Massive styr om – satsar helhjärtat på The Divsion-spelen
Inget mer Star Wars och Avatar från den svenska studion.
#massive-entertainment, #the-divsion, #the-divsion-2, #the-divsion-3, #ubisoft
Helt säkert ville alla dessa anställda ha hjälp "att ta nästa steg i karriären". Helvete vilken smörja.
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Massive går samma öde tillmötes som Treyarch som varit fastkedjade i Call of Duty-gruvorna sedan 2008.
Tyvärr inte bara de.
Mer eller mindre alla studios som jobbar för Activision är fast i CoD-gruvorna på ett eller annat sätt.
När ska vi få ett nytt World in Conflict? 😭
Håller med! Förövrigt var det sjukt roligt den veckan jag var på Massive som Quality Tester för det spelet.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >
Massive går samma öde tillmötes som Treyarch som varit fastkedjade i Call of Duty-gruvorna sedan 2008.
Det är fritt fram för de anställda att byta jobb dock.
Det låter ju vettigt. En kreativ studio som skapat flera bra varumärken ska låsas ner till ett varumärke. Alla som vill göra något mer kreativt slutar.
Hail corporate!
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Tröttsamt att höra det argumentet. Det kan vara otroligt svårt att byta jobb och saken är den är att långt ifrån alla har ett nytt jobb att gå till. Om du missat det är det lite storm i branschen nu.
Division 2 är fortfarande riktigt bra, riktigt mys-spel för mig, lirar igenom det en gång om året. Men fastnade aldrig för endgame grindet, Levlar ny karaktär ifrån 1 och besegrar högsta nivån i den där skyskrapan sen så är jag klar.
I Division 3 så skulle jag gärna vilja se lite tungare RPG grejer, jag är lite tvärtom vad dom flesta gillade tror jag, vill ha mer RPG och passive skill trees osv, gå tungare på det som en character builder, Det roligaste jag hade var inom att skapa builds.
När ska vi få ett nytt World in Conflict? 😭
Och Ground Control!!
"Writer and Fighter"
Tröttsamt att höra det argumentet. Det kan vara otroligt svårt att byta jobb och saken är den är att långt ifrån alla har ett nytt jobb att gå till. Om du missat det är det lite storm i branschen nu.
Ja och det är därför de får ett avgångsvederlag nu? Annars får man stanna och pumpa ut nästa skräpspel för Ubisoft.
Skulle tro att jobbat på Massive ser bra ut på CV:t!
Ja och det är därför de får ett avgångsvederlag nu? Annars får man stanna och pumpa ut nästa skräpspel för Ubisoft.
Skulle tro att jobbat på Massive ser bra ut på CV:t!
Se det från din sida som spelare istället. Vill du att alla studior bara börjar fokusera på ett enda stort varumärke vardera? Inga nyheter, inga innovationer, inga risktaganden. Bara samma skara trötta varumärken år efter år?
Och vad tycker du om när en studio som äger ett varumärke du gillar aldrig gör någon uppföljare till det för att dom blivit beordrade att mjölka ett enda? Jag vill gärna ha en uppföljare till World in Conflict. Det kommer nu aldrig att hända för att Ubisoft vill mjölka ultramediokra The Division.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Ettan är min favorit, tvåan va okej men det va lite för mycket lootboxes i ditt ansikte så det drog ned på stämningen... OM det kommer en 3a så lär du väl betala för varje område du ska till eller något...
Förvänta dig inget annat, det är ju ändå Ubisoft vi talar om. Tyvärr... 😅
Se det från din sida som spelare istället. Vill du att alla studior bara börjar fokusera på ett enda stort varumärke vardera? Inga nyheter, inga innovationer, inga risktaganden. Bara samma skara trötta varumärken år efter år?
Och vad tycker du om när en studio som äger ett varumärke du gillar aldrig gör någon uppföljare till det för att dom blivit beordrade att mjölka ett enda? Jag vill gärna ha en uppföljare till World in Conflict. Det kommer nu aldrig att hända för att Ubisoft vill mjölka ultramediokra The Division.
Gav upp hoppet på dom etablerade storstudierna för längesen. Skulle jämföra dom flesta med AI Slop dynga tyvärr.