Läskigaste film du någonsin sätt?

Medlem
Läskigaste film du någonsin sätt?

Nå, vilken är filmen som störde din sömn på nätterna, som gjorde att magen vred sig som en säckpipa? Sammanfattat: Vilken är den läskigaste filmen du någonsin skådat?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

City of the living dead

After Father William Thomas (Fabrizio Jovine) hangs himself in a cemetery, the gates of hell are opened. Zombies with abilities of super strength, teleportation and levitation appear and start killing off people in town.

Investigating reporter Peter Bell (Christopher George) along with psychic Mary Woodhouse (Catriona MacColl) travel to Dunwich, New England, and from the book of Enoch learn that they must close the portal to hell before All Saints Day, or the dead will overtake the earth.

En riktigt bra zombie film som man blev skrämnd av på 80 talet, och den är fortfarande läskig.

Medlem

Ptja, jag blev ordentligt skrrrrrrämd av Stay Alive.. annars är det dåligt med skräckfilmer som man blir rädd av.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

ingen, dock när jag var liten, 5-8år? så såg jag Blixt Gordon, och den gjorde mig riktigt skraj. Var skönt när man såg den ca 10år senare, och fick se allt, och inse att filmen inte alls är farlig
Annars älskar jag skräck filmer, min favvo. Men blir aldirg rädd, bara njuter!


signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs

De finns två filmer som har gjort mig riktig rädd.
När jag var yngre så var det Huset, med Kjell bergqvist.

När jag blev lite äldre så var det faktiskt Signs som gjorde mig riktigt rädd. Den var obehaglig så innehelvete när jag såg på den, inga sånna efterrädslor som Huset gav men det var ändå jävligt kusligt.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Såg "The Mothman Prophecies" när jag var typ 9 år, ensam i en liten stuga mitt ute i skogen under en mörk sommarnatt. Jag hatar mina föräldrar för att dom lämnade mig ensam med den där filmen.

Jag kan fortfarande se ögonen lysa i mörkret...

MFZ
Medlem

the shining är ju iaf en av dom bästa skräckisarna som gjorts.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Tveklöst introt med/till Oledolyckan i Trazan och Banarne när jag var 3-4 år, jag var verkligen livrädd

På senare år har jag blivit lite tåligare, men Grudge-filmerna ger en ganska skön känsla.

Inaktiv

när jag var liten såg jag Psycho (originalet)
sen gick jag i sömnen och pratade med mig själv, insåg det och blev livrädd
(:

i mitt vuxna(re) liv.. faktiskt amerikanska the ring. (jaja, jag har sett ringu 0/1/2/younameit)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Tveklöst läskigaste filmen: Hyresgästen av Roman Polanski...


signatur

"They`ve made a what out of it!?"

Medlem
Skrivet av PigLift:

Tveklöst läskigaste filmen: Hyresgästen av Roman Polanski...

Spännande, den har jag inte sett. ..eller sätt, menar jag.

Jag minns filmer som skrämde mig som barn, jag hade en vän vars far samlade på skräckfilmer så vi "lånade" dem och kollade i smyg.

The burning, New york ripper och rabid för att nämna några klassiker.

Den som skrämt mig mest (förutom hajen som fått mig att fortfarande alltid se till att någon är längre ut än jag i vattnet) är en film som jag inte kan namnet på men den handlar om en massa barn, missforster, alla födda av samma mamma och dessa barn roddar runt och dödar folk. Den scenen som skrämde mig mest är en där en äldre man öppnar sitt kylskåp och när han stänger dörren ser man en trappa i bakgrunden, i trappan sitter ett barn och tittar på honom genom räcket, när han tar bort handen lämnar han ett blodigt avtryck. Den scenen gav mig trappfobi som ung gosse.

Och Polish, din film heter "besökarna" inte "huset".


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Blair Witch Project


signatur
Inaktiv

När jag var mellan 4-6 år och såg Alien och Aliens samt Hajen filmerna. Sen dess har jag inte sett någon film jag anser vara läskig.


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Medlem
Skrivet av cammo:

Blair Witch Project

I second that motion.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

En scen från The Descent fick mig att skita knäck i några dagar, men annars vet jag faktiskt inte. Det finns många filmer som jag har hoppat till av men jag kan inte komma på någon som jag faktiskt blivit riktigt skiträdd för när jag såg den nu på senare dagar.

However, det fanns många filmer som, när jag var riktigt liten, fick mig att böla av skräck. Hattefnattarna eller vad dem heter i mumindalen... Uuhhh... (inte skräck direkt )

Men som sagt, nu för tiden är det få filmer som får mig att må dåligt. Började titta på skräck ganska tidigt så jag har väl blivit härdad på något sätt.

Medlem

[quote=Polish]De finns två filmer som har gjort mig riktig rädd.
När jag var yngre så var det Huset, med Kjell bergqvist.

