Första 15 minuterna från Skyblivion – release i år!

Robot
Första 15 minuterna från Skyblivion – release i år!
Medlem

Sköj! Det ska liras. Hoppas på bättre prestanda än remastern.

Medlem

Ett ord som perfekt beskriver här projektet: Passion

"Art-stylen", de små detaljerna som de bevarat från originalet, utveckling av områden/system/objekt inom spelet (klass-menyn, UI , rustningar osv). Allt bara osar av passion. Ska bli otroligt kul att få dyka ned i detta vid release.

signatur

Ryzen 5 7600X | MSI Ventus 3X 5070 Ti | Kingston 32GB DDR5 6000Mhz | 1440p 180hz ASUS TUF Monitor

Medlem

Ser fantastiskt ut. Teamet har gjort ett fantastiskt jobb. Säkert en del buggar att fixa som folk stöter på efter släpp, men det tror jag teamet kommer jobba med så länge de orkar. Superb art direction.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Kul att få den mer moderna spelmekaniken ifrån Skyrim och kreativa förbättringar skapade av motiverade fans, snarare än "bara" bättre grafik. Hoppas det är förhållandevis buggfritt vid release bara

Medlem

undrar vilken som är bäst, remastern lr denna, hmm!

signatur

//monster

Medlem

spelar hällre Oblivion remastered

Medlem

Ser ju väldigt bra ut faktiskt, gillar hur dom snyggat till menyerna. Kan absolut tänka mig att den här remaken kommer göra vissa saker bättre än Remastered.

Medlem

Ser riktigt bra ut, och med tanke på att remastern fortfarande är en buggfest så förvånar det mig inte om detta kommer bli ett mycket bättre spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av Tusske:

Tvärtom för mig. Remastern är otroligt vacker, men av det jag sett är ändå samma Oblivion med allt det som inte åldrats speciellt väl - generiska dungeons, taskig AI osv. Även om Skyblivion inte kommer kunna nå samma grafiska upplevelse gillar jag hur de tar ett helhetsgrepp för att göra världen mer unik och trovärdig. Passar mig som moddade Oblivion sönder och samman när det begav sig

Medlem
Skrivet av Tusske:

Skillnaden är ju att det är en full remake, med massa förbättringar spelmässigt, nya dungeons, shops osv.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Skillnaden är ju att det är en full remake, med massa förbättringar spelmässigt, nya dungeons, shops osv.

Spelar fortfarande hällre Oblivion Remastered.

Medlem
Skrivet av Tusske:

Spelar fortfarande hällre Oblivion Remastered.

Lust att motivera varför?

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Lust att motivera varför?

Mods är bara jobbiga att både installera och köra

Medlem
Skrivet av Tusske:

Mods är bara jobbiga att både installera och köra

Aha så det har inget med innehållet att göra. Du lär ju missa en del bra saker då, tråkigt.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Aha så det har inget med innehållet att göra. Du lär ju missa en del bra saker då, tråkigt.

"Bra"

Medlem
Skrivet av Tusske:

Diskutera är inte riktigt din sak ser jag, det är väl inte till för alla.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Diskutera är inte riktigt din sak ser jag, det är väl inte till för alla.

Har aldrig spelet ett mod som är bra. Bara mediokra

Medlem
Skrivet av Tusske:

Beror väl lite på vad för spel det handlar om, och vad för typ av mod. Fallout London är en bra mod till Fallout 4, kvalitet.

Medlem
Skrivet av Tusske:

Jag förmodar att du menar bland moddar som adderar typ storyinnehåll såsom uppdrag, med röstskådespeleri osv? För där lämnar de oftast något att önska. Men en mod som gör precis det den säger sig göra, typ ändrar någon viss parameter i spelet, det är väl bara bra för den som gillar förändringen i fråga?

Medlem
Skrivet av Tusske:

Vad har du spelat för mods egentligen? Vilka har varit bäst (om än mediokra) av de du spelat?

Vet inte om det beror på åldersskillnad eller smak vad det gäller spel men känns som både ett märkligt och främmande synsätt.

Medlem

Återstår att se om det får tillåtelse att släppas, eller om det stoppas i sista minut.

Medlem
Skrivet av mh76:

Återstår att se om det får tillåtelse att släppas, eller om det stoppas i sista minut.

Det är nog inga problem, Bethesda bjöd till och med in Skyblivion-teamet till kontoret i samband med släppet av remastern. Teamet är ju också noga med att man måste äga både Skyrim och Oblivion för att kunna installera Skyblivion, så det torde minimera risken för att Bethesda skulle bli sura över eventuell asset-stöld.

Medlem
Skrivet av Tusske:

Dota?

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Dota är ju helt värdelöst. Precis som alla MOBAs

Medlem
Skrivet av Tusske:

Dota är ju helt värdelöst. Precis som alla MOBAs

Ah, så du bara trollar

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Ah, så du bara trollar

nej? jag tycker seriöst att alla MOBAs är värdelösa. dom ända som spelar dom är ju folk som älskar att bli arga på andra för att dom gick vänster istället för höger

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Ah, så du bara trollar

Japp, han kan ju inte svara på frågeställningar.

Medlem
Skrivet av sweagle:

Det är nog inga problem, Bethesda bjöd till och med in Skyblivion-teamet till kontoret i samband med släppet av remastern. Teamet är ju också noga med att man måste äga både Skyrim och Oblivion för att kunna installera Skyblivion, så det torde minimera risken för att Bethesda skulle bli sura över eventuell asset-stöld.

Låter bra det där :). Det är ju trots allt inte Nintendo vi pratar om ;).

Medlem
Skrivet av Tusske:

nej? jag tycker seriöst att alla MOBAs är värdelösa. dom ända som spelar dom är ju folk som älskar att bli arga på andra för att dom gick vänster istället för höger

Lol.

1
Skriv svar