Squadron 42 blir största releasen efter GTA VI, hoppas Chris Roberts
Yeah... Lycka till med det.
Tror inte det är omöjligt. Märk väl att han sa _efter_ GTA 6. Det är inget spel som kan nå upp till den uppblåsta hypen runt GTA 6, men det finns heller inget större släpp utannonserat nästa år som skulle kunna vara en given #2 som jag skulle se som mer troligt än så länge.
Förövrigt skulle jag skatta SQ42 högre än GTA 6 med tanke på att GTA inte är min typ av spel.
Yeah... Lycka till med det.
Ifall spelet är så fett som deras preview antydde så kommer nog hela science fiction communityn stå i lågor för hajpnivån vid release av SQ42. Men upp till bevis helt klart.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Tror inte det är omöjligt. Märk väl att han sa _efter_ GTA 6. Det är inget spel som kan nå upp till den uppblåsta hypen runt GTA 6, men det finns heller inget större släpp utannonserat nästa år som skulle kunna vara en given #2 som jag skulle se som mer troligt än så länge.
Förövrigt skulle jag skatta SQ42 högre än GTA 6 med tanke på att GTA inte är min typ av spel.
Ifall spelet är så fett som deras preview antydde så kommer nog hela science fiction communityn stå i lågor för hajpnivån vid release av SQ42. Men upp till bevis helt klart.
Jag köper absolut det ni säger. Jag tror bara inte att det är bra för något spel att försöka jämföra sig med GTA6 som är ett helt annat monster.
Det här har väl varit på väg ett tag? 10 år eller så? Hur har de råd kan man undra?
Crowdfunding. Sen har alpha versionen av Star Citizen microtransactions.
Crowdfunding. Sen har alpha versionen av Star Citizen microtransactions.
Så affärsmodellen är tiggeri och mikrotransaktioner. Tror jag skippar det.
CIG har, sedan 2017, punktligt släppt sin finansrapport runt december/januari. Fram tills i år då, då den dröjde ändra fram till maj. Kan ju bero på att de gick back runt $20 miljoner 2023. Med kommande ytterligare förluster 2024.
Och trots att de hittills dragit in $850+ miljoner så har de inte särskilt mycket pengar kvar, vilket som sagt leder till att de tvingar ut SQ42 tidigare än de egentligen velat.
Så den som tror att spelet kommer att vara två efter GTA VI....
Men jag kan förstå att Roberts hoppas. Det är det ju det sista som överger en....
Jag har sagt det innan, men det tåls att upprepa. CIG verkliga kassako kommer troligtvis inte bli varken sq42 eller star citizen, utan den 64 bitars motor de har mejsat fram. Den kan dom få in reellt med licenspengar från andra utvecklare lång tid framåt när den väl är stabil. Tänk själva i tex ett 3d-piratspel i Karibien där du faktiskt kan segla avståndet i realtid och stöta på diverse båtar och spelare allteftersom de byter instanser sömlöst. Eller varför inte ww2 i en riktigt stor karta. Tror stanton i star citizen är ca 50-60 miljoner km vilket borde täcka en del 😆
Summa summarum så handlar CIG verkliga produkt om motorn som kan göra det möjligt att spela <sätt in valfri genre> fps-mmo utan lagg i gigantiska världar. Det är definitivt nextgen 🙂
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Jo det finns ett spel som kommer uppnå nivån, och det är GTA 7. Och GTA 7 kommer släppas innan det här spelet släpps....