Bärbara Xbox Ally släpps i oktober

Medlem

dom är lite för sent ute, xbox är det ingen som köper död plattform ju

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Troll

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Men folk köper bärbara PC konsoler oavsett vad dom heter.

Det ska bli intressant att se vad Valve plockar fram.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av KoP:

Gaming gör sig bäst framför 80-tummaren. 😂

Beroende på spel shooters och strategi föredrar jag på en vanlig dator med 27-38”. Men tredjeperson eller bilspel är trevliga på stor skärm. Handhållet är inget för mig idag, men när jag var liten hade jag stor glädje av Gameboy och gba trots att spelen till den. Dagens unga har riktigt bra plattformar att välja mellan.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Säg att Xbox säljer en tredjedel av playstation då är det fortfarande typ 30 miljoner som köpt konsolen. Sen vet jag inte vilka siffror som behövs för att en konsol ska vara lönsam. Men död är den inte.

Medlem

Det står på denna sida att maskinerna kommer med 65w laddare och stativ.

https://www.xbox.com/sv-SE/handhelds/rog-xbox-ally

Och helt klart är allt byggt från grunden för att greppet ska kännas exakt som en kontroller. Kanon!

https://youtu.be/SOKm9dDOSC8?si=wEzIT0bMGqado5RN

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Håller med, men tyvärr är den inte alltid ledig när man har familj. Har ofta stunder då jag vill spela lite men vardagsrummet är upptaget och jag är less på datorstolen efter jobbet. Kommer köpa en sån här för att kunna lira från liggande läge i uterummet, spela gamla pc-spel utan att behöva sitta framför datorn och för att kunna snabbt klicka igång nånting när jag får en kvart över. Det ena utesluter liksom inte det andra.

Preach!

Medlem
Skrivet av KoP:

Gaming gör sig bäst framför 80-tummaren. 😂

Det är då man köper en usb till hdmi och spelar pc och playstation spel genom denna på tv:n.

Medlem
Grymt

Den verkar ju riktigt nice. Funderar på att ta ett banklån för att köpa den här. Trots allt är jag ju Playstation fan men detta kan bli ett undantag (har inte bestämt mig än) 🧐😏

signatur

I Regret Nothing

Medlem

Om jag köper Battlefield 6 till mitt Xbox. Kommer jag då kunna fortsätta spela det på den här ?

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Om jag köper Battlefield 6 till mitt Xbox. Kommer jag då kunna fortsätta spela det på den här ?

Nu är inte det säkert att det stämmer till 100% i och med att det är ett tag kvar, men detta var vad jag kunde hitta:

Xbox Play Anywhere: Tyvärr är Battlefield 6 inte en del av Xbox Play Anywhere-programmet. Detta innebär att om du äger spelet digitalt på din Xbox-konsol, kan du inte automatiskt spela det på ROG Xbox Ally utan att köpa en separat PC-version. Xbox Play Anywhere-titlar tillåter cross-buy mellan Xbox och Windows, men Battlefield 6 saknar detta stöd.

signatur

I Regret Nothing

Troll – skulle jag?!
Skrivet av Galaxus:

Då får vi väl försöka bli odödliga

Ryktas om 899$ så antagligen runt 13-14k i sverige

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av RetroGamer89:

Nu är inte det säkert att det stämmer till 100% i och med att det är ett tag kvar, men detta var vad jag kunde hitta:

Xbox Play Anywhere: Tyvärr är Battlefield 6 inte en del av Xbox Play Anywhere-programmet. Detta innebär att om du äger spelet digitalt på din Xbox-konsol, kan du inte automatiskt spela det på ROG Xbox Ally utan att köpa en separat PC-version. Xbox Play Anywhere-titlar tillåter cross-buy mellan Xbox och Windows, men Battlefield 6 saknar detta stöd.

Detta är ju den makalösa svagheten med denna konsol. Andra spel som inte går att spela är Skyrim, Kingdom Come, Civilization, Portal, Witcher 3 och så vidare... 🥺

Medlem

Skulle gissa på att den bättre varianten landar på ca 9000 och den andra runt 6000. Jaja, det är ju ett tag kvar.

signatur

I Regret Nothing

Medlem
Skrivet av RetroGamer89:

Skulle gissa på att den bättre varianten landar på ca 9000 och den andra runt 6000. Jaja, det är ju ett tag kvar.

Jag befarar minst 11 000.

Medlem
Skrivet av Detekt:

Jaja, kosta vad den kosta vill, jag måste ha den ! 😁😎

signatur

I Regret Nothing

Medlem
Skrivet av Detekt:

Detta är ju den makalösa svagheten med denna konsol. Andra spel som inte går att spela är Skyrim, Kingdom Come, Civilization, Portal, Witcher 3 och så vidare... 🥺

Finns inte de på Steam?

Edit: Läste mest ditt inlägg. Tråkigt när spel inte är play anywhere, håller med! En av de bästa funktionerna den här generationen. Tur att MS egna spel är det.

Medlem
Skrivet av Detekt:

Ja den utan Xbox loggan som redan finns kostar 11000 på inet så det är nog rätt.

Medlem

Behöver hjälp att tänka här: om jag har en gaming laptop med Xbox-appen och en Xbox-kontroll så har jag exakt samma rig som Xbox Ally...eller?

Medlem
Skrivet av Detekt:

Behöver hjälp att tänka här: om jag har en gaming laptop med Xbox-appen och en Xbox-kontroll så har jag exakt samma rig som Xbox Ally...eller?

Här finns en del info om den som förklarar rätt tydligt
https://www.windowscentral.com/gaming/xbox/psa-the-xbox-ally-...

Utöver att den är bärbar med mjukvara som löser upp resurser för spelen så fungerar den som en PC ja. Du kan installera allt på den som du kan på en PC.

Den mjukvaran sägs ska komma till andra PC i framtiden med för övrigt.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Här finns en del info om den som förklarar rätt tydligt
https://www.windowscentral.com/gaming/xbox/psa-the-xbox-ally-...

Utöver att den är bärbar med mjukvara som löser upp resurser för spelen så fungerar den som en PC ja. Du kan installera allt på den som du kan på en PC.

Den mjukvaran sägs ska komma till andra PC i framtiden med för övrigt.

Ok, tackar.

12
Skriv svar