18.00 – FZ Play streamar Silksong!

Robot
18.00 – FZ Play streamar Silksong!

Wakkaah tar tempen på det tokhypade spelet. Plus: skärmdumpstävling!

#fz-play, #hollow-knight-silksong

Skärmdumpsmästare

Spännande

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Redaktör
Skrivet av LancelotSwe:

Spännande

Verkligen! Och lika spännande att invänta omdömen/recensioner - hypen är ju smått vansinnig.

signatur
Skärmdumpmästare

Synd att man inte kan titta på streamen, vill inte spoila för mig själv ^^

Medlem

Har velat ett tag, men nu bestämt mig. Det blir på PS5 kl 16.00. Inte spelat i vardagsrummet på år och dar, men nu är det dags. Sedan blir det ett köp på PC också senare såklart.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem

"Something went wrong. We were unable to service your request. Please try again later." På steam nu. Jag kanske inte är ensam som försöker online shoppa just nu...

Medlem

Har försökt sen kl 16 på steam. Funkar inte fortfarande!

signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Medlem
Skrivet av RoxonMicke:

Har försökt sen kl 16 på steam. Funkar inte fortfarande!

Får se om Wakkah hinner lösa detta innan 18 då.

Man kan ju också köpa spelet via humble store och aktivera på steam. Det kanske är smidigare?

Skärmdumpsmästare
Skrivet av Tomas Helenius:

Verkligen! Och lika spännande att invänta omdömen/recensioner - hypen är ju smått vansinnig.

Hoppas på en stream med färre cutscenes och ett mångdubbelt bättre spel än förra veckans stream

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Moderator

Det ska bli riktigt kul att streama detta ikväll!

Skärmdumpmästare

Har själv en del problem att betala i kundvagnen, ta mina pengar och låt mig köra! ^^

Moderator

Första två timmarna av Silksong är en underbar upplevelse och jag vill bara spela vidare! Det ska bli spännande se hur det känns efter 10 timmar till.

Tack till alla Fzare för en trevlig kväll!

Medlem
Lol, spelet är copycat

Spelet har fått mycket hype, men ingen som tänker att det är copycat spel från årets spel 2020 Ori - Will of the Wisps?! Spelet försöker vara exakt likadant med fiender, rörelsen, olika förmågor, bara animerad. Hitta på något eget istället, säger jag. Ori spel var fantastiskt, spela den istället om ni inte har gjort det.

Medlem
Skrivet av sereman:

Spelet har fått mycket hype, men ingen som tänker att det är copycat spel från årets spel 2020 Ori - Will of the Wisps?! Spelet försöker vara exakt likadant med fiender, rörelsen, olika förmågor, bara animerad. Hitta på något eget istället, säger jag. Ori spel var fantastiskt, spela den istället om ni inte har gjort det.

Ok.och Ori är inte en copycat av Hollow Knight 1 då?

Tänkte att alla dessa metroidvania spel ser ju som likadana ut för en ointresserad, och föregångaren till Silksong släpptes flera år före Ori.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
den första är alltid original
Skrivet av Soulless:

Ok.och Ori är inte en copycat av Hollow Knight 1 då?

Tänkte att alla dessa metroidvania spel ser ju som likadana ut för en ointresserad, och föregångaren till Silksong släpptes flera år före Ori.

Nej, du har nog fel. Första Ori - Blind forest släpptes 2015, så dem var först ute med det här. Team Cherry kopierar bara dem.
Samma som Fortnite kopierar PUBG.

Medlem
Skrivet av sereman:

Nej, du har nog fel. Första Ori - Blind forest släpptes 2015, så dem var först ute med det här. Team Cherry kopierar bara dem.

Ok så är det säkert.
Att kopiera andra är dock inte något nytt och i vissa fall kan kopian vara bättre än originalet..

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av sereman:

Fast det är inte direkt mycket som Hollow Knight har gemensamt med Ori and the blind forest. Will of the wisps började bli ner likt, men då var det ju efter Hollow Knight.

Nä du, Ori och Hollow Knight / Silksong är väldigt olika. Annars får du ge mer konkreta exempel över vad Ori innoverat som Silksong kopierat rakt av.

Medlem
Skrivet av sereman:

Nej, DU har fel. De är båda kopior av Zorro från 1985 på C64:an. Kossan säger MOOOO!

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

1
Skriv svar