Är det inte "Besökarna" du tänker på?

Youtube-proffs

[quote=Lord]

Skrivet av Polish:

De finns två filmer som har gjort mig riktig rädd.
När jag var yngre så var det Huset, med Kjell bergqvist.

Är det inte "Besökarna" du tänker på?

Tycker jag låter orimligt! Det är inga "besökare" De e bara en gubbfan på vinden som skrämmer livet ur mig!

Det är mer troligt att de heter Huset. För det är i ett jävla hus!

Men okey, vi säger besökarna bara för att jag har blivit rättad två gånger, men ni måste erkänna att filmen är skitläskig!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

mja, den är fan creepy

macgyver-avsnittet med mannen i yeti-dräkt skrämde skiten ur mig som liten också


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Polish:

Men okey, vi säger besökarna bara för att jag har blivit rättad två gånger, men ni måste erkänna att filmen är skitläskig!

http://www.imdb.com/title/tt0094730/

Trots att de köpt huset är de ju bara "besökare" hos gubben som redan bor där. Duh!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Kan inte komma på en enda film under de senaste 20 åren som varit läskig. Kommer dock ihåg att jag såg Excorsisten som 5 åring och hade svårt att somna den natten men det var bara för att jag hade sån fruktansvärd fobi mot magsjuka typ. Låg bara och tänkte på flickan som sprutade ut spya och tänkte "åh nej, nu kanske jag blir lika sjuk som henne!"

Så dum man var som liten ändå 8)

MFC
Medlem

Aliens med tyskt tal och filmen ska starta någonstans mellan 01.00 och 02.00 på dygnet och helst ses ensam..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ok några tog detta seriöst iaf :P, Jag har själv inte sätt så många läskiga men jag såg Blair Witch Project häromdan, den var ganska svår att få ur huvudet.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av cammo:

Blair Witch Project

I second that motion.

Jo den är bra.
Tyvärr tror vissa att den är baserad på verklighet , den är det men inte med skrämsel momenten direkt.

Det riktigt blair witch project var några ungdomar som lurade en av sina polare att dem skulle döda henne, de gjorde processen ända från kidnappningen fram till när dem la henne i graven i skogen innan dem talade om det. Hon var såklart livrädd , medans dem påstod/trodde att hon var med på det hela.

Så vitt jag vet åkte de alla in i fängelse eller fick dryga böter såg en dokumentär om det för ett tag sedan, helt sjukt hur man kan göra så mot en polare.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Det riktigt blair witch project var några ungdomar som lurade en av sina polare att dem skulle döda henne, de gjorde processen ända från kidnappningen fram till när dem la henne i graven i skogen innan dem talade om det. Hon var såklart livrädd , medans dem påstod/trodde att hon var med på det hela.

Så vitt jag vet åkte de alla in i fängelse eller fick dryga böter såg en dokumentär om det för ett tag sedan, helt sjukt hur man kan göra så mot en polare.

BWP handlar om tre amatörfilmare som följer en gammal häxas fotsteg i vildmarken, inte om kidnappning med skenavrättning - det finns inga likheter, hur får du ihop detta? Var inte den händelse du tänker på EFTER att filmen kommit ut dessutom?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

När jag var yngre så blev jag jätteskraj av en film som heter Brain Dead. låg och tänkte på alla sjuka saker som hände i den , speciellt på när den där råttapan blir mosad. Men när jag såg den ca två år senare så skrattade jag bara åt alla störtsköna skämt och händelser. Peter Jackson tidiga filmer är bättre än LoTR-triologin tycker jag.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av nagash:

När jag var yngre så blev jag jätteskraj av en film som heter Brian Dead.

Stackars Brian... Hur dog han?

(Sorry nag, kunde inte låta bli)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av nagash:

När jag var yngre så blev jag jätteskraj av en film som heter Brian Dead.

Stackars Brian... Hur dog han?

(Sorry nag, kunde inte låta bli)

:$:P Av en stor jävla gräsklippare så klart.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Inaktiv
Skrivet av nagash:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av nagash:

När jag var yngre så blev jag jätteskraj av en film som heter Brian Dead.

Stackars Brian... Hur dog han?

(Sorry nag, kunde inte låta bli)

:$:P Av en stor jävla gräsklippare så klart.

Nää!? Lionel och Paquita överlevde väl i slutet?


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Inaktiv

Första gången jag såg The Grudge blev jag livrädd : D

Skrivet av Polish:

Det är mer troligt att de heter Huset. För det är i ett jävla hus!

Men okey, vi säger besökarna bara för att jag har blivit rättad två gånger, men ni måste erkänna att filmen är skitläskig!

Den heter besökarna, en bra svensk rulle!
Fick mig att börja äta bananer iallafall..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

123
Skriv svar