Bilder från Left 4 Dead 2

Robot
Medlem
Bilder från Left 4 Dead 2

Stackars Svante

Medlem

ser mycket mörkare ut ur L4D tycker jag, mörkare som i ondare eller vad man ska kalla't.

Medlem

Valve kan slicka mina svettiga hästballar..

"Valve intends to support hotly anticipated zombie survival shooter Left 4 Dead post-release with new characters, new maps, new achievements and new weapons in order to grow the community, Gabe Newell has revealed."

"Newell said that Valve's support of the game post-launch will be essential for growing the community."

- http://www.videogamer.com/news/valve_details_post_left_4_dead...

Så varför i stjärthålets namn vill de att man ska betala vidriga fullpris för ett DLC? Och varför har de sagt att de ska "fortsätta uppdatera" med nytt content till L4D1 efter L4D2 e släppt? Ser inte riktigt vitsen med det. Kan de försöka splitta communityn mer? Ne, Valve sänktes på min kompislista rätt rejält efter detta.

Bojkotta L4D2!

(Ni valve-fanbois som försvarar Valve i detta kan lika gärna hålla käften)

Inaktiv

ser bra ut (på bild):P

Inaktiv

EA fasoner... herregud.
Lägg till mera content till L4D istället för detta?


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Blir nog ett köp. Jag har inte blivit besviken av ett Valve spel hittills så jag tänker köpa alla deras spel tills jag blir det.

Medlem
Skrivet av whoracle:

(Ni valve-fanbois som försvarar Valve i detta kan lika gärna hålla käften)

Med andra ord: även om jag har fel så vill jag inte veta om det.

Medlem

l4dmaps.com rekommenderas för att piffa upp spelet. Gott om hemmaknåpade banor och kampanjer.

Medlem

signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Inaktiv
Skrivet av whoracle:

Valve kan slicka mina svettiga hästballar..

"Valve intends to support hotly anticipated zombie survival shooter Left 4 Dead post-release with new characters, new maps, new achievements and new weapons in order to grow the community, Gabe Newell has revealed."

"Newell said that Valve's support of the game post-launch will be essential for growing the community."

- http://www.videogamer.com/news/valve_details_post_left_4_dead...

Så varför i stjärthålets namn vill de att man ska betala vidriga fullpris för ett DLC? Och varför har de sagt att de ska "fortsätta uppdatera" med nytt content till L4D1 efter L4D2 e släppt? Ser inte riktigt vitsen med det. Kan de försöka splitta communityn mer? Ne, Valve sänktes på min kompislista rätt rejält efter detta.

Bojkotta L4D2!

(Ni valve-fanbois som försvarar Valve i detta kan lika gärna hålla käften)

Ja slipp L4D2 om du är så envis. Ingen tvingar dig att köpa spelet så fortsätt spela L4D1 du. Själv tänker jag spela bägge.

Och bara så du vet, forum är till för att diskutera i, så du kanske ska fråga dig själv om du hör hemma här när folk som inte delar dina åsikter enligt dig ska "hålla käften".


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Jag är kluven! Vet inte vad jag ska tro... Väntar nog på Recension o ser om det verkligen är så mycket nytt de nu lovar....

Medlem
Skrivet av whoracle:

Valve kan slicka mina svettiga hästballar..

"Valve intends to support hotly anticipated zombie survival shooter Left 4 Dead post-release with new characters, new maps, new achievements and new weapons in order to grow the community, Gabe Newell has revealed."

"Newell said that Valve's support of the game post-launch will be essential for growing the community."

- http://www.videogamer.com/news/valve_details_post_left_4_dead...

Så varför i stjärthålets namn vill de att man ska betala vidriga fullpris för ett DLC? Och varför har de sagt att de ska "fortsätta uppdatera" med nytt content till L4D1 efter L4D2 e släppt? Ser inte riktigt vitsen med det. Kan de försöka splitta communityn mer? Ne, Valve sänktes på min kompislista rätt rejält efter detta.

Bojkotta L4D2!

(Ni valve-fanbois som försvarar Valve i detta kan lika gärna hålla käften)

Bättre att dom skiter i L4D1 eller?

Medlem

Det är nästan deprimerande att se användare som "whoracle" som tydligen upplever att spelet de köpt (L4D1) blir sämre av att en uppföljare skulle släppas?
Snarast bör du vara glad åt den spelglädje du får i ettan, och tacka gudarna (spelutvecklarna) att de släpper en 2:an.

