Sony vill göra iPhone-konkurrent?

Robot
Medlem
Sony vill göra iPhone-konkurrent?

kommer inte bli like framgångsrik som Iphone, detta kan jämnföras lite som med Sony Vaio datorerna vs Macbook.

I mina ögon och även i de flesta andras så är en Macbook hippare/fräschare/tuffare/snyggare än en Sony Vaio och coolhet säljer.

Medlem

Jag skulle lätt köpa en portabel spelmaskin som även har finesser som telefoni eller kamera eller sådant. Beror förstås på spelutbud och pris. Men kan man köra Little big planet på den så skulle jag gärna äga den.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vänta här nu... Har inte det här redan genomförts. Då hette det N-Gage (inte att blanda ihop med n-gage 2 som är en ypperlig tjänst). Den gången gick det åt skogen, minst sagt.

Medlem

I'd buy it.

http://blog-imgs-23.fc2.com/p/a/d/padara/PSPPhone6.jpg

Om sen PSP support blir en standard i framtida Sony Ercisson mobiler så är jag all for ;D

Medlem

Har ryktats om en "Playstation Phone" ända sedan Sony och Ericsson började samarbeta för drygt åtta år sedan, men än så länge har det ju inte dykt upp så jag ställer mig nog lite skeptiskt till det här.

Sedan kan man ju undra vad vinsten är. Tror dem att dem kan konkurrera ut iPhone med en gaming phone? Jag kan ha fel, men jag tror inte det är spel som är iPhones starkaste säljpunkt.

Medlem
Skrivet av Alarcron:

Vänta här nu... Har inte det här redan genomförts. Då hette det N-Gage (inte att blanda ihop med n-gage 2 som är en ypperlig tjänst). Den gången gick det åt skogen, minst sagt.

N-gage hade ju kasetter och inte downloads väl?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Spelmobiler brukar inte bli bra, entingen suger batteritiden, grafiken eller kontrollerna (eller allt tillsammans). iPhone är knappast en spelmobil, den går att spela på men är en multimediamobil (på samma sätt som wii knappast är en spelkonsol, mer underhållningsmaskin). En ren spelmobil brukar inte vara en god idé, dåliga kontroller och få spel är förbannelsen, sen brukar SE göra mobiler av så låg kvalla att jag då aldrig skulle våga satsa (jämfört med en vanlig, handhållen spelmaskin)

Medlem

Som sagt så är det ju inte spel-delen av iPhone som gör att den säljer så pass bra, så jag tror inte att Sony kan hoppas på samma framgång med en PSP-phone.

1
Skriv svar