X-Files! Håller det än?!

Vilket legendariskt introtema han fick till!

RIP

Såg precis El Chupacabra-avsnittet! Det... var inte bra... 😅😂 Folk dör av svampinfektioner, storyn skiftar mellan humor och allvar på ett väldigt schizo sätt och, well, jag såg ingen Chupacabra?!?

Det bjöd åtminstone på en av Mulders roligaste scener, när han i bilen ska återge vad den misstänkte sa till Scully: A flash of light, yellow rain, Maria! MARIA!

Allt som allt, ett av de sämsta X-Files-avsnitten hittills!

Backloggens befriare
Skrivet av Sebastian Lind:

https://images.plex.tv/photo?size=large-1920&scale=1&url=http...

Såg precis El Chupacabra-avsnittet! Det... var inte bra... 😅😂 Folk dör av svampinfektioner, storyn skiftar mellan humor och allvar på ett väldigt schizo sätt och, well, jag såg ingen Chupacabra?!?

Det bjöd åtminstone på en av Mulders roligaste scener, när han i bilen ska återge vad den misstänkte sa till Scully: A flash of light, yellow rain, Maria! MARIA!

Kul grej om Chupacabra... Jag hade en kollega som på riktigt, 100% är livrädd för Chupacabra...

signatur

Ad hoc addendum

Releasehästryttare

https://images.plex.tv/photo?size=large-1920&scale=1&url=http...

Ett av de få sakerna som jag kommer ihåg av x-fliles är när de är nere i en gruva och de blir infekterade av en svamp som bryter sig igenom bröstkorgen likt chest burstern i alien.

(tydligen så va det halsen)

Det va låååångt innan the last of us

Skrivet av keffkebab:

Kul grej om Chupacabra... Jag hade en kollega som på riktigt, 100% är livrädd för Chupacabra...

I mean, jag skulle inte heller vilja stöta på en! Tur att de tycks hålla sig till Mexiko/Sydamerika😅😂

Skrivet av Devan:

Ett av de få sakerna som jag kommer ihåg av x-fliles är när de är nere i en gruva och de blir infekterade av en svamp som bryter sig igenom bröstkorgen likt chest burstern i alien.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f6/Firewalker_x-f...

Ah! Det där var ju ett av de bättre avsnitten, faktiskt! De hade även ett annat avsnitt som basically var en ripoff på "The Thing", så de var ju inte direkt blyga med att låta sig inspireras

Inaktiv

Ja, den håller fortfarande än i dag trots att vissa avsnitt inte har åldrats lika bra som andra samt att serien tappade mycket av sin glöd efter att Duchovny lämnade den efter sjunde säsongen. Kemin mellan honom och Anderson var nämligen en stor del av seriens succé.

Om man inte vill se igenom hela serien så finns ju alla "veckans monster-avsnitt" som man kan se i valfri ordning och som det finns en hel del av.

Såg s1/ep7 "Ghost in the Machine" igår kväll och måste säga att man blev positivt överraskad!

Det enda som verkade lite farfetched var hur datorn kunde koppla upp sig mot Scullys privata dator helt utan förklaring, men om det också är något som är möjligt så lever vi officiellt nu i den mörkaste av tidslinjer. Eller binäraste.

Via modem. Scully ligger och sover på natten när det ringer på hennes hemtelefon. När hon svarar hör hon modemsignaler så hon springer ut till vardagsrummet där datorn står och ser hur "någon" har tillgång till den.

Medlem

Tröttnade som vanligt på X-Files strax efter Mulder försvinner. Serien går väl ned sig ganska långt innan dess också.
Ser just nu Carpenter's andra stjärnserie, Millennium. Vansinnigt underskattad serie som fick allt för få säsonger, men dessvärre också vansköttes då de redan efter första säsongen börjar tramsa med en massa typisk X-files humor vilket inte alls passar den Millennium som är mycket smalare och mörkare än X-files.

Skrivet av Devan:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f6/Firewalker_x-f...