Om vi ska vara riktigt ärliga kan väl ingen påstå att L4D1 var ett snyggt spel, ett välutvecklat, varierat eller intressant spel?
L4D1 var kul, absolut, men fult, saknade story, hade alldeles för få fiender, få vapen, få banor etc. Att Valve skulle släppa en 2:a med bättre grafik etc. som känns som ett riktigt spel borde väl alla förstå. L4D1 är och förblir ett betatest i mina ögon, som betalat för utvecklingen av 2:an, därför köpte jag aldrig ettan utan lånade av polare då det var kul i kortare stunder, men klart behövde uppdateras. Sen är skitsnacket om att 2:an skulle kunna släppas som bara DLC eller addon just skitsnack, grafikmotorn har fixats, vapen lagts till, spelvärlden utökats och fienderna har förbättras.

Det är inte en expansion, det är ett nytt spel, inse. Sälj ettan och köp 2:an om ni känner panik eller skit i det, ettan är kul (men känns som en beta/live arcade spel) men absolut inte jämförbart med övriga fullprisspel.

Medlem

Jag älskade ettan och kommer givetvis att skaffa tvåan. Om L4D2 bringar lika mycket glädje som L4D1 så förstår jag inte varför det inte skulle vara värt fullpris.

Skrivet av Grumbledock:

Om vi ska vara riktigt ärliga kan väl ingen påstå att L4D1 var ett snyggt spel, ett välutvecklat, varierat eller intressant spel?

Jösses, experten har talat. Haha.

Medlem

Tycker dom nya karaktärerna är så tråkiga.. en bunt lantisar.

Medlem

De nya bilderna verkade ju mer lovande när det gäller stämningen, men tyvärr blir det väl till att slåss dagtid också. Skräck måste vara lite obskyrt för att vara riktigt verkningsfullt, se exempelvis bara på skillnaderna mellan den första Alien Filmen och den sista. Mer mörker, tack.

Skägg.
10 Chambers

Samma bilder som finns i vårt bildarkiv, dumparna i nyheten är som vanligt bara smakprov. Videos från tredjepart, så flådigt


signatur
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Det är nästan deprimerande att se användare som "whoracle" som tydligen upplever att spelet de köpt (L4D1) blir sämre av att en uppföljare skulle släppas?
Snarast bör du vara glad åt den spelglädje du får i ettan, och tacka gudarna (spelutvecklarna) att de släpper en 2:an.

Om vi ska vara riktigt ärliga kan väl ingen påstå att L4D1 var ett snyggt spel, ett välutvecklat, varierat eller intressant spel?
L4D1 var kul, absolut, men fult, saknade story, hade alldeles för få fiender, få vapen, få banor etc. Att Valve skulle släppa en 2:a med bättre grafik etc. som känns som ett riktigt spel borde väl alla förstå. L4D1 är och förblir ett betatest i mina ögon, som betalat för utvecklingen av 2:an, därför köpte jag aldrig ettan utan lånade av polare då det var kul i kortare stunder, men klart behövde uppdateras. Sen är skitsnacket om att 2:an skulle kunna släppas som bara DLC eller addon just skitsnack, grafikmotorn har fixats, vapen lagts till, spelvärlden utökats och fienderna har förbättras.

Det är inte en expansion, det är ett nytt spel, inse. Sälj ettan och köp 2:an om ni känner panik eller skit i det, ettan är kul (men känns som en beta/live arcade spel) men absolut inte jämförbart med övriga fullprisspel.

Mja, det är väl snarare så att de tar betalt för de saker de lovade skulle komma till l4d1 och kallar det l4d2.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av spiken:

Samma bilder som finns i vårt bildarkiv, dumparna i nyheten är som vanligt bara smakprov. Videos från tredjepart, så flådigt

Er officiella film ser mycket trevligare ut. HD-kvalité dessutom!

Medlem
Skrivet av spiken:

Samma bilder som finns i vårt bildarkiv, dumparna i nyheten är som vanligt bara smakprov. Videos från tredjepart, så flådigt

Å andra sidan så har vi allt på en sida så att man inte behöver gräva runt på andra ställen.

Och 1up har en mysig filmspelare.


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Grumbledock:

(...)

Mja, det är väl snarare så att de tar betalt för de saker de lovade skulle komma till l4d1 och kallar det l4d2.

Bra! Där kom ett svar från någon som faktiskt läste vad jag skrev.

Skrivet av Grumbledock:

L4D1 är och förblir ett betatest i mina ögon, som betalat för utvecklingen av 2:an, därför köpte jag aldrig ettan utan lånade av polare då det var kul i kortare stunder, men klart behövde uppdateras. Sen är skitsnacket om att 2:an skulle kunna släppas som bara DLC eller addon just skitsnack, grafikmotorn har fixats, vapen lagts till, spelvärlden utökats och fienderna har förbättras.

