Håller med, det blir mycket bättre än micro. Jag drar gärna på lite hot sriracha eller remouladsås (!).

remouladsås? 😂

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

remouladsås? 😂

Jag provade att ha på Finska pinnar men det var ingen höjdare!

signatur

Burn in the light.

Troll – skulle jag?!
Skrivet av redruM:

Jag provade att ha på Finska pinnar men det var ingen höjdare!

Bittermandeln kanske spökade

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Bittermandeln kanske spökade

Har du provat att köra pirogerna också?

signatur

Burn in the light.

Troll – skulle jag?!
Skrivet av redruM:

Har du provat att köra pirogerna också?

Självklart, dom funkar också, men inte ofta jag köper dom, utan ibland köper jag billys och slänger in i frysen. Bra att ha liksom
Om jag får välja Gorby o Billys så Billys alla dagar i veckan!

signatur

1# FZ Troll

Testpilot
Skrivet av BloodFarmer:

Låter riktigt nice! Vad för märke/modell? Hur mycket får det plats i varje fack?

Inte jättemycket om jag ska vara ärlig, står 9,5 liter på prisjakt och det är väl totalt. Om man vill göra två olika saker så räcker det gott och väl till en person och förmodligen två om det inte är två storätare men skeptisk på fler än så. Syncfunktionen är riktigt trevlig.
Den här är det jag har: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5899917

Står 9,5 liter på Prisjakt och det är väl över båda kan jag tänka mig?

Jag vettefan dock om inte den här är bättre: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12627844
Det eftersom du då kan få ett stort fack om du vill eller använda två små. Att just ha ett stort fack saknar jag ibland. Inte så stor prisskillnad heller. Prisbevakar själv den varianten så får se om den droppar lite (skulle vilja ha den på typ 1 500:-) så slår jag nog till och säljer den jag har. Den jag har idag köpte jag på Powers nyöppning så fick den för 1 399:-

Medlem

Något snabblagat som blir godare än man tror, halloumiost.
Skär upp i skivor och lägg i skålen. Kör på 200 grader i 6 minuter. Öppna och vänd på bitarna. Kör 6 minuter till. Vill man kan man öka till 7 + 7 minuter, beror lite på storlek och sådant.
Blir betydligt godare än när man steker den, kan rekommendera.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Skrivet av Shadee:

Jag vettefan dock om inte den här är bättre: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12627844
Det eftersom du då kan få ett stort fack om du vill eller använda två små. Att just ha ett stort fack saknar jag ibland. Inte så stor prisskillnad heller. Prisbevakar själv den varianten så får se om den droppar lite (skulle vilja ha den på typ 1 500:-) så slår jag nog till och säljer den jag har. Den jag har idag köpte jag på Powers nyöppning så fick den för 1 399:-

Jag har den större modellen och kan varmt rekommendera den!

Medlem
Skrivet av robbis:

remouladsås? 😂

Ja! 😅 Klart underskattat. Blanda gärna remoulad med het chilisås och smeta på ett tunt lager på panpizzan. Smakerna och temperaturerna möts på ett magiskt sätt. Förutsatt att remouladen är kylskåpskall.

Rostad lök och söt senap är ett annat tips.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Testpilot

Ett bra exempel på att det är viktigt att inte köpa en för liten Airfryer för att kunna få luft mellan det man tillagar. Samt då även bra tips på hur man till potatis på ett bra sätt.

Medlem

Är det någon som provat att rosta bröd i airfryern?

signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Är det någon som provat att rosta bröd i airfryern?

Har gjort det ett par ggr, inte lika bra som en brödrost, men bättre än att inte ha en brödrost Bra nog för att jag nog inte ska få för mig att köpa en brödrost.

Min airfryer tackade för sig förra helgen, 7 år gammal. Siktar på att köpa en ny under black friday.

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

123
Skriv svar