De kör ju även en väldigt skamlös rip-off av The Thing i ett avsnitt. Känns verkligen som Poor Man's The Thing

Skrivet av anon_362759:

Ja, den håller fortfarande än i dag trots att vissa avsnitt inte har åldrats lika bra som andra samt att serien tappade mycket av sin glöd efter att Duchovny lämnade den efter sjunde säsongen. Kemin mellan honom och Anderson var nämligen en stor del av seriens succé.

Om man inte vill se igenom hela serien så finns ju alla "veckans monster-avsnitt" som man kan se i valfri ordning och som det finns en hel del av.

Via modem. Scully ligger och sover på natten när det ringer på hennes hemtelefon. När hon svarar hör hon modemsignaler så hon springer ut till vardagsrummet där datorn står och ser hur "någon" har tillgång till den.

Aaahhhhhhh, that makes sense! Tack för förklaringen, det missade jag!

Och ja, jag är bara i mitten av S4 ännu så länge. Är lite orolig för hur det blir sen när Mulder lämnar, men skaaaaa ta mig igenom hela serien. Men fan, Mulder och Scully är ju stora behållningen, som du säger, så är lite tvek på hur det blir när Crazy Mulder inte är med längre och hittar på galenskaper.

Skrivet av RetroGamer89:

Jag köpte boxen på Ginza och jag tycker den håller måttet, med lite inlevelse förmåga är den faktiskt lite små läskig. Lycka till /retrogamer89

Jo, jag håller med dig! Jag började se X-Files förra sommaren (time flies!) och har kikat på den då och då sedan dess, är i mitten av S4 nu. Vissa avsnitt håller bättre än andra, men jag är fast besluten att ta mig igenom hela serien! Får se hur det blir sen när Mulder lämnar bara, jag vet ju att det kommer nya huvudkaraktärer förr eller senare... 😅

Medlem
Skrivet av RetroGamer89:

Jag köpte boxen på Ginza och jag tycker den håller måttet, med lite inlevelse förmåga är den faktiskt lite små läskig. Lycka till /retrogamer89

Den ses helt klart bäst på kvällen/natten i mörker för att det ska kännas lite mer kusligt. Ska ge den en chans i höst/vinter. Om inte annat för nostalgins skull. Minns fortfarande när jag var en pöjk och satt uppe på kvällen och titta på den när den gick på TV4.
Kändes som det skulle landa Aliens utanför fönstret och lysa in med det där vita skenet hehe.

Här kommer morgonens idolfoto på Fox och Dana i deras prime:

Medlem

Tittar igenom serien just nu också. Vissa avsnitt är lite "cheesy" men det var ju 90talet och även att det var producerat för TV.

Jag tycker inte om konspirations avsnitten. Men avsnitt som Chinga, Home osv kanske inte är i klass med filmerna som de är inspirerade av så är de klart underhållande.

Mina favvo avsnitt är The Host, Agua Mala och Tooms. Sen är ju klart många andra bra..och det är kul att se cameos på nu kända skådisar. Som DPO med Jack Black och Giovanni Ribisi.

Skrivet av Pholiage:

Tittar igenom serien just nu också. Vissa avsnitt är lite "cheesy" men det var ju 90talet och även att det var producerat för TV.

Jag tycker inte om konspirations avsnitten. Men avsnitt som Chinga, Home osv kanske inte är i klass med filmerna som de är inspirerade av så är de klart underhållande.

Mina favvo avsnitt är The Host, Agua Mala och Tooms. Sen är ju klart många andra bra..och det är kul att se cameos på nu kända skådisar. Som DPO med Jack Black och Giovanni Ribisi.

Ja, Ribisi är alltid sevärd! Och jag blev väldigt förvånad av att se en ung Jack Black i det där avsnittet om blixtmannen! Alltid kul att se kända personligheter i småroller i gamla serier, innan de slog igenom ordentligt

Medlem

Jag försökte för några år sen och kom fram till när Agent Dogget börjar vara med. Då blir det sämre.

123
Skriv svar