Fragzone-fredag utser tidernas bästa spel!

Robot
Fragzone-fredag utser tidernas bästa spel!
Medlem

Finns det någon samlad lista på alla spel hittills utsedda? Alltså bara listform utan lull-lull.

signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

OK, jag säger det redan nu ...

DRAGON QUEST III VAR RÅNAT, RÅNAT I TELL YOU

Redaktör
Skrivet av BlackBozze:

Finns det någon samlad lista på alla spel hittills utsedda? Alltså bara listform utan lull-lull.

Det kommer en i samband med publiceringen i morgon. Vinnarna avslöjas i Fragzone-fredag, och vi trycker ut topp 3 och en lista med topp 100 så fort som möjligt. Planen är under sändningen.

signatur
Medlem

Inför imorgon när folk börjar käbbla:

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Nu är jag taskig, ibland är jag bara dryg, men denna lista speglar verkligen inte mina bästa 100 spel.

För min del har jag absolut inget behov av en lista men jag förstår att redaktionen kan finna intresse av att skapa en debatt.

Jag tror jag nämnt det tidigare att det hade varit betydligt roligare att läsa en lista utifrån skribenter födda på 70-80-90 samt 00 tal 🤓👍

Redaktör
Skrivet av Kavakava83:

Nu är jag taskig, ibland är jag bara dryg, men denna lista speglar verkligen inte mina bästa 100 spel.

För min del har jag absolut inget behov av en lista men jag förstår att redaktionen kan finna intresse av att skapa en debatt.

Jag tror jag nämnt det tidigare att det hade varit betydligt roligare att läsa en lista utifrån skribenter födda på 70-80-90 samt 00 tal 🤓👍

Alla har rätt till sin åsikt, och alla måste verkligen inte gilla vår lista (eller listor överlag). Gillar dina förslag också, olika åldrar ger förmodligen en del variation. Sen kan man rangordna efter årtionde, konsol/hårdvarugeneration med mera, med mera.

signatur
Medlem

Förväntar mig att DotA 2 kammar hem förstaplatsen. Annars blir jag vred!!

Kan även hända att jag inte blir vred. Men risken finns!

Skärmdumpsmästare

Attans sitter på flygplats och flyg då, får se det senare! Även om jag nog kan gissa vilka spel som ligger i toppen 😁

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Atilaa:

Förväntar mig att DotA 2 kammar hem förstaplatsen. Annars blir jag vred!!

Kan även hända att jag inte blir vred. Men risken finns!

Skulle Dota 2 vinna så är det jag som beger mig till redaktionen med min bästa högaffel, tjära och fjädrar.

Dec
Medlem

Min gissning av topp 3 och rangordningen:

#3: Red Dead Redemption 2
#2: Half-Life 2
#1: The Witcher 3

Jag baserar det på vad kritiker och spelare generellt tycker om spelen. Själv har jag inte spelat #3 då jag inte gillar tidseran, och vad jag har hört verkar det drygt (överdrivet realistiskt och långsamt), men FZ gav det 5/5 och det verkar vara ett riktigt bra spel enligt många.

signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

Jag älskar att läsa listor över de 10, 25, 50 eller varför inte; de 100 bästa sakerna!
En sak jag funderar över är om hundra verkligen är max, dock?
Vad skulle hända om nästa lista inbegrep kanske 250 punkter, eller nästan ännu hellre.. 500!
Tusen är nog för mycket, även för mig.

Nu vet jag, innan nästa lista skapas, då kan vi rösta fram bäst antal poster för de absolut bästa listorna!

Medlem

Jag har inte ingående läst listan, men jag hoppas verkligen inte att Half-Life 2 är med på topp tre. Visst att det var ett väldigt bra spel när det kom, men så bra och revolutionerande var det absolut inte. Det känns mest som en masspsykos när det kommer till hyllandet av Half-Life 2. Jag menar Half Life 1 var ju mycket mer revolutionerande, och bättre på många sätt när det kom.