Okej, din idioti talar för sig själv. Du påstår ju själv att 1:an var ett betatest och att det behövdes uppdateras. Bara för att du inte faktiskt köpte ett spel för 499:-, där Valve sagt att de ska uppdatera det med nytt content osv (vilket jag självklart trodde inkluderade i priset), men istället lägger de det nya content i en uppföljare som ska säljas för fullpris, så kanske det finns andra som känner sig svikna av Valve.

Skrivet av Loxus:

Bättre att dom skiter i L4D1 eller?

Det är ju just det dom gör?

Skrivet av TruB:

Med andra ord: även om jag har fel så vill jag inte veta om det.

Jag har inte fel. Och lär dig innebörden av internetuttrycket "fanboi" innan du leker smart.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

(Massa trams som jag iinte bryr mig om)

Sen är skitsnacket om att 2:an skulle kunna släppas som bara DLC eller addon just skitsnack, grafikmotorn har fixats, vapen lagts till, spelvärlden utökats och fienderna har förbättras.

Det är inte en expansion, det är ett nytt spel, inse. Sälj ettan och köp 2:an om ni känner panik eller skit i det, ettan är kul (men känns som en beta/live arcade spel) men absolut inte jämförbart med övriga fullprisspel.

Du säger ju det själv för tusan, ettan är inte klart än, varför ska man bli intalad till att köpa ett spel (fullpris) där man dessutom får höra att det kommer fler vapen, fler maps, fler fiender och massa annat efter release och sedan så kommer utvecklaren och säger "Vi släpper 2an ett år efter första, 2an kommer bli det vi sade att ettan skulle vara men vi struntar i det, vi har ju trots allt gjort de mest minimala förbättringar i grafikmotorn någonsin."

Att det är ett nytt spel pga lite bättre ljuseffekter är ju riktigt tramsigt att säga, det finns flertalet spel som har fått sin grafik förbättrad genom expansioner eller dylikt (se: World of Warcraft som exempel).

Att de nya sakerna inte skulle kunnat släppas som DLC eller en expansion pga att det finns nya vapen och nya fiender och nya maps är ju det löjligaste jag har hört!

Säg den här meningen först: "Valve intends to support hotly anticipated zombie survival shooter Left 4 Dead post-release with new characters, new maps, new achievements and new weapons in order to grow the community, Gabe Newell has revealed."

Sedan ska du säga din egen mening efteråt, alltså: "Sen är skitsnacket om att 2:an skulle kunna släppas som bara DLC eller addon just skitsnack, grafikmotorn har fixats, vapen lagts till, spelvärlden utökats och fienderna har förbättras.
"

Jag är inte speciellt intresserad av varken L4D eller L4D2 men det är intressant hur Valve har lyckats få så många att tycka att det är ok att göra så här, de har ju till och med lyckats att få dig, Grumblelock, att tro att även om det var just vapen och nya maps som skulle komma till L4D så kan just dessa saker INTE komma som DLC eller i en patch. Bravo Valve.

Nu vet jag att det inte bara är Valve som gör sådant här, kolla bara på Activision och deras kära Call of Duty, samma sak. Problemet är ju bara att folk har kommit att acceptera detta som OK att göra. Även om grafikförändringarna är minimala, gameplay-förändringar likaså.

Jag tycker dessutom att det är intressant att det är ansett OK att klampa ner på EA och deras sportspel som släpps varje år (detta kanske har minskat i acceptans men det förekommer bra mycket) men att klaga på Activision eller Valve? HUR VÅGAR DU?

-EDIT-

Även om jag ogärna skyller problem på en speciell grupp så kan jag inte blunda för vissa potentiella grunder till problemet att uppföljare släpps titt som tätt. Gruppen jag vill skylla lite på är konsollspelare. Inte på grund av deras handkontroll som "inte fungerar i FPS", inte på grund av deras spelsmak. Utan på grund av hur länge de spelar sina spel innan de hoppar på något nytt.

Enligt min erfarenhet så är det många konsollspelare (såklart detta förekommer på PC också men det är, enligt mig, inte lika förekommande) som köper ett spel, lirar i ett par veckor, kanske en månad, för att sedan köpa ett nytt spel.

PC-lirare däremot (de flesta och detta kanske bara är något jag har fått för mig) spelar spel under en mycket längre period. De förväntar sig att få nytt material till spelet, iaf regelbundna patchar.

Som sagt, detta är en -potentiell- del av problemet och jag säger verkligen inte att jag har rätt i det jag säger.

-EDIT-


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av whoracle:

Valve kan slicka mina svettiga hästballar..

"Valve intends to support hotly anticipated zombie survival shooter Left 4 Dead post-release with new characters, new maps, new achievements and new weapons in order to grow the community, Gabe Newell has revealed."

"Newell said that Valve's support of the game post-launch will be essential for growing the community."

