Bethesda ger ut Rage

Medlem
Bethesda ger ut Rage

Tja, varför inte? Så länge id står för utvecklingen är jag nöjd!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

...och så länge EA hålls väck från allt som har med spel att göra så är jag nöjd.

Medlem

EA har ju börjat lyckas på sistone iaf, DeadSpace var en riktig höjdare av Viceral Games Studion, de är iaf mer respekterade än Infinity Ward & Activision i mina ögon.

Sen har vi ju Battlefield m.m har nog hellre kvar EA än AC.

Inaktiv

Bra grejjer, EA kan brinna.

Inaktiv

Synd. Jag hade vatt nöjd om bethesda höll sig borta från allt vad spel hette.

Medlem
Skrivet av zauii89:

EA har ju börjat lyckas på sistone iaf, DeadSpace var en riktig höjdare av Viceral Games Studion, de är iaf mer respekterade än Infinity Ward & Activision i mina ögon.

Sen har vi ju Battlefield m.m har nog hellre kvar EA än AC.

Ta av dig nattmössan!

DeadSpace må var ett bra spel, men kontrollerna till PC ger jag inte mycket för och vi har inte sett en än patch till PC. Luktar gamla EA långväg!

Medlem

Varför skylla på EA? Inte dom som knackar koden

Inaktiv
Skrivet av Horzie:

Varför skylla på EA? Inte dom som knackar koden

Som utgivare är det dom som får skiten; och enligt mitt tyckte dom som ska driva till att det fungera också, delvis patchas om så behövs.

Inaktiv

Hoppas innerligen att dom som grinar över EA här inte spelar deras utgivna spel annars är det rätt mkt hyckleri

*Dead Space
*BF-serien
* FIFA o NHL
* Dragon Age
*Mass Effect
*The Saboteur
*Crysis

Oj oj, skitspel och crapsupport på alla de spelen :B

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Horzie:

Varför skylla på EA? Inte dom som knackar koden

Som utgivare är det dom som får skiten; och enligt mitt tyckte dom som ska driva till att det fungera också, delvis patchas om så behövs.

Bör väl lika väl vara spelstudions ansvar..

EA har många bra spel!

Medlem

Detta kan ju inte vara så kul för EA, undrar vad det kostar iD med denna lilla sidsvepningen...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av bleak:

Hoppas innerligen att dom som grinar över EA här inte spelar deras utgivna spel annars är det rätt mkt hyckleri

*Dead Space
*BF-serien
* FIFA o NHL
* Dragon Age
*Mass Effect
*The Saboteur
*Crysis

Oj oj, skitspel och crapsupport på alla de spelen :B

Jepp, spelar inget av det. Dragon Age saknar onlineläge, Crysis är tråkigt och monotont, Saboteur är råbuggigt, Battlefield-serien totalt ointressant medans Dead Space och Effect är bara för mycket lull-lull-a-la-rymd.

Fifa och NHL tänker jag inte ens nämna...har ett gammalt NHL på Sega 16-bit som fungerar ypperligt.

Inaktiv
Skrivet av Segas:
Skrivet av bleak:

Hoppas innerligen att dom som grinar över EA här inte spelar deras utgivna spel annars är det rätt mkt hyckleri

*Dead Space
*BF-serien
* FIFA o NHL
* Dragon Age
*Mass Effect
*The Saboteur
*Crysis

Oj oj, skitspel och crapsupport på alla de spelen :B

Jepp, spelar inget av det. Dragon Age saknar onlineläge, Crysis är tråkigt och monotont, Saboteur är råbuggigt, Battlefield-serien totalt ointressant medans Dead Space och Effect är bara för mycket lull-lull-a-la-rymd.

Fifa och NHL tänker jag inte ens nämna...har ett gammalt NHL på Sega 16-bit som fungerar ypperligt.

Måste ju då få fråga vad du spelar för spel ?

Medlem

Spelet utvecklas till Windows, Mac, Xbox 360 och Playstation 3 och släpps när det är klart....

Den var bra,,,när det är klart right on

Medlem

Jag håller med er EA hatare


signatur

Game long and prosper

Medlem

EA är knappast lika dåliga som folk får dem att låta. Spelen som dem brukar stå bakom har oftast haft bra animationer, bra prestanda, och en allmänt hög budget.

Att Bethesda står för ugivningen kan ses som en liten nackdel, då EA har betydligt högre kapital.

Medlem

EA får ju massa skit för att deras spel skyndas ut för snabbt och oftast innehåller miljarder buggar pga snabb deadline. Om iD får utveckla spelet i sin takt och släppa ett spel under Bethesda som i princip är buggfritt (lär ju knappast vara men iaf) så kommer det ju bara bli positiv feedback för Bethesda och stärka deras namn mera.

