Höja panten?

Medlem
Skrivet av Nomman:

Bara jag som instinktivt vill börja lämna på soptippen/grovsoprummet istället för att panta när de gör så här? Säger någon A vill jag gör B.

(Kommer nog att panta, men jag kommer att hata mig själv hela vägen för att jag gör som de vill.)

(På samma tema började jag köpa plastpåsar istället för papperskassar när plastpåse-skatten infördes back in the day. No one tells stupid what to do!)

Jag köpte en stor påse med plastsugrör på nätet eftersom dom slutat med det överallt.

Helt klart en värd investering

Medlem
Skrivet av cyppa:

2-300?! Har du 10 sopsäckar pant då eller?

300kr för 10 sopsäckar ? du blandar inte ihop med 10st soppåsar ?( ja storlek vanlig ica kasse)

Skrivet av Loxus:

4 sopsäckar brukar ge drygt 300 kr för min del

Låter lite när jag själv får över 300kr med bara 1 sopsäck...
Visst kanske beror väl på vad man pantar, aldrig testat panta en säck med 1,5-2Liters flaskor^^

Jag pantar bara burkar och små LOKA plastflaskor

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

300kr för 10 sopsäckar ? du blandar inte ihop med 10st soppåsar ?( ja storlek vanlig ica kasse)

Låter lite när jag själv får över 300kr med bara 1 sopsäck...
Visst kanske beror väl på vad man pantar, aldrig testat panta en säck med 1,5-2Liters flaskor^^

Jag pantar bara burkar och små LOKA plastflaskor

Det är mest 1,5L-flaskor för min del, jepp.

Backloggens befriare
Skrivet av Kyrre:

Jag köpte en stor påse med plastsugrör på nätet eftersom dom slutat med det överallt.

Jag köpte en påse sugrör på Ikea i början av detta årtusendet. Kanske använt 10st... Av säg 300? Så lär räcka livet ut

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Dom höjer ju bara panten. Allt kommer funka som innan. Det är ju inte som med plastpåseskatten som inte fanns innan.
Eller menar du att du alltid har varit emot att panta för att vissa uppmanar till det?

Ja, faktiskt. Jag tycker att det här med att behöva släpa tillbaka burkar och flaskor till affären är onödigt besvärligt. Skulle mycket hellre lämna dem i miljörummet - men det får man inte. För undertecknad skulle det tveklöst leda till ökad återvinning.

Skrivet av Kyrre:

Haha samma här 😅
Försökte under några månader stå ut med papperssugrör och tvättbara metallsugrör. Men plast är bäst. Plus att man får känna sig som en bad guy. Living on the edge.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Backloggens befriare
Skrivet av Nomman:

Ja, faktiskt. Jag tycker att det här med att behöva släpa tillbaka burkar och flaskor till affären är onödigt besvärligt. Skulle mycket hellre lämna dem i miljörummet - men det får man inte. För undertecknad skulle det tveklöst leda till ökad återvinning.

Det får man absolut göra.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Det får man absolut göra.

Inte där jag bor. Massvis med arga lappar om att pant absolut inte för slängas i återvinningen

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Backloggens befriare
Skrivet av Nomman:

Inte där jag bor. Massvis med arga lappar om att pant absolut inte för slängas i återvinningen

Att det finns idioter, är inte ditt fel.
Dessutom, ställer du dem i soprummet så kommer någon ta dem och panta dem med 110% sannolikhet.

signatur

Ad hoc addendum

Skriv svar