- http://www.videogamer.com/news/valve_details_post_left_4_dead...

Så varför i stjärthålets namn vill de att man ska betala vidriga fullpris för ett DLC? Och varför har de sagt att de ska "fortsätta uppdatera" med nytt content till L4D1 efter L4D2 e släppt? Ser inte riktigt vitsen med det. Kan de försöka splitta communityn mer? Ne, Valve sänktes på min kompislista rätt rejält efter detta.

Bojkotta L4D2!

(Ni valve-fanbois som försvarar Valve i detta kan lika gärna hålla käften)

QUICK! Somebody call teh Wääääääääääääääääääääääääääääääääääämbulance!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Det är nästan deprimerande att se användare som "whoracle" som tydligen upplever att spelet de köpt (L4D1) blir sämre av att en uppföljare skulle släppas?
Snarast bör du vara glad åt den spelglädje du får i ettan, och tacka gudarna (spelutvecklarna) att de släpper en 2:an.

Om vi ska vara riktigt ärliga kan väl ingen påstå att L4D1 var ett snyggt spel, ett välutvecklat, varierat eller intressant spel?
L4D1 var kul, absolut, men fult, saknade story, hade alldeles för få fiender, få vapen, få banor etc. Att Valve skulle släppa en 2:a med bättre grafik etc. som känns som ett riktigt spel borde väl alla förstå. L4D1 är och förblir ett betatest i mina ögon, som betalat för utvecklingen av 2:an, därför köpte jag aldrig ettan utan lånade av polare då det var kul i kortare stunder, men klart behövde uppdateras. Sen är skitsnacket om att 2:an skulle kunna släppas som bara DLC eller addon just skitsnack, grafikmotorn har fixats, vapen lagts till, spelvärlden utökats och fienderna har förbättras.

Det är inte en expansion, det är ett nytt spel, inse. Sälj ettan och köp 2:an om ni känner panik eller skit i det, ettan är kul (men känns som en beta/live arcade spel) men absolut inte jämförbart med övriga fullprisspel.

Ettan känns tamefan inte som en beta.. fungerade klockrent och var hyseriskt kul i coop kampanjen precis som det var menat att vara jeez.

Medlem

Det var nog en väldigt stor mariotet av människorma lyfte på ögonbrynen när Valve annonserade en tvåa, kändes som spelet bara hade varit tillgängligt i några månader..

Väntar fortfarande på ett bra svar ifrån Valve om "Varför gör ni en 2:a så nära intill ettan?". Frågan kanske redan är ställd, sådant fall kan någon snäll själ länka.

L4D1 koncepet var jättebra, absolut.. men det var lite innehåll.. spelet blev snabbt tråkigt, och deras nyaste addon som jag inte riktigt kommer ihåg vad det heter "Defend eller något"., var skrattretande.. hörde många rykten efter spelet var släppt om hur nya banor skulle släppas till det osv osv.. men inget av uppdateringarna har gett något sådant.. Så spelet las rätt snabbt i "hyllan" på steam.. då föredrar jag hellre TF2.

Och whips, nu kommer en tvåa med nya banor och nya vapen osv osv.. Skulle dom kalla det för Expansion så hade jag absolut varit med på noterna, men en 2:a? Njaa...

Valve har alltid varit toppad på min lita för att dom tar hand om sina spel och ger ut otroligt mycket extra DLC helt gratis (T.ex så kunde dom egentligen gjort expansion till TF2 med ALLA klass uppgraderingar och kräva pengar av oss spelare).

Innan L4D kom ut så var jag på väntlistan och hade förbokat.. för det här så kommer det inte ske något sådant.. jag kräver ordentlig upgpradering på original ideén innan jag slänger bort 49 euro igen.

Hoppas verkligen inte att det är så illa att Valve börjar förlora sin image och blir mer pengagiriga.

Medlem

Våga vägra L4D2.

: )


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Tycker dom nya karaktärerna är så tråkiga.. en bunt lantisar.

Håller med och jag är lantis, typ.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

ettan var simpelt och roligt och gav en viss variation för kortare sessioner. Men det jag tror är att många trodde Valve skulle fortsätta uppdatera o lägga till nya saker i patchar till L4D som dem gjort till TF2 vilket fått folk att gilla Valve och deras lite speciella sätt att pumpa ut små doser me kärlek i patchar till folk
Imo det är nog konsoll folket och Ea som påverkat Valve till att producera en 2:an så snabbt.
Ellr att dem ville prova något nytt sätt istället för att baka in allt i patchar.
Jag tycker karaktärerna ser typ lika speciella ut som i L4D 1,
Jag tror nog ändå att SDK'n och mod supporten som Valve släppt till L4D 1 kmr hålla det levande ett bra tag endå.

12
Skriv svar