Visserligen så innehåller Dragon Age massa buggar men det går i alla fall att spela (inte haft några problem ännu). Missen gick ju när The Saboteur inte kan spelas på PC med ATI-kort. Får spela ca 5 minuter sedan dör spelet. Skulle vilja personligen gå till EA's chef och kräva pengarna tillbaka.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

EA får ju massa skit för att deras spel skyndas ut för snabbt och oftast innehåller miljarder buggar pga snabb deadline. Om iD får utveckla spelet i sin takt och släppa ett spel under Bethesda som i princip är buggfritt (lär ju knappast vara men iaf) så kommer det ju bara bli positiv feedback för Bethesda och stärka deras namn mera.

nu vill jag inte göra något påhopp på varken dig eller bethesda eftersom att jag gillar dom som spelutvecklare. men Obliviom till exempel det var inte direkt buggfritt när det släpptes och det finns fortfarande fullt med buggar att utforska i det spelet. men buggar är inte allt eftersom att Oblivion är en av dom få spelen som jag fastnat för

Medlem

EA har varit inblandat i både bra och dåliga saker.
Det jag inte förstått är varför så få av EAs sportspel har haft ok menysystem. Roliga minnen man har för att lista ut hur man hittar till inställningsmenyn...

Medlem

Kanske vi får det på steam? vore toppen , men börjar dock bli orolig över om man skulle tappa lösen osv, fan har riktigt många spel nu haft accountet flera år. Då skulle man fan gåta en skvätt

Inaktiv

EA, Activision eller vad fan som helst... Dom är alla lika dåliga/bra. Tycker själv Activision verkar värst på att mjölka produkter i dagsläget.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Kanske vi får det på steam? vore toppen , men börjar dock bli orolig över om man skulle tappa lösen osv, fan har riktigt många spel nu haft accountet flera år. Då skulle man fan gåta en skvätt

De slår mig faktiskt ibland, tänk om nån typ skulle komma över lösenordet, hade gjort mig rätt purken Även om de flesta spelen är köpta på rea

Medlem
Skrivet av Gusnan:

Synd. Jag hade vatt nöjd om bethesda höll sig borta från allt vad spel hette.

word

Inaktiv
Skrivet av Segas:
Skrivet av bleak:

Hoppas innerligen att dom som grinar över EA här inte spelar deras utgivna spel annars är det rätt mkt hyckleri

*Dead Space
*BF-serien
* FIFA o NHL
* Dragon Age
*Mass Effect
*The Saboteur
*Crysis

Oj oj, skitspel och crapsupport på alla de spelen :B

Jepp, spelar inget av det. Dragon Age saknar onlineläge, Crysis är tråkigt och monotont, Saboteur är råbuggigt, Battlefield-serien totalt ointressant medans Dead Space och Effect är bara för mycket lull-lull-a-la-rymd.

Fifa och NHL tänker jag inte ens nämna...har ett gammalt NHL på Sega 16-bit som fungerar ypperligt.

Precis som BG 1 & 2 så är DA ett singel RPG och var aldrig tänkt något annat, dessutom ett riktigt bra sådant. Du har tydligen helt annat smak för enligt mig är ME, DS och Saboteur alla top spel, även om sist nämnda verkar krångla för många. Vad jag försöker säga? Du snackar bara skit.

Medlem
Skrivet av xplojt:
Skrivet av Fuidama:

EA får ju massa skit för att deras spel skyndas ut för snabbt och oftast innehåller miljarder buggar pga snabb deadline. Om iD får utveckla spelet i sin takt och släppa ett spel under Bethesda som i princip är buggfritt (lär ju knappast vara men iaf) så kommer det ju bara bli positiv feedback för Bethesda och stärka deras namn mera.

nu vill jag inte göra något påhopp på varken dig eller bethesda eftersom att jag gillar dom som spelutvecklare. men Obliviom till exempel det var inte direkt buggfritt när det släpptes och det finns fortfarande fullt med buggar att utforska i det spelet. men buggar är inte allt eftersom att Oblivion är en av dom få spelen som jag fastnat för

Ingen fara för mig då jag inte skrev att Bethesda släpper buggfria spel.

Lite nyckelord: EA...miljarder buggar... iD utveckla spelet i sin takt... i princip buggfritt(..knappast..)...släppa under Bethesda...positiv feedback...stärka deras namn.

Gillar för övrigt några spel som kommer från Bethesda. (Oblivion och Fallout3 + alla DLC m.m.)
Ser fram emot Fallout: New Vegas.
Men likt EA så behöver de få bra publicitet. Och vad är det folk tänker på? Jag tänker på buggiga, halvfärdiga spel med taskig support när det gäller EA. Har inte tänkt på något direkt för Bethesda då jag bara spelat Oblivion och Fallout 3 =o Men kan tänka mig att de behöver lite bättre image också

Passar la bra nu när Beth har Fallout och allt.
Mer pengar till Beth att lägga på TES V

Medlem
Skrivet av TheWhaleHunter:

Passar la bra nu när Beth har Fallout och allt.
Mer pengar till Beth att lägga på TES V

Fan va sweet ett TES V hade suttit


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

1
Skriv svar