Redaktör
Skrivet av kEJTLiN:

Jag älskar att läsa listor över de 10, 25, 50 eller varför inte; de 100 bästa sakerna!
En sak jag funderar över är om hundra verkligen är max, dock?
Vad skulle hända om nästa lista inbegrep kanske 250 punkter, eller nästan ännu hellre.. 500!
Tusen är nog för mycket, även för mig.

Nu vet jag, innan nästa lista skapas, då kan vi rösta fram bäst antal poster för de absolut bästa listorna!

Tidsåtgången är väl en faktor. Sen blir det väl en fråga om vad varje plats betyder ju mer listan växer: "Varför hamnar det på plats 358 och det på plats 359?" Ju högre upp man kommer, desto mer är varje plats värd, så att säga. Samma grej som med 100-skaliga betyg, där de höga siffrorna väcker känslor.

signatur
Fragtjuv
Skrivet av Tomas Helenius:

Tidsåtgången är väl en faktor. Sen blir det väl en fråga om vad varje plats betyder ju mer listan växer: "Varför hamnar det på plats 358 och det på plats 359?" Ju högre upp man kommer, desto mer är varje plats värd, så att säga. Samma grej som med 100-skaliga betyg, där de höga siffrorna väcker känslor.

Jag räknar med att Thomas Helenius kuppat in Il-2 Sturmovik på förstaplatsen.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av Whisp:

Jag har inte ingående läst listan, men jag hoppas verkligen inte att Half-Life 2 är med på topp tre. Visst att det var ett väldigt bra spel när det kom, men så bra och revolutionerande var det absolut inte. Det känns mest som en masspsykos när det kommer till hyllandet av Half-Life 2. Jag menar Half Life 1 var ju mycket mer revolutionerande, och bättre på många sätt när det kom.

Instämmer till 100%, HL2 är ju inte ens ett bra spel men framförallt inte nyskapande, rälsskjutare med en tyst huvudkaraktär har vi ju aldrig sett innan det släpptes.

Då kan man ju lika gärna ta med Daikatana eller SIN på topp tre

Backloggens befriare

Lycka till!

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Whisp:

Håller med att half life 1 var mycket mera revolutionerande och det bättre spelet när det kom ut gentemot half life 2. Idag är väl dock half life 2 det bättre spelet så det beror på hur man ser på det. Ska man gå efter hur det spelas idag så borde många gamla spel hamna långt ned. (GTA3 är idag t.ex. horribelt att spela jämfört med nyare spel)

Antar att top3 är witcher 3, half life 2 och ..... Super mario 64?

Saknar Dragon Age, Dark messiah of might and magic, System shock 2, Skies of arcadia, Xenogears, Lunar, Banjo-Kazooie, Final fantasy 8,9,10,12, Breath of fire, Paper mario, Lufia, Suikoden, legend of heroes trails in the sky, YS, Earthbound, Grandia, Silent hill 1, Dungeon Keeper, Morrowind, Metro exodus, Neverwinter nights, Finns hur många bra spel som helst.

Tycker personligen att witcher 3 och half life 2 är bra men lite överskattade.

Medlem

detta skall jag se med en bärs i handen, perfekt tid för mig kommer bli mkt intressant å se vad som sker.

signatur

//monster

Medlem

Jobbkalendern är sanerad. Klockan två here we go.

Medlem

Blir

GTA 5
DOTA
TLOU2

Och debatten kommer spåra ur efter fem minuter…

Medlem
Skrivet av Xvirisx:

Blir

GTA 5
DOTA
TLOU2

Och debatten kommer spåra ur efter fem minuter…

Vi får inta Lebowski inställning

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Redaktör
Skrivet av Workout51:

You said it, man. Nobody fucks with the Gaben.

signatur
Medlem

Trevligt avsnitt, trevlig vinnare i FZ topp 100, trevlig gäst!

FromSoftware-konnässörer är alltid välkommet att gästa Fragzone-fredag!

signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar